David McComb - Love of Will (1994)

Australiƫ
Label: Mushroom

1. Clear Out My Mind (4:26)
  2. Setting You Free (4:25)
  3. Day of My Ascension (3:40)
  4. Deep in a Dream (4:12)
  5. Nothing Good (2:35)
  6. The Lord Burns Every Clue (4:19)
  7. Lifelike (5:42)
  8. Love Sister #1 (3:24)
  9. Heard You Had a Bed (4:04)
  10. Inside of Me (3:57)
  11. Leaning (4:52)
  12. I Want to Conquer You (6:01)
  13. Pack Up Your Troubles (3:36)
avatar van johan de witt
Fantastische plaat van de helaas te vroeg overleden voormalig zanger van The Triffids.
Hoogtepunten: Day Of My Ascension, Lifelike, Lover Sister, I Want To Conquer You en vooral het adembenemende Leaning.
4,5.

Voor mij is dit toch echt wel een niveau lager dan het werk met The Triffids. Ik mis het sprankelende en nergens weet het echt op te vallen of spannend te worden.
Dat wil niet zeggen dat het dus ook gelijk waardeloos is, integendeel. Er staan genoeg prima popnummers tussen, alleen duurt het album net even te lang omdat het voor mij allemaal te veel op elkaar voortborduurt. Heel degelijk, maar daardoor ook ietwat saai.
Vooruit: een hele kleine 3,5* dan maar.

avatar van frolunda
Prima pop album en helaas het laatste wapenfeit van deze briljante zanger en songschrijver.

avatar van frolunda
Een zeer verdienstelijk solo debuut van de voormalige Triffids frontman en zanger David McComb,al had ik er gezien zijn geschiedenis en reputatie toch wel iets meer van verwacht.Misschien dat hij toen al met zijn gezondheid worstelde (wat hem een aantal jaren later fataal werd) of we,domweg Love of will iets te veel gerelateerd hebben aan de twee laatste Triffids albums met hun grootse,bombastische en brede sound.
David McCombs solo-debuut klinkt veel meer 'Down to earth' en heeft een mooie,organische popsound die wel wat terug lijkt te gaan naar de beginjaren van de band uit Perth.
Zijn prachtige,romantische stem heeft hier in ieder geval niet onder geleden want die is hier nog steeds prima,iets wat ook voor het voortreffelijke,op single verschenen nummer Setting you free geldt.Daarnaast staan er ook een paar songs op,zoals bijvoorbeeld The Lord Burns Every Clue en inside of me,die niet helemaal het niveau halen wat we van David McComb mogen verwachten.
Het merendeel echter met Clear Out My Mind,Nothing Good ,Leaning en het al eerder genoemde Setting you free voorop doet recht aan zijn indrukwekkende werk bij de Triffids en zorgt ervoor dat we hier kunnen spreken van een geslaagd eerste album van de Australische zanger/songschrijver dat dicht tegen de vier sterren aan zit.
Jammer genoeg bleef het hier ook bij.

avatar van EttaJamesBrown
Prima album dat waardig naast de albums van The Triffids mag staan. Wat had David een fijne stem.