Midlake - The Trials of Van Occupanther (2006)

4,06

Rock / Pop
Label: Bella Union

1. Roscoe (4:49)
  2. Bandits (4:04)
  3. Head Home (5:45)
  4. Van Occupanther (3:15)
  5. Young Bride (4:56)
  6. Branches (5:03)
  7. In This Camp (5:44)
  8. We Gathered in Spring (3:33)
  9. It Covers the Hillsides (3:14)
  10. Chasing After Deer (2:42)
  11. You Never Arrived (1:40)
  12. Mornings Will Be Kind * (2:48)
  13. Marion * (2:28)
  14. It Covers the Hillsides [Alternate Version] * (3:11)
  15. Paper Gown * (4:33)
155 BERICHTEN 10 MENINGEN
avatar van El Stepperiño
geplaatst: 6 september 2016, 13:27 uur [permalink]
Eerste drie nummers zijn echt smullen geblazen!

avatar van Svendra
Svendra (crew)
geplaatst: 7 september 2016, 19:40 uur [permalink]
El Stepperiño schreef:
Eerste drie nummers zijn echt smullen geblazen!
En dan te bedenken dat het mooiste nummer nog moet komen: Young Bride. 😉

avatar van Wowee Zowee
geplaatst: 23 oktober 2016, 21:19 uur [permalink]
Albums als deze zijn een unicum. De '70s invloeden zijn natuurlijk voelbaar in sounds en vibes, maar de originaliteit waarmee deze wordt gebracht tilt alles naar een hoger, eigen niveau. Smith's intellectuele teksten graven zo diep als de nummers wanneer je deze de tijd geeft flink te graven. De variatie in de nummers en de gedurfde sloomheid waarmee je als luisteraar hier en daar wordt geconfronteerd zorgen ervoor dat je niet direct weet waar je aan toe bent met deze plaat. Geef het de tijd en je zult beseffen dat het al een soundtrack is geworden voor delen van je leven. Een album waar je geen genoeg van kunt krijgen en iedere keer baalt wanneer het afgelopen is. Classic en must-hear dus.

avatar van Abram Olsen
geplaatst: 18 januari, 08:52 uur [permalink]
Wat een parel van een muziekstuk, deze van Midlake. Overigens de enige van de band die ik tot hiertoe heb beluisterd. Aan 'The Courage Of Others' ga ik allicht binnenkort wel eens beginnen. Antiphon is een andere zaak want ik heb het gevoel dat Midlake grotendeels Tim Smith was. Wat een ongelooflijke zonde was zijn vertrek.

Ook live heb ik mijn twijfels zonder Tim. Ik zag onlangs wat live footage van Midlake en de mannen droegen zonnebrillen en lederen jackets. Ik hou er niet van om bands af te dingen op wat ze dragen wanneer ze live performen, maar het kwam toch wat ongeloofwaardig over. Fout van mij, ik weet het, maar ik leek gewoon naar een 'standard rock' band te kijken.

avatar van BoyOnHeavenHill
geplaatst: 18 januari, 10:30 uur [permalink]
Abram Olsen schreef:
Op zich is je scepsis wel begrijpelijk, want als er nou íéts is wat deze band niet uitstraalde, dan is het wel zo'n leren-jack-en-zonnebril-attitude...