Elijah's Mantle - Betrayals and Ecstasies (1996)

1 stem

Label: De Nova Da Capo

1. Litany of Woes (8:10)
  2. Spleen (1:54)
  3. History of Decay (8:16)
  4. Portals of Opium (8:14)
  5. Blasphemous Prayers (10:39)
  6. Corrupted Ideal Anointed Vessel (12:09)
  7. Curious Chapter of Early Lavender (6:58)
  8. Spleen, Fare Thee Well (3:17)
reamond
Oké, van alle Elijah's Mantle cd's vind ik dit toch wel de beste. Benieuwd of ooit iemand hier nog iets neer gaat zetten, of stemt op de cd's van Mark Ellis (Elijah's Mantle.) Wel erg leuk dat ze er op staan....Luister om te beginnen eens naar track 4! FANTASTISCH.

avatar van raymondkeuters
Zo, vandaag weer een dagje naar Elijah's Mantle geluisterd. Fantastische cd's heeft deze man/band gemaakt. Portals of Opium blijft favoriet, wat een fantastisch nummer!

avatar van Premonition
Dat duidelijk is waar deze Mark Ellis zijn inspiratie vandaag haalt en dat dat er nogal dik bovenop ligt, is op zich niet erg. Waar ik maar niet aan kan wennen is zijn stem. Je houdt er van of niet.
Ik hou het liever bij de eerste vier albums van DCD.

avatar van raymondkeuters
Leuk dat eindelijk iemand hier eens reageert! Ik hou erg van z'n stem. Ondanks dat Mark en Brendan (veel) hebben samen gewerkt, vind ik de stijl van Elijah's Mantle toch beduidend anders. Portals of Opium, mén wat een mooi nummer!

avatar van Premonition
Nou de muzikale erfenis van DCD is op dit album toch wel merkbaar (met name Spleen and Ideal) en ook de tekstuele verwantschap tussen Ellis en Perry (gnosticisme, mystiek) is merkbaar. Perry heeft inderdaad veel samengewerkt met Ellis (net als Gerrard trouwens).