Stephen Sanchez - Angel Face (2023)

Folk / Pop
Label: Mercury

1. Something About Her (3:43)
  2. Evangeline (2:57)
  3. I Need You Most of All (3:10)
  4. Only Girl (2:39)
  5. Be More (3:51)
  6. Until I Found You (2:57)
  7. Shake (1:54)
  8. High (2:41)
  9. Doesn’t Do Me Any Good (3:52)
  10. No One Knows (3:59)

met Laufey

11. Caught in a Blue (2:59)
  12. Death of the Troubadour (1:55)
  13. Send My Heart with a Kiss (2:27)
  14. Howling at Wolves * (3:11)
  15. The Other Side * (3:16)
  16. Emotional Vacation * (3:31)
  17. Fame or Fortune * (4:27)
  18. This Thing Called Love * (2:46)
  19. Until I Found You [Em Beihold Version] * (2:56)

met Em Beihold

Jan uit Berlijn
Vandaag had ik een aardig auto ritje voor de boeg. Berlijn-Brussel. Tijd zat om eens een keer naar de radio te luisteren. De Duitse en Nederlandse zenders kunnen mij al lang niet meer bekoren. De diversiteit (en zeker de kwaliteit) van Studio Brussel wél. En uiteraard dáár hoorde ik opeens een nummer, dat mij onder de noemer: niet alles hoeft vernieuwend te zijn echt blij maakte.
Nog geen idee of de rest van het album mij kan bekoren, maar als je onderstaande kunt produceren? Orbison 2.0 wat ook bij de afkondiging werd aangehaald.
20 of 22 issie. Wel een strotje!

Stephen Sanchez

avatar van Cannabooze
Beluister Angel Face en je gaat vijftig jaar terug in de tijd - met de frisse wind van nu.
Het fluwelen stemgeluid van deze - twintig jarige!! - Stephen Sanchez vloeit prachtig door de authentieke klanken van de jaren 60.

Een indrukwekkend album waar de liefde voor deze (tijdloze) muziek van afdruipt.

avatar van T.A.
Wat een heerlijke album zeg. Hier wordt een mens vrolijk van. Fantastische stem ook.

Jan uit Berlijn
Ik moet uitkijken met het betitelen van een écht talent. Een jaartje of 5 geleden voorspelde ik Isaac Gracie een gouden toekomst en sindsdien is er ergens iets in opkomst...denk ik....hoop ik...
Facebook

Soit.
Stephen Sanchez!
Na het horen van 'Be More' was ik verrast. Hallo? 2023?
Sinds jaren luister ik écht graag naar Roy Orbison. Wat een ongelofelijk prachtige stem, zeker live.

Deze 'crooner' doet deze tijden herleven. In 'Shake' schudt hij woke-Amerika nog ff wakker...Elvis is echt dead. Laufey mag ook meedoen. Nooit van gehoord, maar het is zeker niet onaangenaam.

Héérlijk album om weg te kwijlen. Italiaanse wijn, Franse kaas en Amerikaanse muziek.

Kom maar naar Europa. Ik koop zeker een kaartje.

avatar van thelion
De vergelijking met "The Big O" komt hier een paar keer voorbij en die is niet geheel onterecht, maar hoe vaker ik dit album en voornamelijk zijn 2 eerdere EP's luister doet het mij steeds meer aan Niall Horan's zang (manier van zingen en stem geluid) denken, maar dan met meer tijdloze arrangementen.

Sterk album dat waarschijnlijk weinig aan relevantie zal gaan verliezen de komende decennia. Niet zo vreemd ook want dit is tijdloze muziek die altijd wel op waarde geschat zal worden.

Blijkbaar is dit soort muziek niet MuMe-fähig genoeg met slechts 11 stemmen op dit album en een hand vol op zijn 2 EP's. Jammer deze Stephen Sanchez verdiend meer aandacht.

Het is dat het een verdomd "vol" muziekjaar is anders had dit album weleens in mijn eindejaars Top 10 kunnen staan, helaas te veel concurrentie dit jaar.

Jan uit Berlijn
Ik heb de kaartjes voor 17-2 (Keulen) en de 18e (om de hoek) al in de pocket. Eigenlijk lachwekkende prijzen (€33), omdat bv een Chris Isaak het dubbele vraagt.

Recensie en (mss) beelden volgen. Ik hoop alleen dat er (zoals bij de Amerikaanse opnames) de gillende keukenmeiden afwezig blijven. Maar soit, dat zal toch wel in het beter geciviliseerde deel van de wereld?