Jimmy Eat World - Chase This Light (2007)

Label: Interscope

1. Big Casino (3:40)
  2. Let It Happen (3:25)
  3. Always Be (3:04)
  4. Carry You (4:22)
  5. Electable (Give It Up) (2:56)
  6. Gotta Be Somebody's Blues (4:45)
  7. Feeling Lucky (2:32)
  8. Here It Goes (3:22)
  9. Chase This Light (3:26)
  10. Firefight (3:51)
  11. Dizzy (4:46)
  12. Be Sensible * (5:04)
  13. Distraction * (2:58)
avatar van Mark DJ
hier wacht ik echt al een paar maanden op...

kan bijna niet meer wachten

avatar van PinkEclipse
'k Heb het hele album (gedownload).
Klinkt veelbelovend. Nummers die mij opvallen zijn: Carry You, Gotta Be Somebody's Blues (heerlijke opening met die violen), Feeling Lucky, Chase This Light en Dizzy.
Veel uptempo, maar lekker in het gehoor liggend. Prima album, echter nog geen stem. (1 maal beluisterd)

Vroeger nog naar geluisterd ten tijde van 'the middle' maar zegt met nu niets meer vrees ik.

avatar van ZERO
Jimmy Eat World is één van de bands met jeugdsentiment die ik nog steeds graag luister. Ik ben dus best wel benieuwd naar dit album. Hoewel ze nog nooit een echte hoogvlieger gemaakt hebben, vind ik het wel altijd leuke albums.

avatar van Mark DJ
ik heb de cd nu 1x geluisterd en het kon ook gewoon niet anders dan dat ie tegen zou vallen aangezien ik al het eerdere materiaal (vooral Futures) echt geweldig vond...

ik geef nog geen stem en luister um binnekort nog wel een keer .... misschien dat ie dan beter klinkt....

avatar van PinkEclipse
Afgelopen week meerdere keren beluisterd. Valt mij in ieder geval NIET tegen.
Ik lees vaak op MuMe dat mensen vergelijken met eerder uitgebracht materiaal van artiesten. Dit probeer ik altijd te vermijden en een nieuw album te beoordelen op zijn "eigen" kwaliteit.
Zo ook dit album. Zoals eerder aangegeven spreken mij de nummers 'Gotta Be Sombody's Blues' en 'Dizzy' mij aan. Echter ik gebruik geen suiperlatieven.
Dit album blijft voorlopig regelmatig in mijn CD-speler en het zal uiteindelijk blijken of dit een 'blijvertje' is. Mijn voorlopige stem is een ruime 4 sterren.

avatar van Drie Banaan Kan
op het eerste gehoor: lekkere plaat, iets meer rockgericht. zal hem nog een keer luisteren.
voorlopige stem:
3.5

avatar van Drie Banaan Kan
2e gehoor: valt toch een beetje tegen.... ik mis de ballads, de nummers lijken allemaal zo op elkaar na een tijdje, nee, het niveau van de vorige platen wordt niet meer gehaald. jammer
ik zal hem nog een laatste kans geven, maar ik vrees dat deze cd voor mij geflopt is

Ik ben heel erg benieuwd naar deze cd. Heb ze nu geloof ik 2x live gezien en dan klinkt t wel goed, maar de show vind ik minder. Ik ga m vandeweek ff luisteren en dan komt er nog n cijfer.

avatar van Drie Banaan Kan
nou vooruit... die laatste kans was hij toch wel waard. na een pauze van 2 weken heb ik heb toch maar weer een keer in de speler geduwd.
bij het eerste nummer dacht ik eigenlijk gelijk al dat ik er fout aan had gedaan, maar ik vermande me en bleef nog even luisteren...
toen begon er toch iets vanbinnen te knagen...
en éigenlijk staan er toch wel een boel leuke liedjes op ze zijn geen van allen geweldig, maar de naam 'boven gemiddeld' is toch zeker wel op zijn plaats.
daarom:

na een paar keer luisteren tóch wel leuke plaat, maar Futures wordt hier zéker niet geëvenaard

3.5 ***, en daar blijft het bij

avatar van ZERO
Heb de cd nu een aantal keer beluisterd en hij doet me opvallend minder dan de vorige twee albums. Alles lijkt wat veel op elkaar, er springen niet echt nummers uit. Ik mis de echte knallers als 'Bleed American' en 'Pain'.

Het kan zijn dat na meer luisterbeurten mijn mening nog veranderd, maar voorlopig blijf ik wat betreft deze plaat steken op 'voldoende'.

Na de eerste paar keer luisteren vond ik dit album wel erg gladjes klinken. Jimmy Eat world is nooit een keiharde band geweest maar dit klonk wel heel radiovriendelijk en overgeproduceerd.

Na de cd toch nog maar een paar keer gedraaid te hebben is mijn mening deels gewijzigd, het klinkt nog steeds erg glad, maar ik moet toegeven dat er sterke nummers opstaan! Luister eens naar always be, dizzy, gotta be somebodies blues of here it goes. Allemaal lekkere meebrullers! En zo staan er nog wel een aantal op, ik denk dat het album 3 mindere nummers bevat.

Ik ben het met drie banaan kan eens dat ik bleed american en futures net wat beter vind doordat daar wat meer stevigere nummers opstaan.

avatar van pukster
In de pers is dit album niet goed ontvangen. Het heeft daarom even geduurd voordat ik het aandurfde deze cd te kopen (ja, ik koop mijn cd's nog gewoon). Stom, want het is een hartstikke fijn album. Inderdaad, niks nieuws onder de zon, maar wat geeft dat? De liedjes zijn dik in orde en daar gaat het om.

Leuk album, verder niets bijzonders mee maar gewoon lekker Jimmy Eat World.

zalig album
sommige nummers trekken inderdaad een beetje op elkaar,
maar dat wilt zeker niet zeggen dat de nummers niet goed zijn, in tegendeel, er staan enkele prachtige nummers op zoals always be, gotta be somebody's blues enzovoort...

avatar van Violet_Hill
Heerlijk album. Wat je al zei Wessel_1989, gewoon lekker Jimmy Eat World. Wel een paar uitspringers voor mij: Always be, en Dizzy. Geweldig!

avatar van Kuk
Kuk
Aardig, aardig maar zo veel minder dan wat Jimmy kan. Vanaf Clarity is het bergafwaards gegaan en hopelijk komt daar met Invented verandering in. Maar ik heb daar een hard hoofd in.