Yung Wu - Shore Leave (1987)

Label: Coyote (I)

1. Shore Leave (2:50)
  2. The Empty Pool (3:07)
  3. Aspiration (3:08)
  4. Spinning (4:17)
  5. Big Day (4:21)
  6. Eternal Ice (2:38)
  7. Strange Little Man (2:32)
  8. Return to Zion (2:40)
  9. Child of the Moon (3:47)
  10. Powderfinger (3:35)
  11. Modern Farmer (4:44)
avatar van Oldfart
"Bijbaantje" nummer 2 van de Feelies: Yung Wu.

Verscheen ten tonele tussen 'The Good Earth" en 'Only Life'
Bij Yung Wu nam Dave Weckerman de leadzang voor zijn rekening, en schreef op de covers na alle nummers.
Het Trypes lid John Baumgartner op keyboards werd toegevoegd.
Kreeg goede recensies en kritieken, maar deed weinig.

Van wie de covers zijn?
Big Day van Brian Eno en Phil Manzanera, Child of the Moon van ene Mick Jagger en één of andere Keith Richard, en Powderfinger natuurlijk van Neil Young Young

avatar van Oldfart
('Zij' heeft het weer gedaan )

avatar van Oldfart
Misschien dat Grovonion weet wat Yung Wu betekent?

avatar van MVW
MVW
Oldfart schreef:
"Bijbaantje" nummer 2 van de Feelies: Yung Wu.

Nooit geweten dit en nu via het spotify-profiel van de Feelies op het spoor gekomen. En na zo'n 12,5 jaar eindelijk een reactie op deze pagina... Hoe lang tot de volgende?

Anyway, het klinkt idd erg 'Feelies' dus dit zal wel een blijvertje worden denk ik zo.

net weer te downloaden via bandcamp dus maar eens beluisterd. Had erg leuk kunnen zijn als de zang niet zo abominabel was . Jammer want meer Feelies is in principe beter.