Marvin Gaye - Let's Get It On (1973)

Soul
Label: Motown

1. Let's Get It On (4:51)
  2. Please Stay (Once You Go Away) (3:30)
  3. If I Should Die Tonight (4:00)
  4. Keep Gettin' It On (3:15)
  5. Come Get to This (2:41)
  6. Distant Lover (4:16)
  7. You Sure Love to Ball (4:44)
  8. Just to Keep You Satisfied (4:30)
  9. Let's Get It On [Single Edit] * (4:05)
  10. You Sure Love to Ball [Single Mix] * (3:34)
avatar van chevy93
west schreef:
Ik niet echt. Dit is op de titelsong na een album vol met softsoul. Ik vind een beetje softe soul niet erg, maar ben vooral een liefhebber van vlottere soul en funk. Omdat het zo mooi gezongen is en vanwege het fraaie Let's Get It On geef ik dit album nog net een voldoende.
Kan ik me eigenlijk perfect in vinden.

avatar van brandos
Natuurlijk snijdt dit minder door de ziel dan What’s going on of Here my dear. Maar dit is toch wel erg goed gedaan en idd Madjack71
Bij dit Let's get it on, zit het gevoel gewoon wat lager...
Ook is deze plaat goed tegen de tijd bestand -en dat komt ook door die fantastische arrangementen-, heerlijk!

Imagine Music
Van de vele geweldige albums die Marvin Gaye heeft gemaakt vind ik dit zijn beste. Heel smooth en heel Soulful. Let's Get It On En If I Should Die Tonight Vind ik de mooiste nummers. Marvin wisselt het relaxed zingen regelmatig af met intense zang waar dat mooie rauwe randje van zijn stem te voorschijn komt. Top album!

avatar van Arbeidsdeskundige
Dit is een fenomenaal album met goudeerlijke en pure vertolking van zijn intense gevoelens. Ik kom superlatieven tekort om zijn vocale kwaliteiten te onderstrepen. De muzikale omlijsting is fenomenaal. Het titelnummer is het mooiste nummer uit zijn indrukwekkende oeuvre. Distant Lover is ook van ongekende schoonheid. Ik sla dit album nog hoger aan dan What's Going On.