Hunters & Collectors - Ghost Nation (1990)

Australiƫ
Label: Atlantic

1. When the River Runs Dry (5:01)
  2. Blind Eye (4:29)
  3. Love All over Again (3:55)
  4. Crime of Passion (5:22)
  5. You Stole My Thunder (3:27)
  6. Ghost Nation (4:11)
  7. The Way You Live (3:49)
  8. Gut Feeling (4:25)
  9. Lazy Summer Day (3:38)
  10. Running Water (5:05)
avatar van heartofsoul
Van Hunters & Collectors had ik ooit wel eens wat gehoord, waarschijnlijk uit hun beginperiode, en wat ik toen hoorde beviel mij wel. Maar dit latere album is te treurig voor woorden. Futloze liedjes, saaie instrumentatie (zelfs het geluid van de trombone wil niet echt helpen), en de zeurderige vocalen van Mark Seymour, dat is wat ik hoor. Er zijn in 1990 wel betere rockalbums verschenen, denk ik. Dat is natuurlijk ook de reden dat mijn berichtje bij dit album het eerste is. Maar het is mijn eigen schuld. Vond laatst een aantal interessante cd's bij een kringloopwinkel, en nam toe ook deze mee...

avatar van Dibbel
Natuurlijk kan ik me hiervan niets meer herinneren, nadat ik dit toch misschien wel 15 jaar niet gedraaid heb.
De CD zal ik ooit uit de opruiming hebben meegenomen voor 10 gulden, omdat er destijds over de eerdere albums van deze groep toch wel hoog werd opgegeven in de OOR.

Zo slecht als mijn voorganger vind ik dit niet. De zanger heeft inderdaad een wat zeurderige stem, maar voor de rest is dit niet al te ingewikkelde rockmuziek, waarbij de rustigere nummers het beste in het gehoor liggen. De blazers hier en daar voegen niet heel veel toe.
Aangename nummers zijn Crime Of Passion, You Stole My Thunder en Lazy Summer Day.
Geen productietechnisch hoogstandje ook.
Kan er nog geen punt aan hangen, maar meer dan 3 gaat het hem denk ik niet worden.