Tapir! - The Pilgrim, Their God and the King of My Decrepit Mountain (2024)

Folk / Electronic
Label: Heavenly

1. Act 1 (The Pilgrim) (1:39)

met Little Wings

2. On a Grassy Knoll (We'll Bow Together) (4:19)
  3. Swallow (4:12)
  4. The Nether (Face to Face) (3:56)
  5. Act 2 (Their God) (2:07)

6. Broken Ark (4:34)
  7. Gymnopédie (3:50)
  8. Eidolon (3:30)
  9. Act 3 (The King of My Decrepit Mountain) (2:04)

10. Untitled (3:33)
  11. My God (3:21)
  12. Mountain Song (7:19)
avatar van greendog
Morgen komt de speciale dinked editie binnen. Hier heb ik heel erg naar uit gekeken!!

avatar van greendog
Heerlijke plaat, gevarieerd en heerlijke luistermuziek

avatar van coldwarkids
Een zeer interessant plaatje! Ik was bang dat Gymnopédie het enige "spot-on" nummer zou zijn van Tapir! maar over de gehele linie valt er veel te beleven.
On A Grassy Knoll (We'll Bowl Together), Swallow en Gymnopédie zijn tot nu toe de favorieten.

avatar van VladTheImpaler
Erg fijne ontdekking dit! De sfeer van het album doet me denken aan Midlake - The Trials of Van Occupanther (2006) - MusicMeter.nl.

avatar van Snoeperd
Album van het jaar tot nu toe voor mij. Wat een prachtige nummers staan hierop in een mooi sfeertje. Midlake moet ik inderdaad aan denken, maar ook het lo-fi van de Microphones komt in me op.

avatar van Hedser
Werd getriggerd door het bericht van VladTheImpaler dat dit op Midlake zou lijken. Dat hoor ik eigenlijk totaal niet, maar het is wel een goed indiefolk album met een heel fijn sfeertje. Afsluiter Mountain Song en vooral On a Grassy Knoll zijn heel erg goed.

avatar van philtuper
VladTheImpaler schreef:
Oei! Daar kom je met een referentie die mijn oren doet spitsen! Ga het beluisteren.

avatar van Fathead
Hier gaat er al snel een halfje bij, wat een goeie plaat is me dit zeg! Het doet me trouwens niet echt aan Trials van Midlake denken. Deze plaat is veel beter.

avatar van dreamtheater06
Fathead schreef:

Het lijkt voor mij ook meer op het debuut van midlake, bamnan and slivercork. Zo'n nummer als My God past daar perfect tussen.

avatar van Fathead
dreamtheater06 schreef:

Grappig, dat vind ik ook met afstand de beste plaat van Midlake.