Minor Threat - Complete Discography (1989)

Punk
Label: Dischord

1. Filler (1:32)
  2. I Don't Wanna Hear It (1:13)
  3. Seeing Red (1:02)
  4. Straight Edge (0:45)
  5. Small Man, Big Mouth (0:55)
  6. Screaming at a Wall (1:31)
  7. Bottled Violence (0:53)
  8. Minor Threat (1:27)
  9. Stand Up (0:53)
  10. 12XU (1:03)
  11. In My Eyes (2:49)
  12. Out of Step (1:16)
  13. Guilty of Being White (1:18)
  14. (I'm Not Your) Steppin' Stone (2:12)
  15. Betray (3:02)
  16. It Follows (1:50)
  17. Think Again (2:18)
  18. Look Back and Laugh (3:16)
  19. Sob Story (1:50)
  20. No Reason (1:57)
  21. Little Friend (2:18)
  22. Out of Step (1:20)
  23. Cashing In (3:44)
  24. Stumped (1:55)
  25. Good Guys Don't Wear White (2:14)
  26. Salad Days (2:46)
Die van mij heeft een groene hoes. Tot en met nummer acht verdient deze cd een vette vijf. Er zit zoveel energie in die nummers. Ik begin er spontaan van op en neer te springen. Een van de weinige platen die je een glimp van een idee kan geven hoe het er live bij hardcore concerten aan toe kan(kon?) gaan.

Heb zelf de 2 lp's (Minor Threat, die bestaat uit de 1e 2 singles, en Out Of Step) en daardoor het meeste materiaal van deze complete discography in bezit. Baanbrekend, hier is straight edge uitgevonden. De niet-vinyl freaks die wel eens willen horen hoe het allemaal is begonnen moeten dit schijfje absoluut aanschaffen!

Als iemand z'n Salad Days 7" kwijt wil houd ik me overigens aanbevolen

Sietse
ik heb deze op cd, maar ik heb ook de Minor Threat 12" op vinyl.

Vette hardcore punk en een van de weinige dingen in het genre die ik nog steeds draai...en kan me ook nog steeds erg goed vinden in veel van de teksten al zijn sommigen wel redelijk, uhm, naief en simplistisch.

look back and laugh en think again een paar van mijn favoriete hardcore nummers ooit. cashing in is ook geweldig trouwens

aah minor threat is 1 van mn favoriete nrs vandaar dat ik die met mn band ook cover:)
verder zijn de meeste nrs gewoon goed, dit is 1 vd beste hardcore punkbands

Steppin' Stone is mijn favoriet van dit album; heerlijk nummer. Straight Edge is nog onherkenbaar gecoverd door NOFX. Ik heb eigenlijk erg weinig met hardcore punk maar Minor Treath vond ik altijd wel goed en overtuigend klinken.

sxesven
Dixit The Decemberists laatst in Paradiso (met dank aan Fok!-user Mtijn):

"Guys! You don't do a Jazz-Jam while someone's tying his shoelaces!"
"What then?"
"Anything by Minor Threat!"

Minor Threat, nog altijd mijn rots in de hardcorebranding. Even petje af, zo halverwege de nacht dit weekend. Alweer dertig jaar oud trouwens, maar nog altijd heerlijk opgefokt. Hulde!

sxesven
Ik bedoel natuurlijk twintig.

avatar van rafke pafke
Ben lange tijd een groot HC fan geweest. Ik ben met ouder worden echter zoveel uiteenlopende dingen gaan waarderen dat HC maar heel af en toe meer in de cd-speler of platendraaier belandt.

Maar Minor Threat blijft super! Ian McKaye was echt pissed off en dat hoor je! Hier zit meer passie in dan welke zogenaamde "emo"band dan ook!!!

rafke pafke schreef:

Idem ditto, ik luister eigenlijk nooit meer hardcore (op een gegeven moment werd het wat eentonig). Maar de complete discography van Minor Threat zet ik nog vaak op. De plaat barst van de energie, en de tweede helft bevat ook nog eens erg goede nummers.

avatar van Zachary Glass
Jeugdherinneringen deel 23256,12

Kan woede verslavend klinken? Er bestaat kleinburgerlijke woede (de volwassen variant van "Jamaar, meneer/mevrouw - ze hebben me geduwd") - die in gecondenseerde vorm terug te vormen is via lezersbrieven.

Maar er bestaat ook een GROTE versie van woede - die zich vaak manifesteert in het late stadium van de puberteit. Die levensfase is best charmant, vind ik - omdat ze meestal de "stille" heraut is van een diepere voeling met "de maatschappij"

Nu klinkt deze muziek me nogal naïef in de oren - maar toch kan ik het toch niet helpen dat ik bij momenten meegesleurd wordt door zinnen als: "You tell me that nothing matters/You're just f*cking scared".

Dat het nog steeds ongeloofelijk hondsbrutaal klinkt na al die jaren - kan ik enkel toejuichen

lambf
Wel charmant, niet goed.

Sietse
dat meen je niet

avatar van freakey
Volgens mij heeft dit niks met charmant te maken, 1 brok opgekropte frustatie, uitgebraakt over 26 ziedende nummers!

avatar van bart1989
Dit is geen lawaai, dit is echt gewoon f***ing geniaal in elkaar stekende muziek!

tis maar dat je het weet

avatar van Stickman10
Als ik Minor threat op de fiets draai ben ik zo op plaats van bestemming Haha!!!!
Vooral ''Filler'' vind ik erg gaaf!!!

sXe

avatar van niels94
Ik word meer en meer fan van deze band. Ze hebben alleen maar topnummers gemaakt, zo blijkt. Hoe langer ik hun muziek luister, hoe fantastischer het wordt. En dat terwijl ik na mijn eerste aanraking 1,5* uitdeelde Weinig muziek bevat zoveel passie als deze.

jammah schreef:

Ik heb deze band ontdekt via Songpop(!). Het kwam wel eens langs in de categorie punk en ik vond het gitaargeluid wat ik in het fragment hoorde zo gaaf klinken dat ik het maar eens opgezocht heb.

Nu ik deze cd een stuk of 10 keer gehoord weet ik het: wat een geweldige band en wat een energie! Ik heb vandaag de hele dag dat gitaarintrootje van Small Man, Big Mouth in mijn hoofd zitten.

En ik ben het inderdaad eens met bovenstaande quote dat het tot en met nummer 8 briljant is, maar de overige nummers vind ik toch ook zeer goed waaronder Steppin' Stones. Ik zag trouwens dat dat nummer overigens een cover is van the Monkees...

avatar van niels94
Ik ben dan wel nog lang geen kenner, maar nu ik wat meer punk uit de jaren 80 ken kan ik dit wat beter in tijdsperspectief zetten en besef ik me hoe uniek deze band eigenlijk is. Dit komt allemaal uit begin jaren tachtig! Het is zoveel harder en ruiger dan het meeste uit die tijd (dan reken ik fantastische dingen als Circle Jerks, Desdcendents en Black Flag uiteraard mee), laat staan wat daarvoor kwam. Ian McKaye klinkt zoveel woedender en schreeuweriger dan ik iemand van rond en voor die tijd heb horen klinken. En, dat wil ook nog wel helpen, het is ook nog eens geweldig. Deze muziek herbergt een volstrekt unieke drive en laat zien hoe snel de ontwikkeling van 'extremiteit' qua volume en snelheid eigenlijk ging... Althans, naar mijn beleving.

En natuurlijk voor zover ik het nu kan overzien. Misschien zijn er anderen die dit verhaal volledig gaan neersabelen (dan kan ik daar waarschijnlijk in elk geval een hoop tips uit kunnen halen ). Ik hoor het eigenlijk graag van een bennerd of sxesven.

Overigens vind ik de laatste paar nummers - afkomstig van de EP Salad Days - beduidend veel minder dan de rest.

avatar van linxde1
Gooi al die NY hardcore maar aan de kant!!! This is the real HARDCORE!!!!

Screaming at a waaaaalll!!

avatar van xrockerx
niels94 schreef:

Check: VOID, the Faith, jerrys kids, ssd

avatar van xrockerx
rafke pafke schreef:

hij stond ook aan de wieg van de door hem gehate term: emotional hardcore met zijn band Embrace...ook erg goed!