Nick & Simon - Vandaag (2007)

Label: Artist & Company

1. Vandaag (3:07)
  2. Kijk Omhoog (2:57)
  3. Rosanne (2:39)
  4. Alles Is Liefde (3:00)
  5. Pak Maar M'n Hand (3:31)
  6. Omdat Jij (3:34)
  7. Nieuwe Maan (3:06)
  8. Mei (3:11)
  9. Te Jong (3:18)
  10. Links en Rechts (3:13)
  11. Aanstaande Zaterdag (3:08)
  12. Ik Blijf Thuis (2:37)
  13. Hoe Lang? (3:13)
  14. Deze Avond Loopt Ten Einde (2:41)
0,5
laat me raden, Fianosther moest vandaag werken?

Mojo Pin
Ik kan hier ook niet veel mee. Daar wil ik het bij laten.

avatar van kappottevic
1,5
"het lijkt alsof de vriendschap verder gaat
alsof het in de sterren staat

maar alle woorden die ik zoek
staan in geen enkel woordenboek

ik ben al blij om je stem te horen
want zonder jou ben ik verloren

LALALALALALALALALALALA etc"

niet echt hoogdravende rijmelarij. soort semi-blije nederpop met hoog smartlap gehalte... als ik het me goed herinner lijkt dit wel een beetje op Jan(tje) Smit? Maar ook op Guus Meeuwis, Abel, en op wie eigenlijk niet? Niet echt iets voor mij geloof ik.

avatar van gemaster
De nummers die ik van Abel ken zijn toch wel een stukje beter dan dit hoor.

avatar van kappottevic
1,5
ja, helemaal mee eens. dit album van nick & simon is niet zo veel soeps... 1,5* voor de moeite

rodneyVL
De teksten slaan soms als een L*L op een drumstel, dat moet vooraf gezegd. Ik vind de twee knapen echter een briljante en uiterst harmonieuze samenzang hebben zoals ik ze eigenlijk alleen bij de gebroeders Finn en Acda en De Munnik hoor. Ook de liedjes vind ik uiterst vakkundig opgebouwd. Ik vind dit dus afgezien van de teksten echt een prachtige cd eigenlijk.

Ója. Pak maar m'n hand is mn favoriet. Prachtig.

4 sterren

avatar van freitzen
Eigenlijk is dit gewoon gothic.

0,5
omdat het polsensnij muziek is?

avatar van Hans Brouwer
Ik ga deze mannen ook steeds meer waarderen !

avatar van Gretz
Dit is commerciële Nederlandse popmuziek van kwaliteit, dat kun je van alle Hazes-klonen en volkszangers à la Joling, Froger, Jannes etc. niet zeggen. Nick & Simon zijn zo voor elkaar geknipt als Acda en de Munnik, en in mindere mate Veldhuis & Kemper dat zijn. Het enige verschil is dat deze heren geen cabaretachtergrond maar een Volendamse achtergrond hebben. En dat is te merken in de iets meer schlagerachtige melodieën en teksten. Maar ja, daar zijn ze groot mee geworden en hebben het succes mee verworven. In de betreffende muziekstijl zijn ze absoluut m'n favoriet, en verder zie ik ze als een van de beste muzikanten met Nederlands repertoire van de laatste tijd. Qua nummers is het album heel divers, maar de nummers hebben zonder meer dezelfde gemene deler, aanstekelijkheid. 4.5*

djeffibrelich
Mojo Pin schreef:
Ik kan hier ook niet veel mee. Daar wil ik het bij laten.

die hilarische oneliners van mojo zijn ook niet meer wat ze eens waren.

avatar van Ericos
'Kijk omhoog' vind ik een heel mooi nummer.

tuktak
verdikkie, ik hoorde ze laatst bij giel in de morgen, en ik moet zeggen dat dat best heel goed klonk. pak maar mijn hand zongen ze, en dat klonk zeer professioneel zowel kwa nummer als zang. geef deze jongens wat john ewbank tracks, en ze worden kunnen een nog groter publiek krijgen dan ze al hebben. deze gasten hebben een langere houdbaarheidsdatum dan jantje smit vind ik.

Mojo Pin
djeffibrelich schreef:
die hilarische oneliners van mojo zijn ook niet meer wat ze eens waren.

Sorry djeff. Ik doe het niet opzettelijk.

djeffibrelich
excuses aanvaard.
maar hier had je wat meer je best kunnen doen.
''daar wil ik het bij laten'' kan natuurlijk niet tippen aan je eerdere oneliners.

avatar van Lamontagne
0,5
Pak maar m´n hand komt elke dag nu voorbij maar nu bij de zoveelste keer vind ik het steeds meer tenenkrommend worden.

Ken de rest niet van dit album ga het nog wel eens proberen, het zijn wel gasten die echt serieus bezig zijn met hun muziek.

Nu nog tijdloze muziek maken en we hebben onze eigen
"Simon and Garfunkel"

avatar van sean leonard
1,0
1* omdat er een gitaar op de hoes staat..

avatar van Rufus
Je ziet de ander kijken. Wat is dat nou voor een ding.

1,0
Ere wie ere toekomt,echt een gebrek aan muzikaal talent kan ik ze niet ontzeggen.Maar die sinterklaasrijmpjes en die typisch calvinistisch-hollanse""doe maar gewoon dan doe je al gek genoeg""die zowel in de teksten als melodien als muzikale begeleiding doorklinken bezorgen mij een ongelooflijk maagzuur.het tweede wat mij irriteert is dat het nog een stel knulletjes van net in de twintig zijn maar sorry hoor,ze klinken op die leeftijd als een stel bejaarde wijven.

Helemaal niet slecht. Teksten zijn hier en daar wat simpel, zeker omdat alles zonodig op elkaar moet rijmen. De melodiën vind ik echter best van hoog niveau, en de stemmen passen ook erg goed bij elkaar.

Húúú.

avatar van robindaniel
Lekker meezingen met Nick en Simon!

avatar van Nimm
Ik vind de nummers van deze palingrokers over het algemeen erg simpele rijmpjes, maar daarentegen zit de melodie wel zo goed in elkaar dat het de rest van de dag blijf hangen.

Ik ken overigens niet voldoende nummers om een overall beoordeling te kunnen geven.....geen cijfer dus.

avatar van J.Bell
Mijn zusje is hier helemaal weg van. Misschien hier en daar wat simpele rijmpjes, maar wel ontzettend pakkend! Als ik een nummer heb gehoord, krijg ik die gewoon niet meer uit mijn hoofd.
Best leuk, ze zijn prettig om naar te luisteren en een lekker meebler gehalte..

Een 4*!

avatar van Lepel
Hee, op mijn cd-versie staan twee bonustracks: "En zal ik je bloempje plukken" en de niet minder te versmaden kraker "Doei!". Nick & Simon bewijzen met deze plaat vooral goed te zijn in het verzinnen van titels. En wat waarschijnlijk niemand weet, is dat deze titels, als je ze een beetje husselt, in feite een heel verhaal vertellen. Kijk maar:
Kijk omhoog Rosanne, links en rechts. Alles is liefde vandaag! Pak maar m'n hand, omdat jij te jong (bent voor) Mei. Hoe lang? (Tot) aanstaande zaterdag, nieuwe maan. (Dan) blijf ik thuis en zal ik je bloempje plukken. (Maar) Deze Avond loopt ten einde. Doei!

Dat maakt Nick & Simon eigenlijk de Beatles van de lage landen. Sjapoo, sjapoo!

0,5
Ik hoorde de hele cd vandaag op kantoor... nooit meer.

Sstttt
Nakur, jij werkt zeker ook alleen maar met vrouwen.

beetje 50:50

Sstttt
Bij mij 80:20. Dat is dus veel Jan Smit, Wolter Kroes, Jannes, Thomas Berge en dus ook Nick en Simon.

0,5
Jeroen van der Boom is nu aan de beurt. Fijn dat er eindelijk een cdspelert staat, maar ik neem morgen Pan Sonic en Jazkamer mee...