Richard Thompson - Daring Adventures (1986)

Rock / Folk
Label: Polydor

1. A Bone Through Her Nose (4:05)
  2. Valerie (4:17)
  3. Missie How You Let Me Down (3:43)
  4. Dead Man's Handle (3:51)
  5. Long Dead Love (4:40)
  6. Lover's Lane (3:28)
  7. Nearly in Love (3:54)
  8. Jennie (5:12)
  9. Baby Talk (2:48)
  10. Crash Down Never Never (3:07)
  11. How Will I Ever Be Simple Again (3:32)
  12. AL Bowlly's in Heaven (4:28)
avatar van bertus99
Prima album uit de jaren dat Richard als solo-artiest goed aan de weg timmerde. Het zijn echte Thompsonklassiekers als Missie how you let me down, Dead man's handle, Lover's lane, Nearly in love, How will I ever be simple again en het fantastisch mooie acoustische Al Bowly's in heaven waar het album mee besluit.
Richard Thompson is naast uitstekend songschrijver en tekstsschrijver ook een van de beste gitaristen die ik ken, met een eigen geluid. Mooi gitaarwerk, goeie teksten en een formidabele stem.

avatar van bertus99
Al Bowly's in heaven kwam voorbij in een geheel nieuw jazzy jasje tijdens zijn concert in Tivoli op 9 februari 2011. Een wel zeer bijzondere uitvoering. Een van de mooiste nummers tijdens dat optreden.

kistenkuif
Net weer eens afgestoft. Toch wel een erg fijn album dat ik destijds nauwelijks heb beluisterd en gewoon was vergeten. Het is zijn eerste door Mitchell Froom geproduceerde plaat met ervaren studiomuzikanten, allemaal uit de VS. Even wennen dus, maar uiteindelijk erg aanstekelijk en retegoed gemusiceerd. Onder de radar gebleven.

avatar van heartofsoul
kistenkuif schreef:

Voor mij geldt iets soortgelijks. Gisteren teruggevonden in mijn platenkast. Verkeerd opgeborgen. Kan me niet eens meer herinneren of ik het album ooit wel heb beluisterd. Prettige ontdekking, al kan ik de stem van Richard Thompson niet al te lang aanhoren. Om die reden zal zijn laatste album, dat ook weer eens aan bod kwam, bij mij geen plaatsje in mijn top-10 over 2015 scoren.