Guided by Voices - Isolation Drills (2001)

Label: TVT

1. Fair Touching (3:08)
  2. Skills Like This (2:48)
  3. Chasing Heather Crazy (2:53)
  4. Frostman (0:56)
  5. Twilight Campfighter (3:08)
  6. Sister I Need Wine (1:41)
  7. Want One? (1:49)
  8. The Enemy (4:54)
  9. Unspirited (2:25)
  10. Glad Girls (3:49)
  11. Run Wild (3:48)
  12. Pivotal Film (3:10)
  13. How's My Drinking? (2:38)

met Elliott Smith

14. The Brides Have Hit Glass (2:51)
  15. Fine to See You (3:16)

met Elliott Smith

16. Privately (4:04)
avatar van andré
deze plaat heeft destijds in OOR een hele slechte recensie gehad. Pure flauwekul als je het mij vraagt; het is een van GBV's sterkste albums

avatar van Zachary Glass
andré schreef

in OOR een hele slechte recensie gehad. Pure flauwekul als je het mij vraagt

OOR schrijft wel meer flauwekul als je het mij vraagt

avatar van steven
laatste echt sterke guided by voices plaat, de opvolgers hebben hun momenten maar zijn wisselvallig

avatar van ZERO
Ook dit vind ik weer een erg sterk album van Guided By Voices. Het is misschien poppier dan Bee Thousand en Alien Lanes, misschien wordt het daarom in het algemeen wat minder gewaardeerd? Ik vind het niet storend alleszins. Integendeel, ik vind de meest poppy nummers eigenlijk de beste nummers op dit album.

Vooral Glad Girls heeft echt een heerlijk catchy refreintje en ze komen er wat mij betreft mee weg. Heerlijk om hun set mee af te sluiten op Best Kept Secret ook!

Favorieten: Fair Touching, Chasing Heather Crazy, Twilight Campfighter, Glad Girls