CunninLynguists - Dirty Acres (2007)

Label: Bad Taste

1. Never (3:05)

met Big Rube

2. Valley of Death (2:35)

met Iris

3. Dirty Acres (4:02)
  4. Kentucky (Interlude) (0:50)
  5. K.K.K.Y. (2:19)
  6. Wonderful (3:27)

met Devin the Dude

7. Yellow Lines (4:55)

met Phonte en Witchdoctor

8. The Park (Fresh Air) (3:18)

met Chizuko Yoshihiro

9. Summer's Gone (1:49)
  10. They Call Me (Interlude) (0:44)
  11. Gun (3:14)

met Sheisty Khrist

12. Dance for Me (3:20)
  13. Georgia (3:48)
  14. Things I Dream (4:17)
  15. Mexico (4:24)

met Club Dub

Gekkenhuis
Wie is die derde gozer op die voorkant? Is dat Mr. S.O.S.? Linksboven dus.

Relax
Ik kijk hier best naar uit.

avatar van Conway Twitty
Gekkenhuis schreef:
Wie is die derde gozer op die voorkant? Is dat Mr. S.O.S.? Linksboven dus.

Natti, lijkt me?

avatar van waxs
Voor zover ik de plaat heb gehoord klinkt het allemaal best wel weer aardig, maar ik ben er nog niet kapot van. Op bepaalde moment is het zelfs lichterlijk irritant om te luisteren, beetje jammer.

avatar van MJ_DA_MAN
Van Yellow Lines word ik niet echt heel enthousiast.

avatar van J.M.
Ik ben benieuwd, vind Cunninlynguists in al hun albums erg goed.

rico-bballer
yellow lines klonk erg matig.

Nik Ankersmit
dope cd.. again

tuktak
wow shit, dit is echt een heel vet album! yellow lines matig? hmm, ik voel deze track juist al vanaf luisterbeurt 1...superrelaxed...

avatar van thaw04
Jah hele dikke cd, ik vind hem beter nog dan APOS, laatste 5 tracks maken het in stijl af!

avatar van MJ_DA_MAN
Is de retail nog steeds niet gelekt?

avatar van Seedorf
MJ_DA_MAN schreef:
Is de retail nog steeds niet gelekt?

Volgens mij niet nee. Ik was ook al aan het zoeken, maar kon alleen de advance vinden.

Artifact
Vraagje, waarom 3 dudes op de cover en maar 2 leden?

avatar van Osiris Apis
Op wiki en rateyourmusic staat 'Natti' als derde lid.
Ik heb het net aangepast op de artiestenpagina. (En Mr. SOS als voormalige lid)

Retail is er eindelijk! Eerste keer dat ik de cd ga luisteren..

avatar van thomzi50
He jammer, mijn versie heeft 90 nummers, maar alles sluit wel gewoon op elkaar aan. Het is dus hetzelfde als de normale versie, alleen zijn alle nummers in vijfen gedeeld ofzo.

avatar van MJ_DA_MAN

Dan wacht ik maar even tot de fatsoenlijke versie te pindacheesen is.

avatar van thomzi50
Nee, het is geen gedownloade versie. Het is een promo.

avatar van MJ_DA_MAN
Oh ok. Maar wat houdt in hemelsnaam een niet downloadbare promo in?

Overigens heb ik de retail al gevonden. Hoop dat dit album even goed wordt als zijn voorganger.

avatar van thomzi50
Gewoon een promo om te recenseren; meestal is dat gewoon de cd in normale vorm, nu is het een cd met een hoesje waar promo opstaat, evenals op de cd. Verder hoor je het geloof ik niet op continu op de cd met zo'n irritant stemmetje dat telkens zegt "this is a promo", maar dat weet ik niet zeker.

Damn !!
Ik ben verre van de typische "backpackerrapfan" die hoog oploopt met de Aesop's, Doom's of El-P's van deze wereld, maar dit album heeft me serieus verbaasd...
Heb dit gisteren in 1 ruk uitgeluisterd op de enige echt goede manier (zetel, headphones & sticky) en ik viel van de ene verbazing in de andere.
Beats zijn super en ongeloofelijke afwisseld, de lyrics begrijpbaar en intrigerend tegelijk, de flow van de MC's is on point, alleen af en toe een beetje monotoon.

Personal favorites:
- de chill headnodders "Wonderful" & "Yellow Lines"
- de ingehouden agressie van "KKKY"
- "Gun"
- "Dance for Me"

avatar van MJ_DA_MAN
En wederom een superalbum uit de hiphopwereld voor 2007 . De sound van Cunninlynguists is op deze plaat nóg ''chillender'' dan zijn voorganger. Ik ken weinig platen die zo relax zijn qua sound als deze. Wie was ook alweer de man die ik de meeste ''chille'' rapper vind van allen? Oh ja, Devin The Dude! En jawel, hij doet mee op deze plaat. Wat wil je nog meer voor een super rustgevende en chille sound? Af en toe mis ik wel een beetje een geheel, maar omdat de sound zó relax is maakt dat weinig uit. 4*, gewoon verdiend.

Absolute toppers:

- Valley Of Death
- The Park (Fresh Air)

avatar van hiphopmaster
Eigenlijk doet de groep Cunninlynguists een cd lang waar ze in uitblinken, het maken van hele relaxte hiphop. Voor mij één van de beste releases van 2007. Valley of Death is zo'n onwijs mooi nummer. Samen met Georgia, Wonderful en Things I Dream de hoogtepunten op deze cd. Noteer voor mij maar 4,5*!

avatar van herbertwest
Klinkt weer erg lekker op eerste gehoor. Ze blijven kwalitatief constant.

avatar van Reijersen
Erg laidback album. Lekker relaxte hiphop die nergens verveelt en vaak wel verrast. Cunninlynguists groeien zo langerzamerhand uit tot één mijn favoriete hiphopartiesten.

4 sterren.

Gekkenhuis
Nadat de door Nas doodverklaarde hip-hop in Never is opgegraven gaat het nieuwe album van de Cunninlynguists ijzersterk van start met Valley of Death. Het nummer is een goede graadmeter om de rest van het album in te schatten. Dat er wederom voor een rustige zondag middag plaat is gekozen mag geen verassing zijn.

Deacon en Natti nemen het overgrote deel van de raps voor hun rekening en Kno houdt zich vooral bezig met de producties. Tekstueel en productioneel zijn de kwalitatieve verhoudingen gelijk en de tekst en productie zijn op elkaar afgestemd, o.a. het “donkere” Things I Dream en Summer’s Gone zijn daar goede voorbeelden van.

Grote missers zijn er niet te bespeuren, enkel de verse van Witchdoctor is bedroevend en Gun kan niet echt boeien.

avatar van MJ_DA_MAN
Wow! Na 16 stemmen nog geen enkele stem onder de 4. Best uniek.

Social_Mask

Wát is dit toch mooi..Heerlijke sfeer weer. Heb het 1 keer beluisterd en ben weer onder de indruk. Het klinkt allemaal zo zuiver.. zo mooi. Met name Things I Dream vind ik prachtig. Ik weet het nu al..dit wordt 1 van de beste albums van 07 voor mij.

MJ_DA_MAN schreef:
Wow! Na 16 stemmen nog geen enkele stem onder de 4. Best uniek.

Ik heb het album al een keer of drie geluisterd, en stem waarschijnlijk wél onder de vier. Ik wacht wat lang, omdat ik er nog niet helemaal uit ben. Wordt gok ik 3,5*. Recensie+stem volgen spoedig.

Social_Mask
Ik dacht eerste dat het een 4,5* zou worden. Maar ik vind de eerste helft toch wel wat redelijk. Terwijl ik de tweede helft geweldig vind! Nummers als Gun, Georgia en Things I Dream zijn werkelijk prachtig! Yellow Lines vind ik eerlijk wel wat minder dan andere nrs.