The Who - The Story Of (1976)

Label: Polydor

1. Magic Bus (4:26)
  2. Substitute (3:45)
  3. Boris the Spider (2:28)
  4. Run, Run, Run (2:27)
  5. I'm a Boy (3:40)
  6. Heat Wave (1:53)
  7. My Generation (2:30)
  8. Pictures of Lily (2:40)
  9. Happy Jack (2:07)
  10. The Seeker (3:08)
  11. I Can See for Miles (4:03)
  12. Bargain (5:30)
  13. Squeeze Box (2:40)
  14. Amazing Journey (4:22)
  15. The Acid Queen (3:32)
  16. Do You Think It's Alright? (0:23)
  17. Fiddle About (1:28)
  18. Pinball Wizard (2:57)
  19. I'm Free (2:37)
  20. Tommy's Holliday Camp (0:54)
  21. We're Not Gonna Take It (6:55)
  22. Summertime Blues (3:20)
  23. Baba O'Riley (4:56)
  24. Behind Blue Eyes (3:36)
  25. Slip Kid (4:27)
  26. Won't Get Fooled Again (8:27)
avatar van Reinbo
Dit was mijn eerste Who album. Prettige verzamelaar met veel klassiekers. 4,5 *

avatar van Rinus
Geweldige compilatie van deze band Op dubbel vinyl.

avatar van gijs van e.
Ik heb deze voor mn verjaardag gekregen.(vorig jaar)

Harald
Er staan helaas geen tracks van Quadrophenia op deze verzamelaar maar voor de rest een goede overzicht

avatar van god
god
een van de weinige echte goeie albums.

Vaker heb ik mixed feelings als ik naar the Who luister en dat blijkt ook weer bij The Story of the Who. Soms lijkt een nummer niet meer dan aardig, maar neemt het toch een prima wending. Soms blijft een nummer niet meer dan aardig of wat flauw en soms kom je ook echt goede nummers tegen. Voorbeelden daarvan zijn: Baba O'Riley, Won't Get Fooled Again, Behind Blue Eyes, We're Not Gonna Take It, Pinball Wizard, I'm Free, Summertime Blues, Magic Bus, Substitute, The Seeker & Bargain. De rest valt me wat tegen, ook My Generation, want er staat helaas een wat slappe live versie op deze compilatie.

avatar van teus
Dit album en de single Baba 0'Riley/My Wife waren mijn eerste aanschaffen van the Who ,nog steeds een fijne samenstelling, graag had ik Relay er nog bij gehad,maar ja zo is het altijd wel wat
Later Tommy, Who's Next erbij gekocht
Vind het wel goed zo
..,zo,n beetje de Who Toppers
Heb ze een aantal jaren geleden in Ahoy nog Live gezien
Althans de helft van de org samenstelling
Townsend is wat makker geworden en Daltrey had een gevecht met zijn stem
Maar ze waren verder wel weer prima

avatar van nlkink
Deze heb ik als muziekcassette gehad, voor een mooi prijsje op de kop getikt bij de Vroom & Dreesman. Niet mijn eerste kennismaking met deze groep, maar toen leverde deze uitgebreide verzamelaar wel een mooi overzicht op basis waarvan ik later mijn CD's kon aanschaffen. De liedjes staan allemaal niet erg logisch maar daar kwam ik later pas achter, toen ik me meer in de groep verdiept had. In 1989 nog op dubbel vinyl gekocht in Joegoslavië maar die heel snel weer weggedaan vanwege de slechte slechte geluidskwaliteiit.