menu

Sabrina Carpenter - Short n' Sweet (2024)

mijn stem
3,21 (34)
34 stemmen

Verenigde Staten
Pop
Label: Island

  1. Taste (2:37)
  2. Please Please Please (3:06)
  3. Good Graces (3:05)
  4. Sharpest Tool (3:38)
  5. Coincidence (2:44)
  6. Bed Chem (2:51)
  7. Espresso (2:55)
  8. Dumb & Poetic (2:13)
  9. Slim Pickins (2:32)
  10. Juno (3:43)
  11. Lie to Girls (3:22)
  12. Don't Smile (3:26)
totale tijdsduur: 36:12
zoeken in:
avatar van chevy93
4,0
Grappig hoe er nog geen enkel bericht hier geplaatst is. En dat bij de release van het jaar? Espresso heeft de miljard streams al aangetikt op Spotify en Please Please Please is al over de 500 miljoen heen. Laatstgenoemd nummer is popperfectie.

avatar van Juul1998B
2,0
Omdat dit tiktok muziek is imo. Ik zie de popperfectie niet zo. Eerder hele standaard pop met een glazuurlaag waar de tandarts bang van wordt.

avatar van tnf
tnf
Een inwisselbaar en beetje plastic overkomend typetje. Maar ik begrijp wel wat mensen in Espresso horen.

avatar van chevy93
4,0
Juul1998B schreef:
Eerder hele standaard pop met een glazuurlaag waar de tandarts bang van wordt.
Dat mag. Bij mij staat Please Please Please al dagen op repeat. Geweldig wat Antonoff daar met de productie heeft gedaan. Hemelse 80s revival sound.

Maar ik verbaasde me vooral over het gebrek aan berichten hier. Het feit dat ze naar Nederland komt voor een optreden was al genoeg voor grote mediabedrijven (o.a. nu.nl, AD, RTL) om er een bericht aan te wijden, dus dat zegt ook wel wat over haar statuur.

4,0
Artiesten die het goed doen in de hitlijsten worden hier standaard genegeerd, want —> commercieel / tiktokmuziek

avatar van hawkins
3,5
Tja, vind zelf de twee singles tamelijk briljant, en de zangeres toch een heel eigen voorkomen hebben inclusief een handvol knipogen. Nu vrees ik dat de rest wel zal tegenvallen, maar hoe dan ook vind ik de aandacht buiten dit forum volledig verdiend.

avatar van davevr
Ik ga hetzelfde zeggen wat ik al eerder elders heb gezegd; Antonoff is een dikke sof. Ja, het klinkt goed, maar het klinkt "allemaal" hetzelfde. Nu heeft een producer wel een eigen geluid, maar dit is er nu wel wat over. Vergelijk eens met Max Martin.

avatar van Lambchop
Hit na hit na hit. Lekker toch, niet zeuren

4,0
Leuk album! Een mix van alles, een beetje Ariana, een beetje Taylor en nog wat Dua Lipa. Maar toch klinkt het wel origineel en heeft Sabrina een fijne zachte stem.

avatar van chevy93
4,0
De twee singles waren wel duidelijk de prijsnummers. Tekstueel zitten er nog wel interessante dingen tussen (een beetje NSFW zelfs), maar dat vind ik toch altijd subsidiair aan de muziek. En de muziek is een beetje flets. Klinkt via de koptelefoon overigens wel een stuk beter dan over de luidsprekers. Maar zeker het deel na Espresso gaat toch wel tamelijk geruisloos voorbij.

avatar van Gretz
4,0
S1998 schreef:
Artiesten die het goed doen in de hitlijsten worden hier standaard genegeerd, want —> commercieel / tiktokmuziek
chevy93 schreef:
Grappig hoe er nog geen enkel bericht hier geplaatst is. En dat bij de release van het jaar? Espresso heeft de miljard streams al aangetikt op Spotify en Please Please Please is al over de 500 miljoen heen. Laatstgenoemd nummer is popperfectie.
chevy93 schreef:
Maar ik verbaasde me vooral over het gebrek aan berichten hier. Het feit dat ze naar Nederland komt voor een optreden was al genoeg voor grote mediabedrijven (o.a. nu.nl, AD, RTL) om er een bericht aan te wijden, dus dat zegt ook wel wat over haar statuur.

Welkom in het boomerparadijs dat MuMe heet anno 2024

Deze website heeft de laatste (10) jaren een ernstig gebrek aan verjonging. Vermoed dat het grootste deel van de gebruikers inmiddels de 30 (ruim) gepasseerd is. Nieuwe popsterren aan het firmament krijgen helaas nauwelijks de aandacht die ze verdienen. Vermoedelijk omdat de gemiddelde MuMe'er zich weinig interesseert voor dit genre.

Chappell Roan heeft ook slechts 24 stemmen en een handjevol berichten. Bij de #1 release van het jaar Brat is er voor MuMe-begrippen meer animo, maar dit valt in het niet bij de belangstelling op RYM, Reddit en andere grote communities.

Waren Short n' Sweet en The Rise and Fall of a Midwest Princess in 2005-08 uitgebracht dan hadden ze ongetwijfeld net zoveel respons gekregen als bijvoorbeeld Breakaway (2004), Loose (2006), Good Girl Gone Bad (2007), The Fame (2008) en 19 (2008) destijds.

avatar van jerome988
4,5
Eerste 2 nummers doen het heel goed bij mij. Net op bepaalde momenten even een uniek twistje in de zang, melodie of productie die de liedjes prikkelend maken. Binnenkort eens helemaal beluisteren.

4,0
Gretz schreef:


Waren Short n' Sweet en The Rise and Fall of a Midwest Princess in 2005-08 uitgebracht dan hadden ze ongetwijfeld net zoveel respons gekregen als bijvoorbeeld Breakaway (2004), Loose (2006), Good Girl Gone Bad (2007), The Fame (2008) en 19 (2008) destijds.


Altijd leuk om bij dergelijke albums uit de 00s te lezen hoeveel aandacht hier toendertijd voor was. Jammer dat ik toen nog te jong was om me in deze discussies te mengen!

Ook de nieuwe albums van bijvoorbeeld Katy Perry of P!nk krijgen hier weinig aandacht, terwijl ze in de 00's nog veel besproken werden. Waar zijn die millennials van toen gebleven?! Hun muzieksmaak is toch niet opeens drastisch veranderd ofzo? Ik (Zillennial) ga inderdaad ook vaak naar sites als Redit, daar is gewoon veel meer discussie omtrent albums die ik leuk vind.

avatar van meneer
Gretz schreef:
Welkom in het boomerparadijs dat MuMe heet anno 2024

Ik voel mij hier helemaal thuis! Proud to be a Boomer !!

Gretz schreef:
Deze website heeft de laatste (10) jaren een ernstig gebrek aan verjonging. Vermoed dat het grootste deel van de gebruikers inmiddels de 30 (ruim) gepasseerd is. Nieuwe popsterren aan het firmament krijgen helaas nauwelijks de aandacht die ze verdienen. Vermoedelijk omdat de gemiddelde MuMe'er zich weinig interesseert voor dit genre.

Kwestie van ouder worden. Geef inmiddels zo'n dikke hele vele jaren les aan de Zeeuwse jeugd en zag hoe ze hun liefde voor hun bij die tijd behorende muziek kregen. Dat was dan de trend van toen! Maar de leerlingen werden ouder, hun bands ook, de trends verdwenen en andere kwamen op.

En ik heb er wat zien opkomen en gaan: The Spice Girls, Gabber, Happy Hard Core, Nederpop, Eminem, Lady Gaga, Timberlake, vele soorten rap en de laatste jaren is het vooral Swift die de vlag droeg (alhoewel ik de laatste tijd merk dat de jongere dames afhaken bij Taylor). Een soort 'not done' om fan te zijn. Is iets voor oudere meiden. En dat zijn zij niet.

Ik zie de laatste tijd in de media wel de groeiende aandacht voor Sabrina Carpenter die zich, via het 'zeer goede vriendin zijn' met Taylor Swift, behoorlijk omhoog aan het werken is. Kwestie dus van marketing en commercieel maken. Luisterend naar het eerste nummer van dit album hoor ik meteen de hand van Antonoff (lees Taylor Swift). De andere nummers daarna gaan een beetje mijn oren in en uit (dat had ik dan bij Folklore van Swift weer absoluut niet).

Op zich is dit een bubble gum plaat (vind ik dan) waar de titel 'Short 'n Sweet' op zowel kauwgom, zangeres als album slaat. Maar als ik nu bv naar het nummer Espresso luister is er eigenlijk sinds de Spice Girls niks veranderd. Meisjes van 13 blijven komen en gaan..

Als Boomer heb ik wel wat moeite dat Sabrina 'Fuck Me here' en 'Fuck me there' zingt. Boodschap en signaal komen totaal verkeerd bij mij over dan bedoeld is waarschijnlijk. Maar daar ben ik dan ook een oudere generatie voor.

Stel je eens voor dat Kate Bush dat gezongen had.. Die bracht het wat subtieler in bv The Sensual World...:

Mmm, yes
Then I'd taken the kiss of seedcake back from his mouth
Going deep gouth, go down

Mmm, yes


Hmmm, dat is meer mijn ding…

avatar van legian
Een collega is helemaal fan en probeert iedereen hier ook sabrina fan te maken. Dus met goede moed hier ook eens opgezet. Nu had ze al wel het vermoede dat dit niet echt in mijn straatje past (als je eenmaal als metalhead bekend ben verwachten ze alleen maar dood en verderf lijkt wel). Maar ze heeft daar wel redelijk gelijk in, echt heel denderend vind ik het album namelijk niet. De eerste tonen klinken nog redelijk lekker zomers, maar werkt voor mij het best als het op de achtergrond draait. Niet om aandachtig naar te luisteren. Echt pakken wil het verder niet, maar storend is het wat mij betreft ook niet. Misschien dat een nummertje of 2 nog eens in een playlist beland. Maar verder laat ik deze wel aan mij voorbij gaan. Nu ben ik ook niet de doelgroep, maar die wordt hier op de site blijkbaar ook gemist.

avatar van Edgar18
3,5
Laag gemiddelde.... Ik vind het best een aangenaam album. De hits springen er wel uit, maar ook tussen de andere liedjes zitten er een paar die fijn weg luisteren.

avatar van jerome988
4,5
Sorry dat ik het zeg, maar onze doorgaans foutloze hooggewaardeerde community laat hier vooralsnog een behoorlijk steekje vallen

avatar van iamsander
4,5
Sterk album en haar doorbraak. Dat het gemiddelde hier zo laag is zegt niets over het album meer over het type bezoeker van de site.

avatar van MIAB
3,5
Ik had tot nu toe eigenlijk alleen het debuutalbum gehoord en dat heeft er destijds toe geleid dat ik de albums op een "to listen" lijst heb gezet, maar dat is alweer een jaar of wat geleden. Nu breekt ze opeens door? Of wat ze dat al? Mooie kans om haar muziekalbums allemaal eens door te nemen. Deze smaakt in elk geval naar meer. Even terug in de tijd 3,5*

1. Taste (2:37)  --- 4,0
2. Please Please Please (3:06)  --- 4,0
3. Good Graces (3:05) --- 3,0
4. Sharpest Tool (3:38) --- 3,0
5. Coincidence (2:44) --- 3,5
6. Bed Chem (2:51) --- 3,5
7. Espresso (2:55)  --- 4,0
8. Dumb & Poetic (2:13) --- 4,0
9. Slim Pickins (2:32) --- 3,5
10. Juno (3:43) --- 4,0
11. Lie to Girls (3:22) --- 3,5
12. Don't Smile (3:26) --- 3,5

chevy93 schreef:
Grappig hoe er nog geen enkel bericht hier geplaatst is. En dat bij de release van het jaar? Espresso heeft de miljard streams al aangetikt op Spotify en Please Please Please is al over de 500 miljoen heen. Laatstgenoemd nummer is popperfectie.

haha de release van het jaar. commerce boeit me niet..

tnf schreef:
Een inwisselbaar en beetje plastic overkomend typetje. Maar ik begrijp wel wat mensen in Espresso horen.

Klinkt wat als die ordinaire Doja Cat zonder de vuilbekkendheid, ha.

S1998 schreef:
Artiesten die het goed doen in de hitlijsten worden hier standaard genegeerd, want —> commercieel / tiktokmuziek

Onzin. Billie Eilish doet het daar ook goed. En Dua Lipa is toch ook redelijk geaccepteerd..

Gretz maakt een denkfout. Er wordt hier gewoon veel, veel minder gestemd. Dat is algemeen. Niets met enkel het popgenre te maken.
Maar het is zijn stokpaardje. Gretz, the poptimist. en de rest zijn boomers. Hij mag een vriend zijn,hetzelfde riedeltje irriteert wel wat.

avatar van Gretz
4,0
gerre schreef:
Er wordt hier gewoon veel, veel minder gestemd. Dat is algemeen. Niets met enkel het popgenre te maken.)

Dat geef ik dan ook aan in mijn verhaal. Er loggen veel minder mensen in op MuMe thans dan in de pakweg eerste 5 jaar. Bovendien is de MuMe-populatie sterk verouderd t.o.v. het begin. Destijds zat de site vol met jonge mensen. Die moet je tegenwoordig met een vergrootglas zoeken. Heeft er natuurlijk allemaal mee te maken.

Neemt niet weg dat ik je wil aanbevelen om dit verrassende popalbum op z'n minst een kans te geven gerre

De teaser en 1e single en hit "Espresso" is alvast niets verrassend. Er wordt niet ieder jaar (letterlijk, 2019) een Billie Eilish of Rosalia "geboren". Die brachten werkelijk iets creatiefs, anders.

Nee, heeft niets met de ouderdom van doen dat dit weinig stemmen heeft. Want bekende popalbums scoorden hier wel goed in de nillies.
Enkel en alleen omdat die mensen bijna 20 jaar later nu wel wat beters te doen hebben. Mss een gezin begonnen etc. Ik zie geen verband tussen ouderdom en popmuziek al dan niet waarderen.

Al kan 20 jaar later je smaak veranderen. Ik mag hopen van wel. Sommige mensen blijven hangen in hun muzieksmaak en laten niets nieuws nog toe. Anderen evolueren.

avatar van MIAB
3,5
Al kan 20 jaar later je smaak veranderen. Ik mag hopen van wel. Sommige mensen blijven hangen in hun muzieksmaak en laten niets nieuws nog toe. Anderen evolueren.


Waarom vinden mensen het toch altijd zo lastig om gewoon te accepteren dat smaken verschillen. Muziek luister je omdat je het leuk vindt, je wilt ontspannen, geïnspireerd wil worden, geëmotioneerd wil raken etc.
Ah, en sommige mensen luisteren muziek om enig gevoel van evolutie te ervaren

avatar van Mausie
Mausie (crew)
MIAB schreef:
(quote)

Ah, en sommige mensen luisteren muziek om enig gevoel van evolutie te ervaren

gerre is nog enkele evoluties van zijn final version verwijderd, hij zal dan louter doedelzakken drone luisteren.

Door me te taggen, word ik er aan herinnerd dat afgelopen zaterdag geen boeiende dag was, hehe.

Gretz probeert me wel eens te overtuigen naar een popalbum te luisteren. Tevergeefs, hier heb ik niets te zoeken. Espresso als radiohitje is meer dan genoeg

Gast
geplaatst: vandaag om 01:30 uur

geplaatst: vandaag om 01:30 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.

Let op! Je gebruikersnaam is voor iedereen zichtbaar, en kun je later niet meer aanpassen.

* denotes required fields.