Nest - Grenzlooz (2000)

Alternatieve titel: Nest Stelt Voor

Belgiƫ
Label: Djax

1. In de Naam van Hip-Hop (Intro) (4:52)
  2. Wie Fluisterd (3:26)
  3. We Rappen (3:48)
  4. Twijfels (4:11)
  5. In een Trek (2:50)
  6. Dans Met Mij (Mic Greep) (3:55)

met Raymond van het Groenewoud

7. Mijn Thuis Is Waar Mijn Nest Staat (4:17)
  8. Van over de Grenz (4:36)
  9. Radio Reclame (3:29)
  10. Weet Je Nog die Tijd (4:18)

met II Zwaard

11. Kinderspel (3:59)
  12. Nia (3:31)
  13. Niemand Anders (3:00)
  14. Aangename Kennismaking (1:08)
  15. Leven Dat Voorbij Gaat (5:05)
  16. We Leven in 2 Werelden (4:19)
  17. Dis Nummer / Verstoppertje (12:50)
Ik heb dit album van vroeger bij m’n ouders op zolder gevonden. Het viel me op dat het nog steeds staat als een huis.

Onderwerpen die nu nog relevant zijn (racisme, tussen twee culturen leven, muziek die met ‘nia’, = passie, wordt gemaakt tegenover de commerciële bullshit, etcetera) passeren de revue.

Wie vindt dat de beste periode van hiphop in de jaren ‘90 was zal met veel genoegen luisteren naar de boombap beats van Pita.

Ik ben enigszins verbaasd over het feit dat er zo weinig aandacht is geweest voor dit album. In een oud krantenartikel over deze groep las ik dat de Belgische rapscene niet groot was indertijd. Dat kan een verklaring zijn.

Zelf heb ik hem gevonden omdat hij indertijd in de Djax catalogus stond. Veel serieuze hiphopliefhebbers zullen deze plaat door weinig aandacht hoe dan ook zijn misgelopen. En dat is best jammer...

Een dikke vier sterren van mij!