Almost Famous (2000)

Label: DreamWorks

1. Simon & Garfunkel - America (3:37)
  2. The Who - Sparks (3:48)
  3. Todd Rundgren - It Wouldn't Have Made Any Difference (3:51)
  4. Yes - I've Seen All Good People: Your Move (3:33)
  5. The Beach Boys - Feel Flows (4:44)
  6. Stillwater - Fever Dog (3:10)
  7. Rod Stewart - Every Picture Tells a Story (5:55)
  8. The Seeds - Mr. Farmer (2:51)
  9. The Allman Brothers Band - One Way Out (4:59)
  10. Lynyrd Skynyrd - Simple Man (5:56)
  11. Led Zeppelin - That's the Way (5:37)
  12. Elton John - Tiny Dancer (6:15)
  13. Nancy Wilson - Lucky Trumble (2:42)
  14. David Bowie - I'm Waiting for the Man (5:43)
  15. Cat Stevens - The Wind (1:40)
  16. Clarence Carter - Slip Away (2:32)
  17. Thunderclap Newman - Something in the Air (3:54)
Oh, wat een heerlijke film.

Oh, wat een prachtige collectie songs.

dutch2
Mooie songs en prachtige film inderdaad. Maar hoe zit het eigenlijk met dat nummer van Stillwater (de fictieve band waarover de film gaat)? Ik kan me niet voorstellen dat de acteurs die de personages in de band spelen dat nummer zelf hebben ingespeeld. Weet jij dat toevallig, 42?

Er zit inderdaad een andere groep musici achter Stillwater, die 6 nummers gemaakt hebben. De (korte) CD werd eerst als gift uitgedeeld bij de premiere geloof ik, en werd later als extra bij de Bootleg Cut versie van de film geleverd. Deze DVD moet volgens mij nog steeds in Regio 2 uitkomen...

De nummers zijn geschreven door Cameron Crowe, zijn vrouw Nancy Wilson (oud gitariste van Heart), haar zus Ann en last-but-not-least: Peter Frampton, die tevens de "musical consultant" voor de film.

Nancy Wilson speelt rythm gitar, Mike McCready (Pearl Jam) verzorgt het gitaarspel van Russel Hammond. De drummer is Ben Smith en de zang is van Marti Frederickson.

Heb een wat completere bron van info gevonden:

EVANSHEWSON
Hele mooie soundtrack, hier staan best wat pop- en rockklassiekers op, de film was ook zeer leuk.

Jammer dat Immigrant Song - in de film wèl gebruikt - de soundtrack niet gehaald heeft, mocht het niet van Led Zeppelin of zo ?

Tiny Dancer van Elton John is meesterlijk, zo ook Something in The Air van Thunderclap Newman natuurlijk !

****

avatar van Nicolage Rico
Tiny Dancer tijdens de film is geweldig > beste scène van de film als ze met z'n allen meezingen met het nummer van Elton John in de bus.

avatar van Ataloona
Mee eens, de scene waarin de dochter uitlegt waarom ze stewardess wordt is ook prachtig, met S&G.

avatar van Deren Bliksem
Gisteren de film gezien, wat een heerlijke soundtrack.

Maar ik wist niet dat Mark Kozelek van SKM ook een acteur was, leuk om te zien.