Baroness - Red Album (2007)

Metal / Rock
Label: Relapse

1. Rays on Pinion (7:35)
  2. The Birthing (5:03)
  3. Isak (4:22)
  4. Wailing Wintery Wind (5:54)
  5. Cockroach en Fleur (1:50)
  6. Wanderlust (4:29)
  7. Aleph (4:21)
  8. Teeth of a Cogwheel (2:16)
  9. O'Appalachia (2:36)
  10. Grad (5:54)
avatar van Banjo
He het stuk van Cockroach en Fleur naar Wanderlust is zo goed!
Nu ik de cd in bezit heb staat dat stuk op herhaling het is zo fijn..

Grad is ook heerlijk! er zit ook zo veel mooie momenten op deze schijf..
het is een warm bad..

smelt schreef:
heel sterke plaat. fantastisch live!

Treden ze in 2016 ook op in Nederland?
Ik wil ze graag een keer zien..

Banjo schreef:

Treden ze in 2016 ook op in Nederland?
Ik wil ze graag een keer zien..

En het nieuwe jaar begint al goed..
23 maart (2016) treed de Baroness op in Utrecht in De helling (Tivoli?).
Ik krijg ze al sneller te zien dan gedacht..

En daarom waren ze vanmiddag dus in Plato Utrecht met Pop-Up Art. De posters die er hingen zagen er al mooi uit en ik was blij dat de band zelf ook vinyl verkocht. Ik heb Red en Blue gekocht in hele mooie kleuren vinyl, die alleen in Amerika zijn te verkrijgen. De zanger was al bezig met zijn art en heeft beide albums met een gouden stift getekend.

buizen
Gisteravond, jeweetwelwaarom, is het concert in Brussel afgelast.
En toen is te elfder ure besloten dat ze (gisteravond) een concert hebben gegeven in Sittard!
Heel apart.
Ben benieuwd of er nog mensen zijn die naar dat in allerijl geregelde concert zijn geweest en hoe het was.

avatar van oceanvolta
Ik zag een foto op Facebook voorbij komen en het zag er redelijk druk uit. Ikzelf loop net uit het optreden in Utrecht. Dat was behoorlijk vet.

avatar van oceanvolta
De kaartjes van Brussel konden overigens gebruikt worden voor het concert in Sittard.