Genesis - 1983-1998 (2007)

Label: Virgin

1. Mama (6:53)
  2. That's All (4:26)
  3. Home by the Sea (5:07)
  4. Second Home by the Sea (6:07)
  5. Illegal Alien (5:00)
  6. Taking It All Too Hard (3:58)
  7. Just a Job to Do (4:47)
  8. Silver Rainbow (4:31)
  9. It's Gonna Get Better (5:00)
  10. Invisible Touch (3:29)
  11. Tonight, Tonight, Tonight (8:53)
  12. Land of Confusion (4:47)
  13. In Too Deep (5:03)
  14. Anything She Does (4:20)
  15. Domino (10:45)
  16. Throwing It All Away (3:52)
  17. The Brazilian (4:57)
  18. No Son of Mine (6:39)
  19. Jesus He Knows Me (4:16)
  20. Driving the Last Spike (10:09)
  21. I Can't Dance (4:01)
  22. Never a Time (3:50)
  23. Dreaming While You Sleep (7:17)
  24. Tell Me Why (4:59)
  25. Living Forever (5:41)
  26. Hold on My Heart (4:38)
  27. Way of the World (5:40)
  28. Since I Lost You (4:10)
  29. Fading Lights (10:20)
  30. Calling All Stations (5:45)
  31. Congo (4:52)
  32. Shipwrecked (4:24)
  33. Alien Afternoon (7:54)
  34. Not About Us (4:40)
  35. If That's What You Need (5:13)
  36. The Dividing Line (7:45)
  37. Uncertain Weather (5:30)
  38. Small Talk (5:02)
  39. Ther Must Be Some Other Way (7:55)
  40. One Man's Fool (8:54)
  41. On the Shoreline (4:49)
  42. Hearts on Fire (5:17)
  43. Do the Neurotic (7:07)
  44. Feeding the Fire (5:54)
  45. I'd Rather Be You (4:04)
  46. Anything Now (7:03)
  47. Sign Your Life Away (4:45)
  48. Run Out of Time (6:31)
avatar van divart
Ben wel benieuwd of dit net zo goed en verzorgt klinkt als de vorige box. Er zijn al vier stemmers dus er kan wel iemand iets over zeggen.

avatar van ChrisX
Ja hoor, ziet er prima uit, klinkt ook goed (tenminste, er schijnt iets te zijn met de Invisible Touch dvd-schijf... iemand daar al tegen aan gelopen?)... maar ja, de muziek moet je liggen

Ben wel het album We Can't Dance een stuk meer gaan waarderen. Als je het gedrocht I Can't Dance weg laat blijft er een verrassend sterk album over met Driving The Lasts Spike en Dreaming While You Sleep als hoogtepunten.

avatar van kaztor
Spreekt me toch wat minder aan dan de eerste box. Ik wil 'm wel bestellen, maar dan echt als ik een dikkere spaarpot heb en een paar cd-zaken/sites met elkaar heb vergeleken. De vorige trok me echt aan en wilde ik meteen koste wat het kost bestellen, maar dit zijn echt de commerciële jaren, en daar ga ik gewoon wat minder van uit m'n dak. Ik kocht de vorige box op NL-store voor €113,- en dacht dat ik voordelig uit was, totdat ik afgelopen zomer diezelfde box bij Fame in Amsterdam tegenkwam voor, ik geloof, €99,95.....

Nu is het wachten op het echte goud!

avatar van Gert P
Heb een 3sterren gestemd, deze box ga ik ook niet aanschaffen, die Collins hangt mij de strot uit.
Misschien de laatste zonder Collins nog wel kopen, of die box moet nog een stuk goedkoper gaan worden.

Collins heeft echt een commerciele troep van Genesis gemaakt en wacht nu met spanning op de box met Peter.

ik ga niet over een box oordelen: het zijn voor mij losse albums op zich. C.A.S. heb ik niet aangeschaft.

avatar van Gert P
Dat is wel de beste van de box.

Gert P schreef:

Nouja, ik denk wel dat ik 'm bij de andere 2 wil hebben. Ik vind het kwa slechtheid allemaal wel meevallen. Muzikaal gezien staan er best wel wat leuke nummertjes op. Ik denk dat het bij mij na aanschaf ook wel op een 3 uitkomt.

marcello schreef:

Bij de vorige box heb ik abacab ook niet (nogmaals) aangeschaft.
Vreselijk album; dat was het moment dat ik afhaakte, ten onrechte, voor de latere albums, naar later bleek.
Ik zal C.A.S eens in de auto opzetten. De heren hebben het laatste jaar heel veel kredieten verdient, bij mij.

C.A.S de beste van de box Gert ? Dat vinden de kenners op deze site anders niet ...

avatar van Gert P
Dus heb je de box niet gekocht?
Kijk dan maar eens onder CAS en zie wat ze er van vinden.

Ben zelf ook kenner en heb praktisch al hun spul maar nadat Steve Hackett ook is weggegaan en Collinds meer de overhand nam is het met de cd's steeds slechter gegaan.

Neem de cd's,
Genesis-Genesis
Genesis-Abacab

Daartussen hebben ze 2 redelijke platen gemaakt.
Feit is Collins is te commercieel.
Ook op de dvd's zit hij een poos het publiek op te jutten met look over there and look over here enz. ipv. gewoon te spelen waar hij vootr betaald krijgt.
Groepen als IQ of Roger Waters spelen gewoon.

avatar van kaztor
Waar is deze box het goedkoopst te krijgen?

Denk bij de mediamarkt.

avatar van Casartelli
Casartelli (moderator)
ik heb de box niet gekocht en ben dat ook beslist niet van plan, maar van de onderliggende albums is Calling All Stations met speels gemak de beste.

avatar van vigil
gewaagde doch onderbouwde uitspraak

Ik heb de box wel gekocht en ik ben er blij mee kan ik u melden! Erg leuke extra's al had ik sommige al en zelfs in een wat ruimere vorm (zo heb ik de gehele concerten waarvan stukjes te zien zijn op Duke (jaja die zit in die andere box!) en C.A.S.).

Het geluid is een stuk beter en helder wat in sommige gevallen (zoals op de plaat Genesis) het er niet beter op markt.

Denk bij de mediamarkt.

Dat denk ik ook, boven de 100 euro zou ik hem sowieso laten staan want hij is regelmatig al onder deze grens gesignaleerd.

avatar van kaztor
Vind het wel vrij vreemd dat ie om en nabij dezelfde prijs is als de vorige box, die toch een cd/dvd meer bevatte.

Op naar de Mediamarkt dan maar! Dank voor de tip!

avatar van Gert P
Ja dat is ook vreemd, hou er wel rekening mee dat het per vestiging kan verschillen in de prijs.

avatar van Running On Empty
Mensen die deze box vrij snel hebben gekocht let op. Test de Invisible Touch DVD op een 5.1 installatie. Bij de laatste 3 nummers valt het geluid rechtsvoor uit. EMI Engeland en EMI Duitsland sturen gewoon nieuwe DVD's op, EMI Nederland doet moeilijker, je moet eerste naar de winkel gaan.

Dit is alleen het geval bij de eerste persingen.

avatar van kaztor
Net aangeschaft op Ebay voor een totaalbedrag van €85,- (incl. verzenkosten) vanuit Duitsland

Nou, hij is er!

'Genesis' klinkt alvast fabuleus ontdanks het poppy karakter (Illegal Alien blijft gewoon een zeer matig nummer).

De rest bespreek ik later!

avatar van wolfje4
divart schreef:

Zo op het eerste gezicht een beetje meer van de iets mindere nummers.
Vind Genesis op hun best als ze uptempo flink de spot met zichzelf en anderen drijven. Land of Confussion en Jesus he knows me.Helemaal te gek!
De wat serieuzere, zwijmelnummers pakken me een stuk minder tot helemaal niet.

Nou nou, echt de top!

Dat is de dikste shit.

lees net dat de laatste box 70-75 is uitgesteld tot september.

avatar van vigil
Dat zou dan mooi kl*te zijn

avatar van Gert P
Nou dat is lekker, heb je ook een link?

Koop definitief deze box niet.
Heb Calling all stations gekocht van deze box.
De extra's van die bonus vond ik te weinig om 20 euro te betalen.
Ook de cd Genesis vind ik alleen home by the sea e second home by the sea de moeite waard dus die koop ik ook niet.
Over die andere 2 twijfel ik zwaar.

marcello schreef:

nou dat zijn Collins aanhangers maar kijk gerust bij de reacties onder Cas.

marcello schreef:
lees net dat de laatste box 70-75 is uitgesteld tot september.

Dat is dan bijna een jaar na de originele planning...

Zou die live box er dan ooit nog komen?

Father McKenzie
Gert P schreef:

Alles wat Phil Collins deed afdoen als waardeloos gaat me te ver. De eerste soloplaten van Collins waren zeker top, alsook de vroegste albums in deze box.
Maar het wachten is inderdaad op de box met Peter Gabriel in de hoofdrol, zo die nog niet uit is, ik denk dat het haast zo moet zijn...
Deze geef ik *** wegens toch een stuk wisselvalliger. De band ging inderdaad véél meer de commerciële toer op, maar dat is niet enkel op conto van Collins te schrijven, ze zijn met 3 volwassen mensen hé?

avatar van Running On Empty
kaztor schreef:

Ik heb 'm net trouwens toegevoegd en ben er ontzettend blij mee!

OK perfect, even in de gaten houden dat ze hem nu wel toevoegen want hier is al een hele discussie over geweest. Zie topics Albums toevoegen. Pas dan kan ik mijn top 10 2008 maken want de Gabriel box is de absolute nummer één.

kaztor schreef:

Ik heb 'm net trouwens toegevoegd en ben er ontzettend blij mee!

Nou hij staat er niet bij!
Zal wel niet mogen want is al eerder toegevoegd en niet geplaatst.
snap niet waarom trouwens.

Gert P schreef:

Nou hij staat er niet bij!
Zal wel niet mogen want is al eerder toegevoegd en niet geplaatst.
snap niet waarom trouwens.

Ik heb gisterochtend toegevoegd, dan duurt het even voordat ie op de site staat i.v.m. de moderators die het controleren.