Michael Nau - Accompany (2023)

Folk / Rock
Label: Karma Chief

1. Sharp Diamonds (4:23)
  2. Painting a Wall (3:30)
  3. Tiny Flakes (4:43)
  4. Shiftshaping (3:41)
  5. And So On (3:24)
  6. One Morning in Vibrato (3:27)
  7. Relearn to Boogie (5:35)
  8. Accompaniment (4:54)
  9. Comes to Pour (2:51)
  10. Long Distance Driver (3:46)
  11. Last I Looked * (5:00)
avatar van SilverGun
Sterke plaat. Doet vooral denken aan Cass McCombs en in de verte wat aan Kurt Vile.

SilverGun schreef:

Wel een stuk lomer, lijkt me?

Nog even stemmen hè, daar verdubbel je het aantal mee

brt
Broem is dit niks voor jou?

avatar van Broem
brt schreef:
Broem is dit niks voor jou?

Thanx. Meteen aangetikt op Tidal. Ben benieuwd.

Broem schreef:

Thanx. Meteen aangetikt op Tidal. Ben benieuwd.

Leuk! Ben benieuwd wat je ervan vindt.
Je moet em misschien een paar keer horen voordat ie echt indaalt. Maar als de sound je aanstaat gaat dat wel goedkomen verwacht ik

avatar van Broem
brt schreef:

Leuk! Ben benieuwd wat je ervan vindt.

Prima album dat ik inderdaad wel ‘n paar keer heb geluisterd voordat ik helder kreeg wat ik er nou echt van vond. De sound staat me zeker aan maar een heel album achter elkaar is wat teveel van het goeie. Na een paar nummers is m’n aandacht een beetje weg. Komt ook door zijn stem die wat monotoon klinkt. Nummers vallen wat in herhaling. 3,5* is echter ruim voldoende.

brt
Leuk dat je het hebt geprobeerd Broem. Ja zijn stem is idd wel wat monotoon, maar wel erg fijn wat mij betreft en het sfeertje vind ik ook prettig. Komt bij dat er erg veel goede liedjes op dit album staan (die bij vaker beluisteren wat minder op elkaar lijken), waardoor ik zelf iets hoger uitkom

Maar je moet er misschien ook voor in de juiste mood zijn