Green Day - Nimrod (1997)

Rock / Punk
Label: Reprise

1. Nice Guys Finish Last (2:49)
  2. Hitchin' a Ride (2:51)
  3. The Grouch (2:12)
  4. Redundant (3:17)
  5. Scattered (3:02)
  6. All the Time (2:10)
  7. Worry Rock (2:27)
  8. Platypus (I Hate You) (2:21)
  9. Uptight (3:04)
  10. Last Ride In (3:47)
  11. Jinx (2:12)
  12. Haushinka (3:25)
  13. Walking Alone (2:45)
  14. Reject (2:05)
  15. Take Back (1:09)
  16. King for a Day (3:13)
  17. Good Riddance (Time of Your Life) (2:34)
  18. Prosthetic Head (3:38)
  19. Suffocate * (2:54)
  20. Do Da Da * (1:30)
  21. Desensitized * (2:48)
  22. You Lied * (2:26)
1,0
Good Riddance is toch wel een mooi nummer vind ik, de rest van de cd is helaas niet al te veel aan

Ik vind Hitchin' A Ride ook best leuk, eigenlijk. Verder was ik wel klaar met Green Day na het album hiervoor.

avatar van Darkshines
Nee ik vind deze plaat een van de beste albums samen met American Idiot. Good riddance is idd het beste liedje.
Ik vind dat ze op dit album veel completer klinken, in tegenstelling tot de 1ste platen.

Bob Cremers
Good Riddance Time Of Your Life hebben ze bij Seinfield gedraait een mooie nummer.

avatar van Marty McFly
Geweldige plaat... 18(!) nummers lang meegenomen in een achtbaan, zo voelt het tenminste...

Zeker, goed album, ik vind vooral Nice Guys Finish Last goed

Het laatste goeie album van hun. American Idiot is wel erg verassend en wel ok, maar geef mij hun punk maar. Good Riddance is wauw, live op elektrisch deed ie me wat minder. 4* of 3.5? Ieneminemutte, nu vooruit!

avatar van thetinderstick
Toch wat minder dan Dookie en Insomniac. Nog steeds staan hier hele goeie nummers tussen, maar als geheel weet Nimrod dit niveau niet vol te houden. 'Good Riddance', 'Hitchin A Ride', Walking Alone (mooi met die mondharmonica!), 'Scattered', 'Redundant' en 'Nice Guys Finish Last' vind ik hier de beste nummers.

avatar van Tijn79
Een goeie en afwisselende opvolger van Insomniac

avatar van hectometersnor
Toch wel mijn favoriete album van Green Day, veel variatie voor skatepunk that is. Nummers luisteren lekker weg en het album kent met "Take back" wel een superstrak nummer.

avatar van SoNick
Ik vind het één van de betere albums van Green Day. Over het geheel beter dan Dookie of Insomniac. Al had Dookie uiteraard wel een paar topsingles.

SoNick schreef:

Eens, de algehele kwaliteit is wat beter bij deze cd. Ook laten de heren met King For A Day, Last Ride In en Good Riddance zien dat ze heel wat in hun mars hebben. 4,5*

avatar van LPjoris
dit is gewoon een megaplaat!!!!!
veel meer afwisseling dan hun vorige werk. de enige "mislukking" op dit album vind ik toch wel last ride in. het past niet echt tussen de punkrock liedjes. good riddance is verre van het beste liedje.
nice guys finish last is super, net als the grouch. uptight is prachtig. take back klinkt een beetje als een overstapje naar king for a day. take back had niet echt gemoeten voor mij, maar het past er wel nog tussen. ik vind dat de liedjes eigenlijk allemaal wel op dezelfde lijn liggen qua niveau. dit is echt een punk album zoals je het hebben wil. en Prosthetic Head vind ik een mega-afsluiter voor een mega-album
het meeste werk van green day is gewoon zalige punkrock. maar door de afwisseling in de liedjes vind ik dit album wel iets extra's hebben

dit technisch en muzikaal gezien verreweg het beste album van green day. er zit zoveel variatie in. dat zie je niet terug in de andere platen. ook last ride in hoort in dat opzichte op zo'n plaat. omdat ik meer van HC hou zijn voor mij platypus en take back het leukste maar de rest is nog steeds leuk om naar te luisteren, en een beetje nostalgisch omdat deze band mij in dit genre heeft geintroduceerd

PriestMaiden
Beter als Insomniac. Korte krachtige, punkrock-nummers. Het hoogtepunt is natuurlijk Good Riddance (Time of Your Life), wat een mooi nummer, één van hun beste.
Verder zijn de singles Nice Guys Finish Last en Hitchin' a Ride vet, ook het instrumentaal Last Ride In is geniaal. Take Back is zowat een parodie op metal denk ik.
Geen slechte plaat dus.

avatar van Davidus
Beste cd van Green Day.

Green Day is geweldig en dat zullen ze voor mij altijd blijven!

Dit vind ik het beste album van Green Day.
Nummers als Nice Guys Finish Last, Jinx, Haushinka etc zijn gewoon prachtig. Verder vind ik nummers als Good Riddance en Last Ride In ook een aardige verassing.

avatar van LucM
Geef mij maar dit album i.p.v. hun recente werk. Hier klinkt Green Day nog fris, energiek en gedreven. Afwisselend ook met snelle punky nummers en meer poppy songs, dit album doet wat mij betreft nauwelijks onder voor Dookie.

Dookie is puberaler, hier proberen ze serieuzer te klinken.
Ik hou meer van de puber fase.

avatar van Davidus
deric raven schreef:
Dookie is puberaler, hier proberen ze serieuzer te klinken.
Ik hou meer van de puber fase.

Ik ben meer van de Serieuze Pubers...

Davidus schreef:

Ik ben meer van de Serieuze Pubers...

American Idiot ??