Vince Staples - Dark Times (2024)

Label: Blacksmith

1. Close Your Eyes and Swing (0:31)
  2. Black&Blue (3:18)
  3. Government Cheese (2:45)
  4. Children’s Song (2:12)
  5. Shame on the Devil (3:25)
  6. Étouffée (4:28)
  7. Liars (0:57)
  8. Justin (2:04)
  9. "Radio" (2:56)
  10. Nothing Matters (2:42)
  11. Little Homies (3:44)
  12. Freeman (2:34)
  13. Why Won’t the Sun Come Out? (3:24)
avatar van berend94
Étouffée is echt een heerlijk nummer!

avatar van overmars89
Toch wel weer benieuwd naar een nieuw album van Vince Staples! Hij heeft echt een klassieker in zich, maar dusver komt dat er telkens toch niet helemaal uit.

Wat mij ook opvalt is dat zijn features op EARL's projecten altijd genieten zijn, maar dat EARL eigenlijk nooit op een feature staat op een album van Vince. Daarnaast kiest Vince vaak ook wel voor een andere sound dan Earl. Ik zou wel benieuwd zijn naar een ALCH x VINCE project bijvoorbeeld..

avatar van zoutzak
De beats zijn okay, niet slecht, maar die hele auto-cue mumble klinkt voor geen meter. De flow, timing en delivery zijn zo ongeïnspireerd. Geef mij dan maar suicideboys, die maken wellicht geen ellenlange tracks of verhalende albums maar doen verder alles beter.

avatar van lowieke
Sluit ik me bij aan.
Het lijkt alsof hij Drakeo na wilt doen...

avatar van Yestsida
Fijn album.

Jammer genoeg doet het me wederom niet veel. De albums van Vince Staples check ik altijd wel maar echt naar teruggrijpen doe ik nooit.
Dit zesde studioalbum heb ik al een aantal keer gedraaid, het luistert lekker weg maar echt enthousiast weet het me niet te maken.

Mijn hoogtepunt op Dark Times zijn Black&Blue, Shame on the Devil, Etouffée, Nothing Matters en Little Homies.

avatar van Silky & Smooth
Eindelijk een Vince Staples-album dat ik met plezier luister. Interessante producties en de nonchalante flow van Vince staat mij deze keer niet tegen. Prima lengte ook. Meestal heb ik hetzelfde gevoel als Yestsida, maar door dit album krijg ik het gevoel dat ik zijn eerder werk maar weer eens op moet zetten.

Het feit dat ik de sample van Liars in zijn volledigheid ook al heb gehoord op dit album van Rhymefest irriteert mij meer dan zou moeten...

avatar van Coma Cat
Étouffée is een absolute banger! Mooie flow op dit album, dit doet het erg goed bij mij, lekkere speelduur ook. Geen missers en Vince is in vorm!

avatar van Mathough
Afgelopen dagen weinig anders gedraaid dan deze nieuwe worp van Vince Staples. Vorige albums van hem grepen me niet echt, maar Dark Times is voor mij raak. Een uitermate sfeervol geheel met nummers waarin op detailniveau genoeg gebeurt om te blijven boeien. Vind Vince zijn flow en stemgebruik ook goed op de instrumentatie aansluiten.

avatar van overmars89
De producties zijn echt om van te smullen! De beats zijn namelijk erg gedetailleerd, verfijnd en voelen tevens erg organisch aan. Ik vind het vooral dope dat Vince zich niet laat leiden door trends en echt een eigen artistieke kijk heeft op zijn muziek.

De delivery van Vince Staples is vaak redelijk eentonig. Dit past vaak wel bij de stemming van het album; lekker in mineur, maar damn! laat mij af en toe iets voelen.

Zijn delivery doet mij soms denken aan Danny Brown op een aantal deep cuts waarin hij heel gereserveerd klinkt. Het grote verschil met Danny alleen is; is dat Danny's andere delivery met z'n "raspy voice" erg veel contrast brengt ten opzichte van zijn gereserveerde delivery. Goed; vaak kost het mij een aantal luisterbeurten om Danny te kunnen waarderen, misschien gebeurt dat bij Vince hier ook nog wel.

"Etouffee" & "Little Homies" springen er daardoor wel bovenuit, omdat Vince iets levendiger klinkt en iets meer energie brengt in zijn vocalen.

Waarschijnlijk zijn beste album sinds Big Fish. Zit een goede flow in en de producties zijn erg sterk. Eens met mijn bovenbuurman dat Étouffée en Little Homies de prijstracks zijn.

avatar van panjoe
panjoe (moderator)
Étouffée is een ijzersterke track inderdaad.

Sowieso heeft Vince Staples een primeur. Niet per se dat hij de enige artiest van de afgelopen 15 jaar in mijn top 10 is - want dat is ie idd - maar wel de eerste die mijn culinaire horizon heeft verbreed.

Vanavond Étouffée gemaakt, smaakte erg goed

avatar van Snoeperd
Nu wil ik dat ook maken, als het zo goed smaakt als de track zelf kijk ik er naar uit!

avatar van Johnny Marr
Étouffée Fijne verjaardag, Vince!!