Michael Nesmith - And the Hits Just Keep on Comin' (1972)

Country / Rock
Label: RCA Victor

1. Tomorrow & Me (3:49)
  2. The Upside of Good-Bye (2:57)
  3. Lady Love (2:55)
  4. Listening (2:23)
  5. Two Different Roads (2:40)
  6. The Candidate (2:34)
  7. Different Drum (3:03)
  8. Harmony Constant (3:47)
  9. Keep On (3:31)
  10. Roll with the Flow (5:08)
avatar van Droombolus
Papa Nes' meest briljante plaat . De man en zijn gitaar plus pedal-steel guitar wonder Red Rhodes ...... Horen is geloven

Harald
Volgens mijn weten is de titel van deze plaat "And the Hits Just Keep on Comin'/Pretty Much Your Standard Ranch Stash", heeft een total ander hoes en er staan dan ook nog 17 tracks erop.

avatar van musicfriek
Dan heb jij een plaat waar beide albums op staan, want het zijn toch echt 2 aparte platen. De 2e titel die je noemt staat namelijk ook op MusicMeter en wel hier. Dus deze is wel degelijk juist

Harald
musicfriek schreef:

Ik heb deze plaat niet maar heb alleen een exemplar gezien zoals ik heb beschreven. Wiste dus niet dat het een 2 op 1 cd was. Opgelost.

avatar van Droombolus
Al zijn RCA LPs zijn als 2fers op CD uitgegeven. Ik heb ze jaren geleden al eens voor mijn jaardag gekregen .......

En gaat er nou nog eens een keer gestemd worden op dit bijna-meesterwerk of hoe zit dat .........

avatar van kort0235
Droombolus, zo na bijna 5 jaqar zal ik eens gaan stemmen op dit fantastische album:
voor mij een 4.0 !!!
weliswaar de beste van deze Nesmith!!

avatar van wilbur
De stem van Michael Nesmith doen me vaak denken aan die van Stephen Stills. (En had die destijds,net als Michael geen auditie bij de Monkees gedaan? )

avatar van Droombolus
Zekers wel ! Afgekeurd op het spleetje tussen zijn voortanden ....... Ik vind Stills een wat diepere, meer soulvolle stem hebben dan Nesmith trouwens, Papa Nes klinkt scherper, veel meer "in your face" .......

avatar van heartofsoul
Onlangs voor het eerst beluisterd op internet, en misschien moet ik het maar eens aanschaffen, want dit album is mooi opgenomen: spaarzame instrumentatie (ik hoorde een mooie steel) en bovendien goede liedjes (niet onbelangrijk natuurlijk).

Is dit zijn beste album? Volgens Droombolus hierboven wel, en op zijn mening ga ik gerust af.
Ik ken Nesmith's oeuvre vrijwel niet en af en toe moet je een beetje selectief zijn, anders verdrink ik geheel in de muziek.

De stem van Stephen Stills vind ik trouwens zelf wat "introverter" (kon zo gauw niet op een ander woord komen ) dan die van Nesmith, al komt de "kleur" van de stem wel enigszins overeen.

avatar van nlkink
Door heartofsoul's recente aanschaf zit ik vandaag te luisteren naar de twee solo CD's die ik van Michael Nesmith in mijn collectie heb, deze dus en het nog oudere Loose Salute.
Persoonlijk vind ik And The Hits Just Keep Coming toch wel beter. Deze klinkt gewoon frisser. Net alsof de tijd er geen vat op heeft gehad. Ik neem maar aan dat de schaarse instrumentatie er debet aan is. En de productie is gewoon hoorbaar beter. Net als bij Loose Salute heeft Nesmith ook hier in de oude doos een compositie opgediept met Different Drum maar hier is dat minder hinderlijk. The Monkees zijn er nooit in geslaagd om het nummer compleet vast te leggen en de versie van The Stone Ponys (met Linda Ronstadt( heb ik nog nooit gehoord. De enige andere versie die ik ken is van Susanna Hoffs en Matthew Sweet.
Jammer dat Nesmith zich nooit helemaal aan zijn Monkee verleden heeft kunnen ontworstelen.

RIP Papa Nes