Kate Wolf - Close to You (1981)

Folk
Label: Kaleidoscope

1. Across the Great Divide (4:04)
  2. Leggett Serenade (4:48)
  3. Like a River (4:16)
  4. Unfinished Life (4:58)
  5. Friend of Mine (3:40)
  6. Love Still Remains (4:07)
  7. Eyes of a Painter (4:04)
  8. Here in California (5:20)
  9. Stone in the Water (2:47)
  10. Close to You (5:50)
avatar van Jasper
De muziek van Kate Wolf is puur. Het lijkt of het totaal niet is aangetast is door wat er in de afgelopen duizenden jaren zoal heeft plaatsgevonden op deze aardbol. Alsof Adam en Eva nog het rijk voor zich alleen hebben en Kate Wolf vanaf gepaste afstand met een gitaar haar liedjes zingt. Er is in de verste verte nog geen appel te bekennen die het feestje zou kunnen verstoren.

Dat soort gedachten gaan er door mijn hoofd als ik naar haar muziek luister. Het is nog geen twee jaar geleden dat ik per toeval terecht kwam bij dit album op allmusic. De voorproefjes van 30 seconden waren al zo overtuigend dat ik meteen besloot het album te kopen, en daar heb ik geen moment spijt van gehad. Vooral nummers als Across the Great Divide, Leggett Serenade, Unfinshed Life, Friend of Mine, Here in California en het afsluitende Close to You zijn geweldig. Deze muziek verdient meer luisteraars en bewondering.

avatar van nlkink
Daar sluit ik mij, acht jaar later, helemaal bij aan. Beter laat dan nooit, nietwaar? Vanochtend dit prachtige album van deze voortreffelijke zangeres meerdere malen beluisterd terwijl ik aan het werk was. Een prachtige stem, die diepe indruk op me maakt. Op de een of andere manier voelt het als een gemis dat ze al zo lang niet meer onder ons is. En dat weet ik ook nog maar net. Ik ga me in de nabije toekomst meer verdiepen in Kate Wolf.

avatar van nlkink
En ik verhoog met een halfje. En het is heel goed mogelijk dat het een 5 gaat worden. Deze vrouw overweldigd me met dit album. Ik weet gewoon niet wat me overkomt.

avatar van Joshua68
Haar eerste drie albums zijn vorige maand opnieuw uitgebracht. Alle drie nu ook op Spotify.

avatar van Shangri-la
Joshua68 schreef:
Heb jij daar een link van? Ik zie geen opnieuw uitgebrachte platen, ook niet op spotify. Wel staan de oude uitgaven er op.

avatar van Joshua68
Shangri-la schreef:

Ik heb de drie CD's via het Kickstarter project besteld: Kate Wolf's First Three Albums (reprint)
Volgens mij zijn de CD's (nog?) niet via reguliere kanalen te bestellen.
Spotify: ik zie daar de albums Back Roads, Lines on the Paper en Safe at Anchor. (Premium Account)

avatar van Shangri-la
Oke thanks, maar via reguliere wegen dus "nog" niet te krijgen. Wat op Spotify staat zijn nog oude uitgaven.

avatar van nlkink
Een half jaar na mijn eerste berichtje is het me eindelijk gelukt om dit album van deze lieve vrouw voor een mooie prijs op CD te vinden. Aan vinyl durf ik niet eens te denken. Gebruikt exemplaar, maar in zeer goede staat voor £ 6,36 en porto, wat neerkomt op € 11,--. Kate Wolf heeft postuum mijn hart veroverd met dit album. En dat met een album dat ik alleen maar kon beluisteren via Youtube. Ik verheug me er zeer op om het album in CD kwaliteit vanaf mijn stereoinstallatie te beluisteren.

avatar van fabrice
10/12/86
R.I.P.

Kate Wolf, voor mij begon het allemaal met het nummer ‘Poet’s Heart’, toevallig via Apple Music op een playlist ontdekt. Het werd een ontdekkingstocht dat resulteerde in een vaste plek in mijn top 10 én de aanschaf van haar acht vinyl platen (5 reguliere, 2 verzamel en 1 live album). Prachtig!

Unfinished Life, Here In California, Across The Great Divide, Eyes Of The Painter, Like A River - het zijn allemaal parels!
?

avatar van nlkink
Als Kate jouw hart eenmaal heeft veroverd laat ze je nooit meer los.