Le Roux - So Fired Up (1983)

Label: RCA

1. So Fired Up (4:41)
  2. Lifeline (4:37)
  3. Let Me In (4:02)
  4. Yours Tonight (3:48)
  5. Line on Love (3:45)
  6. Carrie's Gone (3:54)
  7. Wait One Minute (4:36)
  8. Turning Point (5:03)
  9. Don't Take It Away (3:22)
  10. Look Out (4:18)
In mijn optiek het beste AOR-album ooit!!

avatar van itbites
Het is inderdaad een hele goeie CD, alleen maar sterke nummers wat mij betreft.
By the way... Ik heb een hele andere hoes en de nummers staan in een andere volgorde.

avatar van Raymond S
Tjee...eindelijk mensen die deze band kennen. En wat een te gekke cd is dit. De zanger is later bij een elpee van Toto zanger geweest.
Het klopt...de Europesche hoes heeft een rode hoes met trappen.
Hard to find.
Absoluut een klasse cd!

avatar van itbites
Vandaag weer eens keihard gedraaid. En verdraaid, er moet een halfje bij zie ik nu.

Raymond S schreef:
Hard to find

Dacht ik ook - prijzen op eBay belopen al gauw enkele tientjes. Maar ik kom er net achter dat de officiële website van de band 'm aanbiedt voor 16 dollar incl. verzenden:

Merchandise | Louisiana's LeRoux - laleroux.com

Dat vind ik het overwegen waard, zeker nu de dollarkoers momenteel weer erg gunstig is.
Probleem is alleen dat je voor internationale verzending minstens twee CD's tegelijk moet bestellen, en ik vind alleen deze interessant. Dus ik waag het er maar op: wie wil hier ook een exemplaar van hebben en is bereid om te delen in de kosten?
Ik heb net een mailtje naar de website-beheerders verstuurd om te informeren naar de kwaliteit van de CD's (zijn het echte CD's of CD-R's?) en eventuele bijkomende kosten. Zoals het er nu voor staat, schat ik dat je uitkomt op een prijs van rond de 13 euro, inclusief verzenden binnen Nederland.

Wie belangstelling heeft, mag me PM'en, dan bespreken we de details.

Ik heb de lp een paar weken terug gekocht in Duitsland voor €9,-
Zo blij als een kind dus
Heerlijk AOR album met een ontketende Fergie Frederiksen op zang. Op basis van dit album werd ie geloof ik bij Toto gehaald, waar hij het vreselijk onderschatte Isolation van z'n zang voorzag. Op dit album vind je geen slechte nummer. Alles is top!

avatar van Von Helsing
Ooit een gehad op cd maar bij een inbraak in 1992 verloren, samen met plm. 600 andere cd's. Veel (bleek later) zeldzaam AOR materiaal. Deze probeer ik wel weer op de kop te tikken. Ik had wel een ander hoesje dan wat er op MuMe staat. Prima album trouwens.

gar
Pas opnieuw uitgebracht op het Rock Candy label.
Prima geremasterd en mooi boekje

Al jaren in mijn bezit op cd pure klassieker met wait on minute als favoriet

avatar van gaucho
Ik heb inmmidels ook de remaster van Rock Candy Records. Ietwat aan de luide kant in vergelijking met veel andere van mijn CD's, maar zeer goed aan te horen.

Die CD van de band zelf, waarover ik hierboven berichtte, bleek een CD-R te zijn, Gelukkig gaven ze dat eerlijk toe nadat ik er een mailtje over had gestuurd.

Blijft een mooi plaatje, dit. Een volkomen onbekende band, die volgens mij voorheen heel andere muziek maakte, maar onder druk van de platenmaatschappij (die toch wel eens met de band wilde scoren) werden ze steeds meer de AOR-kant op geduwd. Vaak levert pressie van de platenmaatschappij geen betere muziek op, maar in dit geval wel.
Al speelt de 'nieuwe' zanger Fergie Frederiksen wel een hoofdrol in dit succesje. Uitstekende zanger, die de gemiddeld meer dan aardige nummers echt naar een hoger plan tilt. Ik kan me voorstellen dat veel AOR- en melodic rock-liefhebbers alleen dit ene album van deze band in huis hebben.

avatar van BlauweVla
Dit is volgens mij niet de oorspronkelijke hoes, die is rood met een hele hoge brandtrap.

avatar van vielip
Deze hoes is foeilelijk! De originele (met die brandtrap dus inderdaad) is veel mooier. Heeft geen invloed op de muziek uiteraard want die is puik!

avatar van BlauweVla
Aangepast met de juiste track volgorde.

@ Gaucho,

Ik heb de Rock Candy release nog niet binnen, komt waarschijnlijk deze week.
Klinkt deze release beter dan alle voorgaande releases?

gar
Volgens website Rock Candy prima geremasterd....

avatar van gaucho
Ik kan 'm nergens mee vergelijken, want de originele RCA CD heb ik nooit gehad. Die Rock Candy CD klinkt wel oké, zoals de meeste Rock Candy CD's trouwens (ik heb er inmiddels aardig wat).

Maar mijn ervaring is wel dat ze over het algemeen wat compressie vertonen en behoorlijk 'luid' zijn gemasterd, waardoor de verschillen in dynamiek een beetje wegvallen. Het zou me niks verbazen als de originele RCA CD beter klinkt, want die is ouder (al zegt dat ook niet alles).

Als je niet helemaal kan volgen waar ik het over heb, google dan eens op het begrip 'loudness wars', een plaag waar verreweg de meeste van de tegenwoordig uitgebrachte CD's last van hebben. Maar als je je daar niet zo bewust van bent, is de Rock Candy-release meer dan acceptabel. Bovendien is het artwork prima verzorgd en zit er een dik boekje bij met veel info over het album. Dat heeft de originele release dan weer niet.

speedy66
Klassieker in aor/melodic rock genre. Met zanger fergie frederiksen, die hierna naar toto zou vertrekken. Zelfde klasse als shooting star - silent scream en Survivor - premonition.

avatar van Arjan Hut
Lifeline nog gecoverd door Uriah Heep op Raging Silence (1989).