Bent - Intercept! (2006)

Electronic / Pop
Label: Godlike & Electric

1. Exercise 7 (4:44)
  2. To Be Loved (4:24)
  3. Stay Out All Night (4:39)
  4. Breakfast at 80,000 Ft. (3:16)
  5. Tired of the Show (3:54)
  6. Wendy, Darling (1:28)
  7. Waiting for You (5:20)
  8. As Seen from Space (2:28)
  9. The Handbrake (5:15)
  10. Leavin' Me (3:36)
  11. After All the Love (4:30)
  12. Waiting for You [Danny Howells Mix] * (10:18)
  13. Waiting for You [Nightmoves Remix] * (7:54)
  14. Waiting for You [Mr. B Remix] * (4:36)
  15. Waiting for You [Superbass Remix] * (6:05)
  16. The Handbrake [Ernest St. Laurent Mix] * (6:07)
  17. The Handbrake [Mr. B Remix] * (4:36)
  18. To Be Loved [Toby Tobias Remix] * (8:50)
  19. To Be Loved [Soulchild Remix] * (7:16)
  20. To Be Loved [Mr. B Remix] * (5:24)
avatar van PEN15
Het is een beetje in dezelfde lijn van Ariels, maar dan met ene Lord die de zang verzorgt ipv de dames die op Ariels in de liedjes hebben gezongen. To be loved, waiting for you en the handbrake zijn singles geweest, waarbij ik alleen waiting for you wel geslaagd vind. Het heeft een beetje de vroege jaren 90 electro-techno beats die heel goed bij de zang past. Over het algemeen vind ik de zang van Lord de nummers doen klinken als Noel Gallagher die liedjes met de Chemical Brothers opnam. Hier ben ik niet echt erg gek op, maar het is wel stukken beter dan Ariels.
Met as seen from space, wendy darling en hun trademark in de reeks exercise 7 is er weer ruimte voor wat zachte electro nummers.
Deze zijn jammer genoeg wat aan de korte kant. Ik vind het goed gelukt en er is zo af en toe een sterk jaren '80 gevoel in de nummers.
Gelukkig doet Bent weer waar ze goed in zijn en brengen ze oude nummers van Anne Murray, Gene MacLelan en Melanie Safka weer tot leven.

BTW exercise 5 en 6 zijn ze niet vergeten, die staan op EP's waarvan een op Flavour Country