Khaled - Khaled (1992)

5. El Ghatli (4:07)
  6. Liah Liah (4:21)
  7. Mauvais Sang (6:13)
  8. Braya (4:46)
  9. Ne M'en Voulez Pas (4:57)
  10. Sbabi (4:05)
  11. Harai Harai (3:57)
Didi, wat een geweldig nummer toch...

Mala Chica
Yep

Niet alleen Didi is een geweldig liedje. Hier zijn er nog een paar te vinden. Khaled is een rasartiest.

Khaled is een groot artiest. In NL helaas alleen bekend van de franstalige hit Aicha, ook gecoverd door outlandish... Misschien dat er mensen die Didi ook kennen, maar verder is hij vrij onbekend. In Frankrijk en Noord-Afrika een grootheid en in Azie en Zuid-Amerika kent ook iedereen Khaled, de Rai-koning!

Vorig jaar nog een spetterende show gegeven in Paradiso. Rai is een muziekstijl die oorspronkelijk uit Algerije komt. De pop-rai, waarvan khaled een grondlegger is, bestaat uit traditionele rai met invloeden als rock, funk en reggae. Voor muziekliefhebbers is het moeilijk te weerstaan!

Ik buig voor El Arbi en Didi.

avatar van Poeha
Ik begin nu net aan mijn ontdekkingstocht binnen het oeuvre van Cheb Khaled en dat bevalt me nu al prima. Ben benieuwd wat ik verder nog ga tegenkomen.

Didi is uiteraard al een voor mij grote hit geweest toendertijd.