Marvin Gaye - Let's Get It On (1973)

Soul
Label: Motown

1. Let's Get It On (4:51)
  2. Please Stay (Once You Go Away) (3:30)
  3. If I Should Die Tonight (4:00)
  4. Keep Gettin' It On (3:15)
  5. Come Get to This (2:41)
  6. Distant Lover (4:16)
  7. You Sure Love to Ball (4:44)
  8. Just to Keep You Satisfied (4:30)
  9. Let's Get It On [Single Edit] * (4:05)
  10. You Sure Love to Ball [Single Mix] * (3:34)
eazyfan
Toch een halfje er van af, sorry, What's Going On bevalt me nu een stuk meer en Keep Gettin It On blijft voor mij een gruwelijke track (negatief). De rest van dit album blijft geniaal, Let's Get It On blijft de meest sfeervolle track in Soul die ik ken, samen met Isaac's Walk On By beste Soul-track over liefde, zeker een van de 10 beste Soul-tracks ooit, ik blijf erg verslaafd aan dat Marvin-nummer (wel niet mijn favo van hem, 2de wel). If I Should Die Tonight is ook zo fantastisch, eigenlijk elke track op #4 na vind ik, een paar ongelooflijk mooie momenten per track zelfs, moet je maar kunnen

4,5* voor een topalbum eigenlijk, 5* kan weer maar voor nu niet.

kArIzMa_TuRk
Mooie album. You can make love, op zijn nummers! Deze man blijft mij boeien, niet alleen om zijn teksten, maar vooral om zijn hele mooie en aangename stem. *4

djeffibrelich
''please stay, babe, don't go away''

z'n liedjes zullen altijd mooi blijven.

Maarten||
Keep Gettin' It On .. Het Keeps me Gettin' On inderdaad Een prachtig album. *4,5

avatar van jellorum
Na een eerste luisterbeurt lijkt me dit opnieuw een steengoede plaat van deze beste man. Als ik soul wil horen of luisteren is dit het van het soort dat ik graag lust.
Dit plaatje zal dan ook nog vele keren jellorum doen genieten.

avatar van jellorum
Ik kan hier eigenlijk geen enkel 'minder' nummer op ontdekken. Wat een sterke plaat is dit toch weer van de beste man. Een plaat om het warm te krijgen als je koud hebt, om opgewekt te worden als je je minder voelt. Dat is toch dé kracht van muziek. Jammer dat het zo snel voorbij is...

avatar van jelmer19
Ik denk dat ik deze toch nog net iets beter vind dan ''Whats Going On''
Wat een cd is dit toch. Ik zit er serieus over na te denken deze in mijn top 10 te zetten. De vibe op dit album is van ongekend hoog niveau. Geen slecht nummer op te bevinden en 40 minuten puur genieten.
De komende dagen ga ik dit nog eens goed beluisteren om te beslissen of dit een top 10 plaats waardig is.
Voor nu een 4,5* met kans op verhoging...

avatar van Reijersen
Nou, dit is dan mijn favoriete Marvin Gaye plaat. Wat mij vooral bijzonder bevalt is de mooie, relaxte sfeer die elk nummer en daarmee het album als geheel heeft. Daarnaast behoord Marvin Gaye bij de beste vocalisten die ooit op deze aardbol hebben rondgelopen, is deze man ook nog eens bijzonder muzikaal en ongekend talentvol.
Alle nummers zijn van absolute wereldtop en just can't get enough of it.

avatar van julianb
goed album ik heb een live versie van deze plaat.

avatar van Pooiertje
Wat een lekkere plaat is dit zeg .
De muziek, de zang, alles klopt eraan.
Voor nu nog 4.5* maar als ik dit album vaker beluisterd heb dan zal het wel een 5* worden

avatar van Madjack71
Heerlijk, puur, swingend, puzzel zonder een missend stuk. Dit is een album om zuiver van te genieten, geen verborgen agenda's, alles klopt.
Toch heb ik iets meer met What's going on...dat wat anderen daar in tegen kan staan...politiek correct, prekerig, stoor ik mij in het geheel niet aan. Maar dat is een ander topic.

Met Let's get it on, heeft dit album natuurlijk al een hemelse start, maar de rest mag er ook zijn. Wel vind ik i.t.t What's going on, dat Let's get it on op dit album de topper en klassieker is, daar waar op What's going on er meerdere nummers zijn die zich duidelijk onderscheiden.
Let wel, daar mee wil ik niet zeggen, dat de andere nummers op dit puike werk per definitie minder zijn. De zeggingskracht is hier wat meer op de achtergrond, maar de muziek is oorstrelend. Eigenlijk zoiets als Barry White's Love Unlimited..zonder Barry, blijft de muziek ook overeind. Hier ook zo, zonder Marvin zou de muziek nog steeds groots zijn. Dat je Marvin erbij krijgt, is gewoon een godsgeschenk. Onderhoudend, zwoel en warm, heerlijke soul. Maar What's going on is dan voor mij soul+

Zou hij dat petje trouwens later verkocht hebben aan Harry Slinger?

avatar van kemm
TATATATAUWNG "I've been really try-yin, baby, tryin' to hold back this feeling for so long".
Het begin van deze plaat herken je uit de duizenden en zet ook meteen een glimlach op mijn gezicht, wetende wat nog komen zal...

Father McKenzie
Wie houdt hier nu NIET van.... zo puur, zo mooi, zo recht uit zijn hart!

Social_Mask
kemm schreef:

Het moment dat die beat erin komt, verlaat ik de wereld en raak in trance alsof ik soefi ben.

avatar van musician
Is ook nog steeds een prachtige plaat maar toch ook duidelijk een puntje minder dan zijn meesterwerk What's going on.

De songs zijn prima, wel erg veel ballad achtig schuifelwerk, maar ik mis een beetje de bezieling van zijn voorganger.

Maar had hij dit soort cd's nadien blijven uitbrengen, had ik ze ook allemaal gekocht. Maar helaas, zijn meesterwerken heeft hij nooit meer overtroffen.

avatar van principal2000
Alleen vergeleken met What's Going On een half sterretje eraf.

avatar van zinulzki
Onlangs nog eens bovengehaald en enorm genoten van dé überromantische plaat bij uitstek.

avatar van Lennonlover
Romantisch, melodieus, swingend en eindeloos sexy. De ultieme vrijplaat van een grote mijnheer. Marvin Gaye!

En nu What's Going On....!

avatar van Nand
Wat een stem. Echt een plaat die je opzet als je een avondje wil chillen of rustig wilt koken. Of als je je vriendin in de stemming wilt brengen.

avatar van Stijn_Slayer
Nog een klein tikkeltje beter dan zijn grote klassieker What's Going On. Nèt iets intenser, iets swingender. Seksueler meende ik ergens te lezen, zo zou je het inderdaad ook kunnen noemen.

avatar van Jorge-E
Vind deze wat beter dan What's Going On
Gewoon erg mooie rustige muziek.

avatar van hmaeghs
Mee eens. What's going on heeft de reputatie, maar de nummers op deze plaat vind ik mooier, met net wat meer gevoel. En zo........ hmm

avatar van UmindC
Ik vind ze allebei erg sterk.

avatar van Madjack71
Allebei de platen hebben een grote mate van gevoel. Bij dit Let's get it on, zit het gevoel gewoon wat lager...

avatar van Cannabooze
Persoonlijk vind ik deze ook beter dan '' What's Going On ''. Het mooie aan '' Whats Going On '' is dat het meer een geheel vormt, en instrumentaal net even wat beter in elkaar zit. Maar dit album heeft toch wel zijn mooiste nummers. Marvin blijft 1 van de beste soulzangers allertijden, en hoort in de kast te staan bij iedere soulliefhebber. Tijdloos, sexy, romantisch, emotie. Schitterend album !

Father McKenzie schreef:
Wie houdt hier nu NIET van.... zo puur, zo mooi, zo recht uit zijn hart!

Ik niet echt. Dit is op de titelsong na een album vol met softsoul. Ik vind een beetje softe soul niet erg, maar ben vooral een liefhebber van vlottere soul en funk. Omdat het zo mooi gezongen is en vanwege het fraaie Let's Get It On geef ik dit album nog net een voldoende.

Het veel afwisselender What's Going On vind ik stukken beter. Ook heb ik het idee dat juist dat album recht uit zijn (depressieve) hart komt. Hier hoor ik dat toch wat minder. Ook tekstueel gezien: dit gaat vooral over 'the nightlife': sex en romantiek. Nu is daar niks mis mee, maar als je het vergelijkt met What's Going On: dat is een maatschappelijk statement. Oorlog, liefde, het mileu, het leven: echt hele andere koek dus.

avatar van Silky & Smooth
Na What's Going On mijn tweede Marvin Gaye album wat ik check. Hoewel What's Going On hier een hogere beoordeling krijgt vind ik dit album toch iets beter. Ik ben het wel eens met hmaeghs wat dit betreft. Net iets meer gevoel, net iets meer mijn ding. Het blijft gewoon een zanger met een prachtige warme, soulstem. Dit is ook iets meer een geheel dan What's Going On. En de druppel is misschien wel dat hier Distant Lover op staat, wat tot nu toe mijn favoriete nummer van Marvin Gaye is. Toch beoordeel ik beiden met een 5*. Hier kan ik uren naar luisteren!

Silky & Smooth schreef:
Hoewel What's Going On hier een hogere beoordeling krijgt vind ik dit album toch iets beter... Net iets meer gevoel, net iets meer mijn ding.

Ja, vind je dat gek met jouw username...

avatar van Don Broccoli
What's Going On ligt mij niet, vind 'm zelfs vrij saai op het eerste en laatste nummer na. Let's Get It On vind ik wél goed, heerlijk zelfs.

avatar van j.b.b.l
Ik heb nog nooit zo'n evenwichtige album gehoord als deze. Alleen het titelnummer vind ik wat minder, maar die heb ik dan ook kapot gedraaid. 4,5*

avatar van chevy93
west schreef:
Kan ik me eigenlijk perfect in vinden.

avatar van brandos
Natuurlijk snijdt dit minder door de ziel dan What’s going on of Here my dear. Maar dit is toch wel erg goed gedaan en idd Madjack71
Bij dit Let's get it on, zit het gevoel gewoon wat lager...
Ook is deze plaat goed tegen de tijd bestand -en dat komt ook door die fantastische arrangementen-, heerlijk!