Parkway Drive - Horizons (2007)

Australiƫ
Label: Epitaph

1. Begin (0:48)
  2. The Siren's Song (3:04)
  3. Feed Them to the Pigs (2:35)
  4. Carrion (3:07)
  5. Five Months (4:02)
  6. Boneyards (3:15)
  7. Idols and Anchors (3:48)
  8. Moments in Oblivion (1:43)
  9. Breaking Point (3:38)
  10. Dead Man's Chest (3:21)
  11. Frostbite (3:35)
  12. Horizons (5:39)
De nieuwe tracks op hun myspace beloven alvast veel goeds!
kneiterhard!
Het album is btw al te downloaden..

Parkway Drive blijft mijn lievelingsband,

Dit album heeft echt heerlijke afwisseling net zoals het vorige album, veel melodie, veel variatie in nummers zelf, echt scherpe riffs, pakkende melodien, lekkere breaks, lekkere solo's. Gewoon top metalcore. Ik hoop dat ze een beetje zullen doorbreken, deze band verdient het.

Ze zijn wel ietsje softer geworden maar dat komt vooral omdat de muziek melodieuzer is geworden vergeleken met het vorige album, maar dat is geen slecht punt.

DIKKE 5 STERREN! *****

avatar van Nakur
Volgens mij zijn ze al dik doorgebroken. De jeugd is er gek op en komen massaal naar hun shows

avatar van snarf349
doe mij ook maar een portie hakken en zagen en ik ben al een oude knar.

by the way, dit is helemaal niet slecht.

avatar van DikkeDarm
wat een herrie

avatar van snarf349
DikkeDarm schreef:
wat een herrie

je zou eigelijk niet moeten stemmen, als je helemaal niet voor dit gerne bent, anders krijg je het er nog druk mee.

het vorige album was alleszins vette metalcore. hopen dat deze er ook even hard doorbeukt. heb hem al sinds de release staan dus kmoet maar es beginnen. constant as i lay dying aant luisteren ^^

avatar van MouthForWar
Net als de vorige 2 albums weer voortreffelijke gitaar rifs en poeierharde screams, al mis ik deze keer wel de catchy zinnetjes als: yippi-ka-yee of so cry me a f*cking river, zanger word er alsmaar beter op!!

2 thumbs up once again

afgelopen zondag live gezien tijdnes de never say die clubtour, met this is hell, comeback kid, cancerbats en the warriors.

parkway drive en this is hell vormde toch echt wel de uitblinkers. pwd speelde oa the siren's song, carrion en boneyards van het nieuwe album. helaas van het oude album niet smoke em if you got em, dat blijft toch het vetste nummer

4.5 sterren voor de plaat

avatar van Norbert
Ik was ook op de Never Say Die Clubtour, maar hoe kon jij daar nou al op 6 november zijn geweest als die Never Say Die Clubtour 11 november was? Naja misschien was je in het buitenland geweest?

Hoe dan ook. Heerlijke plaat. Vooral de eerste helft is geniaal. Keiharde, goedverzorgde metalcore. Echt helemaal niks op aan te merken. Behalve dan dat ik me altijd irriteer aan intro's, want die voegen echt helemaal niks toe. Maar The Siren's Song begint lekker met: "Virtue Is Lost!" en gaat de rest van het nummer hard door. Carrion is een wat 'rustiger' nummer, maar klinkt erg goed. Maar vooral Boneyards steekt er wat mij betreft heel erg bovenuit. "Sinking, always, sinking. There's blood in the waterrrrrrrrrrrrrrrr. I would rather see your face in hell then speak another word of this perfect fucking world". TE bruut gewoon. Na deze knaller kakt het een beetje in naar mijn idee. Hier gaat t van onovertroffen brute metalcore naar ongeinspireerde metalcore a la Caliban. Toch jammer, want dit weerhoudt mij ervan om ze 5 sterren te geven. Nu krijgen ze een mooie 4 sterren.

clutch
Net als voorganger Killing With A Smile is dit ook weer erg vette metalcore. Wellicht niet echt iets nieuws onder de zon ten opzichte van het vorige album, maar zolang ze nummers als The Siren's Song en Boneyards maken, ben ik wel de laatste die ze daarop gaat afrekenen. Vette breakdowns, toffe melodieuze riffs en vette screams maken dit weer een geslaagd album voor mij.

bro
philippe schreef:

Toen ik Parkway Drive zag op de Never Say Die Clubtour van 2008 met Unearth, Despised Icon, Carnifex, Whitechapel, Architects (en het te verwaarlozen Protect the Hero) hebben ze wel Smoke em If You Got Em gespeeld.
Het wordt hoogtijd dat ik deze cd ook eens beluisterd

MouthForWar schreef:

Persoonlijk vind ik het stukje "There's bloooooooood in theeeeee waaaaaaaaaater" er toch ook wel lekker in hakken hoor! Even goed/effectief als 'so cry me a fucking river bitch'

Dit is echt het beste album wat ik heb
ik luister er constant naar en Parkway Drive is mijn favoriete band.
Ze maken echt adembenemde muziek en dit vind je allemaal in dit album.
ik had eerst nooit gedacht dat dit album zoi goed ging zijn ma na de 1ste paar liedjes was ik alk verkocht elk liedje is echt "stellar" (adembenemend)
mijn favorieten zijn: Carrion, Horizons, Idols And Anchors en Boneyards.
Ik raad dit album aan ieddereen aan die van hardcore,metalcore,screamo,.. you get it houd
je zal er niet teleurgesteld van zijn dit album verdient een 1ste plaats en de band zeker al :]

Geweldig album!
Vooral Carrion wordt hier grijs gedraaid, geweldig nummer! Net zoals vele andere op dit album!!
Ik heb ze onlangs ook live bezig gezien en gehoord op Graspop 2009, en ze boeiden me van de eerste tot de laatste seconde!

Wouter Moons schreef:

So cry me a fucking rivier bitch blijft een geweldig stuk en het liedje Romance is Dead ligt daarom ook heel vaak op hier.
Toch vind ik het album Horizons in zijn geheel wat meer hebben dan Killing With A Smile...

bennerd
Toch een mindere plaat dan hun twee voorgaande knallers. Ik kan er de vinger niet meteen opleggen, waarschijnlijk ligt het gewoon aan het feit dat de songs minder pakkend zijn. Toch zeker geen slecht album, Parkway Drive bewijst opnieuw dat ze meesters zijn in het maken van goede metalcore.

Tim Leroy
Parkway Drive ken ik niet zo heel goed, maar het is zeker geen teleurstelling. Enige minpuntje, is wel miniem, maar met Begin en daarop volgend The Siren's Song, daar had een verbinding tussen gemogen... Opeens valt het stil en begint de volgende song met een volledig andere melodie, maar toch wel geslaagd!

avatar van james_cameron
Strak uitgevoerde metalcore, energiek en bikkelhard. Genoeg variatie binnen de songs om het hele album boeiend te blijven; gelukkig weinig saaie breakdowns die het tempo vertragen. De zang is nog steeds een groot pluspunt- ondanks het ontbreken van cleane vocalen schreeuwt en gromt het heerschap de boel overtuigend aan elkaar. Lekker vet geproduceerd ook. Alle instrumenten komen goed tot hun recht en de plaat klinkt vol en helder. Op naar het nieuwe album Deep Blue, naar verluid meer core dan metal. Hmmm.

McRoland
Zag ze afgelopen weekend op graspop. Voor mij het hoogtepunt van dit festival. Wat een energie!!.
Ik vind deze cd absoluut hun beste. Met uitschieters, Carrion, Idols . . . en Frostbite. BRUTAL dat zeg ik.

bennerd
bennerd schreef:

Wel een slecht album, vooral een heel pijnlijke opvolger van de eerste full-length. Het mist alles wat Killing With a Smile wel had: brutaliteit, sterke songs en gewoon keiharde ballen. Op Horizons kiezen de Australiërs voluit voor een meer melodieuze koers. Voor velen pakte dat goed uit (dit is volgens mij hun meest populaire album), voor mij was het een grote afknapper... Gelukkig dat het niveau op Deep Blue een stuk hoger lag, want dit is doorsnee metalcore op z'n meest doorsnee.