T-Connection - T-Connection (1978)

Bahama's / Verenigde Staten
Funk / Dance
Label: T.K.

1. Funkanection (5:10)
  2. Comin' Back for More (3:32)
  3. Funky Lady (4:00)
  4. Don't Stop the Music (4:36)
  5. Saturday Night (4:31)
  6. At Midnight (5:08)
  7. Midnight Train (4:35)
  8. Love Supreme (5:05)
Dit is één van de betere funk platen van eind jaren '70. Op het toen succesvolle label T.K. uit Miami kwam T-Conncection met hun gelijknamige derde album. Er staan allereerst twee dijken van hits op: het oh zo lekkere Saturday Night, gelijk gevolgd door die andere klapper: At Midnight in een erg fijne lange versie met prima piano solo. Beide nummers werden toen veel gedraaid in de discotheek.

Ze staan op kant 2 van de LP die echt uitstekend is. Ook Midnight Train is een fijn nummertje, maar bovenal de fraaie Earth Wind & Fire -achtige ballad Love Supreme mag er ook wezen. Kant 1 van de plaat is ietsje minder dan die sterke kant 2, maar is toch ook gevuld met hele aardige funk. Luister bijvoorbeeld naar Funky Lady. Alles bij elkaar toch niet te missen dit album voor funk liefhebbers.

avatar van gaucho
west schreef:
Er staan allereerst twee dijken van hits op: het oh zo lekker Saturday Night, gelijk gevolgd door die andere klapper: At Midnight in een erg fijne lange versie met prima piano solo. Beide nummers werden toen veel gedraaid in de discotheek.

En ze zijn nóg iets lekkerder in hun originele 12 inch-versies, die op CD terug te vinden zijn op deze verzamelaar. Maar je hebt gelijk: T-Connection was één van de leukste funkbands uit de tweede helft van de jaren zeventig. In mijn recensie van die verzamelaar heb ik het erover dat hun afzonderlijke albums ook wat minder goed spul bevatten, maar eigenlijk valt dat op dit album (en hun eerste album Magic, die ik ook nog op LP heb) reuze mee. Toegegeven, ze halen niet bij die twee kneiters van dansvloerhits, maar over het geheel genomen is dit album goed te doen. Ik vind zelf met name de opener Funkanection nog wel een sterk nummer.

Zoals gezegd, Magic heb ik nog op LP, maar beide albums heb ik ook op een zogeheten twofer: twee originele albums op één CD'tje. Luistert lekker weg en een beetje funkliefhebber valt zich hier echt geen buil aan.

gaucho schreef:

Grappig: ook ik heb Magic naast dit T-Connection op LP. Met natuurlijk het geweldige Do What Ya Wanna Do, daarop wel de lange versie. Ik had trouwens de LP + 12" versie besteld van dit T-Connection, met dus ook de lange versies van de hits, maar ze hebben me de verkeerde gestuurd... zonder 12".