Chamillionaire - Ultimate Victory (2007)

Label: Chamillitary

1. The Morning News (3:58)
  2. Hip Hop Police (4:11)

met Slick Rick

3. Standing Ovation (4:27)
  4. Wont Let You Down (4:37)
  5. Industry Groupie (3:32)
  6. Pimp Mode (5:22)

met Bun B

7. Rock Star (5:00)

met Lil' Wayne

8. Skit (3:04)
  9. The Bill Collecta (3:51)

met Krayzie Bone

10. The Ultimate Vacation (4:05)
  11. Come Back to the Streets (4:52)
  12. I Think I Love You (4:43)
  13. The Evening News (4:08)
  14. Welcome to the South (4:12)

met Pimp C

15. You Must Be Crazy (4:54)

met Lil Ken

16. We Breakin Up (4:50)
  17. Stuck in the Ghetto (Skit) (1:45)

met Tony Henry

18. Rocky Road (4:59)

met Devin the Dude

19. The Ultimate Victory (3:11)
avatar van 'State Of Mind'
Even mijn vorige bericht corrigeren;
The Sound Of Revenge; sold 2,955,222 copies Worldwide
Ultimate victory; sold 2,280,637 copies Worldwide

Won't Let You Down is toch wel een erg sterk nummer naar mijn mening, erg sterk! Het beste nummer dat ik van Chamillionare heb geluisterd denk ik zelfs!

avatar van Woltertjes
Blijft een vet album.
Chamillionaire rapt duidelijk en goed. Klinkt gewoon lekker in de oren. The Bill Collecta vind ik een van de beteren.

Ik heb lang uitgekeken naar dit album en ben niet teleurgesteld, integendeel!
Mijn favo songs zijn: The evening news, the morning news, the ultimate victory en hip-hop police! de rest luisterd ook lekker weg.

avatar van Kill_illuminati
Hiphop Police is een geweldig nummer. Mooie verschijning van Slick Rick, die laat zien waarom hij een (en nog steeds) van de beste is geweest. Ik kan Chamilionaire wel waarderen.

avatar van Game
Heerlijk album dit. Toen ik hier las dat Chamillionaire niet scheldt in z'n tracks was ik benieuwd hoe dat zou klinken. Normaal gesproken is schelden in rapmuziek vrij normaal en Chamillionaire laat met dit album zien dat het niet allemaal zo moet. Het valt ook eigenlijk helemaal niet op. Het is weer wat anders. Tekstueel is dit niet héél diepgaand maar de beste man heeft wel wat te melden. Punchlines zitten er ook in:

"Silly rappers think I'm worried about a punchline
I show more purpose than your whole career in whole line"

Het inzingen van refreintjes werkt ook goed. Het werkt heel aanstekend en is ook helemaal niet irritant. Chamillionaire maakt goed gebruik van zijn stem, dat is duidelijk.

Producties zijn in orde. De typische Dirty South sound zit er zeker in, dus het is goed voer voor je speakers.

Favorieten:

The Morning News - sterke opener, duidelijke boodschap ook
Standing Ovation - heerlijke, knallende productie
Won't Let You Down - positief nummer, heel aanstekelijk
The Ultimate Victory - mooie teksten, productie past er perfect bij

In april komt de opvolger uit van dit album. Als hij dezelfde formule hanteert zoals op dit album dan gaat het helemaal goed komen.

SvV
Kan Chamillionaire erg waarderen. Vind hem goed rappen, heeft een goede stem, vergeleken met de meeste rappers waar ik naar luister heeft hij ook aardige teksten.

Ook Ultimate Victory is een goede cd. Vind hem wel ietsje minder dan Sound of Revenge, maar nog steeds een goed album.

Favorieten tot nu toe, heb de CD pas 2 keer helemaal geluisterd:
- Industry Groupie
- The Ultimate Vacation
- The Morning News
- Hip Hop Police

Kijk erg uit naar zijn nieuwe album Venom dit jaar. Creepin' was alvast een erg goede eerste single van Venom.

Voor nu 3,5*. Kan nog een halfje omhoog als ik hem beter heb beluisterd deze week.

SvV schreef:
Kan Chamillionaire erg waarderen. Vind hem goed rappen, heeft een goede stem, vergeleken met de meeste rappers heeft hij ook aardige teksten..
*een voorspelbare reactie van mij*

MJ_DA_MAN schreef:
*een voorspelbare reactie van mij*

Wat bedoel je?

avatar van MJ_DA_MAN
Dat mijn eigenlijke reactie zo voorspelbaar is dat ik hem niet eens plaats.

Laat maar horen

avatar van MJ_DA_MAN
Nee nee laat maar, is goed zo .

avatar van 'State Of Mind'

Overduidelijk

avatar van MJ_DA_MAN
Ik bedoelde het niet kwaad, hoor .

Maar goed, dan alsnog: ik ken Cham niet goed genoeg om hem 100% te kunnen beoordelen qua teksten, maar ''er zijn meer dan genoeg rappers met goede teksten, alleen bevinden die zich niet of amper in het stuk hiphop waar jouw smaak ligt, afgaande op je top 10''.

MJ_DA_MAN schreef:
Ik bedoelde het niet kwaad, hoor .

Oh haha ik kom er nu achter dat ik iets was vergeten. Ik had in mijn oorspronkelijke bericht niet goed uitgelegd wat ik bedoelde. Ik bedoelde niet vergeleken met alle andere rappers maar echt vergeleken met rappers waar ik naar luitser.

Als je Chamillionaire vergelijkt met bijvoorbeeld de Ying Yang Twins dan heeft hij topteksten In die context bedoelde ik het.

avatar van j.b.b.l
Na een lange tijd dit album weer opgezet en verhoog het met een halfje.Chamillionaire is heel goed bezig met nummers zoals The Morning News,The Evening News en Hip Hop Police.The Ultimate Vacation past precies bij dit weer en de producties doen het ook goed.

SvV
Veel geluisterd de laatste tijd, vind hem nu eigenlijk iets beter dan Sound of Revenge. Vooral Ultimate Vacation, Pimp Mode en Industry Groupie zijn toppers. verhoogd naar 4*

avatar van daboytomson
Heb hem zo'n 3 keer gehoord nu. Zelfde soort flow als Sound of Revenge. Ik houd er wel van! Lijkt nog wel een 4.5 kunnen gaan worden.

avatar van NL_RAPPIN
Nieuw album van hem 8 december niet Venom want die komt niet uit het heeft nog geen naam er is wel al een nummer van genaamd Good Morning.

avatar van NL_RAPPIN
Het gaat alsnog Venom heten zag ook een plaatje op z'n site waar er een clip wordt gemaakt zou ook een photoshoot kunnen wezen.

avatar van Silky & Smooth
Het is lang geleden dat ik dit heb beluistert, maar het blijft net zo goed als toen het album net uitkwam. Chamillionaire is en blijft toch wel mijn favoriete Dirty South-rapper. Hij steekt als een van de weinigen toch wel met kop en schouders ver boven de rest van die groep uit.

Ammunition EP is nu ook uit voor mensen die geïnteresseerd zijn

Dennisami
Sacrush schreef:
Ammunition EP is nu ook uit voor mensen die geïnteresseerd zijn

Ik ga hem vanmiddag meteen luisteren!

Dit is echt een van de beste Hiphop albums van de laatste jaren, hij heeft een erg goede stem en de teksten zijn ook wel leuk hij maakt hier geen gebruik van scheldwoorden wat het toch wel bijzonder maakt en je kunt het dan ook aan niet Hiphop luisteraars laten horen.

avatar van Oortrommel
Gisteren weer eens opgezet, en het blijft nog steeds een redelijk vermakelijke plaat. Er staan hier echt steengoede tracks op als Hip Hop Police, The Ultimate Vacation en Rocky Road. Helaas is dit album met zo'n 80 minuten en 19 tracks 20 minuten te lang.

Als de skits geschrapt waren, samen met nummers als Won't Let You Down, Industry Groupie en Rock Star, dan was dit album veel makkelijker verteerbaar geweest. Helaas blijft het nu teveel hangen in eenheidsworst, wat erg zonde is gezien de kwaliteiten van Chamillionaire (zie The Sound of Revenge).