Audra - Going to the Theatre (2002)

Label: Projekt

1. Midnight Moon Swing (3:19)
  2. There Are No Snakes in Heaven (3:16)
  3. Going to the Theatre (4:52)
  4. All Ghosts Spend Their Time Alone (4:18)
  5. In a Dark Room... (3:32)
  6. Face Go Red (3:37)
  7. A Walk in the Woods (3:12)
  8. Fearless "Peaches" (3:40)
  9. Cabaret Fortune Teller (3:39)
  10. Don't End This Time (4:24)
Geen berichtje?

Hier de eerste... en ik steek mijn enthousiasme wederom niet onder stoelen of banken. Ik heb van dit tweede album enkele liedjes kunnen beluisteren en het klinkt weer lekker. Hopelijk komen er binnenkort stemmen op dit album. Ik hoop ook dat ik deze plaat binnenkort kan aanschaffen!

Lin
Ik ben nog niet toegekomen aan een berichtje hier

Eerste indruk van dit album is ook bij mij wederom goed, hoewel ik er minder direct door gepakt werd als bij hun eerste album. Op de een of andere manier is deze cd iets minder beklemmend en raakt het me minder. Maar zoals het debuut me pakte is ook niet normaal

Paar keer luisteren nog, heerlijke stem ook hier, en bijzondere teksten...zal snel stemmen, maar denk dat het tussen de 3,5 en 4 * uitkomt zo in het begin

Alicia schreef:
Ik hoop ook dat ik deze plaat binnenkort kan aanschaffen!

Dat kan natuurlijk altijd, als je de juiste wegen maar bewandelt Alicia

avatar van Alicia
Alicia is al op het goede pad!

Audra gaat gewoon lekker verder vanaf hun debuut: dat laten ze al horen op opener Midnight Moon Swing die lekker gruizig tekeer gaat en zich schaart bij de Sisters en Missions van deze wereld.
There Are No Snakes in Heaven wijkt niet echt af van het gebodene op het debuut. Donker en duister zijn en blijven de sleutelwoorden.
Going to the Theatre is de eerste uitschieter: een prachtig akoestisch getint nummer dat voelt als thuiskomen om vervolgens in een warm bad te stappen. Geweldig nummer dat nog heel wat draaibeurten gaat krijgen van mij. Inmiddels begin ik er gewoon verliefd op te worden: hartverwarmend en bloedstollend mooi als je het mij vraagt.
All Ghosts Spend Their Time Alone is eigenlijk een monotone trip die je op de een of andere manier wel in z'n greep weet te krijgen naarmate het nummer vordert. Het is de electronica die dit nummer net even dat extraatje geeft en deze opmerking gaat ook op voor veel nummers op het debuut dus ze weten dat niveau goed vast te houden.
In a Dark Room... sluit wat beter aan bij het openingsnummer: vleermuizenrock optima forma en toch iets eigens weten te behouden. Prima gedaan dus, alleen niet wereldschokkend of vernieuwend.
Face Go Red gaat traag voort en vind ik dan weer niet echt pakkend. Het wordt een beetje log op deze manier.
Gelukkig slaat dit op A Walk in the Woods om en rocken we lekker door. Hadden ze dit eind jaren '90 in mijn favoriete danstent gedraaid dan had dit niet misstaan tussen favorieten als Temple of Love van de Sisters of N.W.O van Ministry (laat ik eens wat nummers noemen waar ik graag op danste).
Op het debuut viel de band op door er af en toe wat luchtigheid in te bouwen. Dat waren vaak de akoestisch getinte nummers en hier is dat ook weer het geval in de vorm van Fearless "Peaches". Ik merk wel dat ik deze nummers toch eigenlijk het mooist vind. Misschien omdat ze altijd goed aan te horen zijn en je voor de andere nummers in the mood moet zijn. Tweede grote favoriet!
Marilyn Manson had het ook kunnen doen: Cabaret Fortune Teller heeft er wel wat van weg. Nee, niet gruwen nu vleermuismensjes. Naast Manson noem ik wederom met alle liefde Sisters of Mercy. En zal ik er dan nog wat bij vermelden? Dit is grote favoriet nummer 3. Heerlijk die electronica en ongelooflijk dansbaar. Daar kunnen die huis-meisjes en jongentjes nog eens wat van leren
Don't End This Time eindigt akoestisch en dromerig. Langzaam wegglijden met je hoofd onder water en al het vuil van je afspoelend: een heerlijk gevoel en daarmee ook een prima afsluiting van wederom een goed album van Audra.
Minder dan het debuut? Heel even dacht ik hetzelfde, maar naarmate het album vorderde ging ik ernstig twijfelen om vervolgens nu de cd ten einde is mezelf hardop de vraag te stellen of ik deze misschien zelfs wel niet beter vind!

avatar van reptile71
Tot nu toe pakt het eerste album me, net als Lin zegt, ook wat meer, maar ik blijf hem gewoon draaien.

Wil je deze cd hebben? klik hier

Mooi gezegd weer Eric

Ik ga er straks even naar luisteren en dan probeer ik dat eerste album uit mn hoofd te zetten.
Vind t wel erg moeilijk om, wanneer je een eerder gehoord album zo goed vindt als ik hun debuut, dan toch objectief en niet zozeer zoekend naar hetzelfde gevoel te gaan luisteren naar een ander album... ga t toch proberen!

Het lukt in zulke gevallen maar zelden is ook mijn ervaring: doe je niet veel aan.
Ik had daar minder moeite mee met mijn 4 sterren voor het debuut: dan luistert zo'n tweede gewoon heel anders.

Lin
Ja, ik denk ook dat deze niet gelijk op 4,5 terecht komt, maar wat meer tijd nodig heeft...maar ach, dat het voor mij anders voelt wil nog niet zeggen dat het geen erg goed album en dito band is

avatar van reptile71
Wat is dat een 'dito band'?

Lin
Zal ik je dat vanavond als je thuiskomt even uitleggen?

Net nog een keertje geluisterd, ik begin toch met 4*

@reptile

Harald
Een versie van Audra's 'Midnight Moon Swing' is deel van een soundtrack voor een korte horror film met de title "Unstuffed Lullaby".

reptile71 schreef:

Ik heb dit album natuurlijk al een paar keer gedraaid. Ik vind deze ook wat minder dan het debuut.
M.a.w. dit is geen "liefde op het eerste gezicht", zoals dat wel het geval was met de eerste cd van de overigens zeer talentvolle broertjes Bart en Bret.

Ik ga dus dit album op een ruime drie sterretjes zetten. De zanger (Bret) blijkt echter een goede stem hebben...wat dat betreft doet deze jongeman mij nog steeds aan Ome Lou Reed denken.

Stokpaardje: keurig verzorgd en prachtig artwork!

avatar van azra
Sterk album, mijn inziens iets minder als het debuut. Maar hier staat het geweldige Cabaret Fortune Teller op

avatar van azra
En nu weet ik waarom het door mij hierboven genoemde nummer mij zo bekend in mijn oren klonk. Het begin is instrumentaal bijna identiek aan een van de nummers van de band Colder.

Maar het is een heerlijk album zeg! weet iemand of deze band niet meer bestaat of dat ik nog kan hopen op een next album?

avatar van reptile71
Audra is volgens mij bezig met een nieuw album. Van de zomer vroegen ze via hun MySpace donaties om de opnames te kunnen betalen. Geen idee of het al snel uitkomt, maar dan heb ik hem vast heel snel in huis.