Spinal & Steen - Kadaverrap (2007)

Uitgebracht in eigen beheer

6. Doe Het (3:24)
  7. Kadaverrap (3:47)
avatar van VforVictor
Relax schreef:
Jammer dat dit totaal niet Spinal zijn style is, hij wilt gewoon NL shockeren in een nieuwe style voor Nederland zodat hij publiciteit krijgt.
Jammer, zeer jammer.

En ik luister nu, het is wel ongelovelijk slecht.

Necro is zelfs beter met 1 line.

Edit: Hahaha, dit is voor mijn wandelende kadavURRRRRs, beetje erg bekakt, mijn excuses maar ik kan daar niet zo goed tegen.

het is echt NIET slecht, de lines zijn strak geplaats, uitgedokterd, hard en bomvol creativiteit, daarnaast vullen Spinal en Steen elkaar perfect aan op beukende beats; GOEIE shit dus

Relax
Oké man je hebt me overtuigd, dit is goed ruikende stront.

Superbeertje
Hahaha

avatar van BoordAppel
Eigenlijk toch best wel leuk. Lekker overdreven lomp allemaal en best wel dikke beats. Maar wel een beetje jammer van dat accent, haalt toch wat van de agressie eruit.

avatar van pascal83
BoordAppel schreef:

Beetje oud de volgende beelden, maar live (is vooral Steen) erg goed en vooral erg lomp: http://www.101.tv/page/101barz/play/10f08465493e0981748bbaba793ad618
(deze beat bij 'Haat' is trouwens wel veel beter)

avatar van wie ik?
[quote]Harco schreef:

bedankt!

heeft iemand de cover in fatsoenlijk formaat?

Devlab
Erg gave cd! lekker harde beats met vette teksten..steen kon ik al maar spinal zn stem sluit hier perfect bij aan! helaas moet ik het doen met een legale download..dus als iemand m origineel heeft en er vanaf wil PM me maar

4,5 *

avatar van pascal83
En daar sta je dan als brave quasi alternatieve festivalganger van rond de 30, je komt waarschijnlijk voor brave Britpop en leuke experimentele indie bandjes, dan verwacht je alles behalve dit.

avatar van BoordAppel
Haha, hoe erg is dat ook niet iets voor in de Magneetbar.

avatar van Stapler
Heb ik nou weer net even gemist

Trouwens best een (tof) statement van de presentator.

Haha, wat een onzin. De Vinex-jeugd van tegenwoordig heeft het maar zwaar.

avatar van eleanorrigby
Het hoesje vaalt wel hard :/ beter had je mij gevraagt,

Poppekontje
Wat een geweldige plaat.
Spinal: "Binnenkort komt Kadaverrap 2, dat is nog veel harder."
Ben benieuwd.

Devlab
studio reportage van kadaverrap 2, klinkt erg goed moet ik zeggen!

avatar van luuuk
4,0 van mij steen, goede tracks man luister je tracks steeds vaker, en tip voor de rest hier luister ook vaak naar steen hoe meer je naar zijn muziek luistert hoe beter het wordt haha

Poppekontje schreef:
Wat een geweldige plaat.
Spinal: "Binnenkort komt Kadaverrap 2, dat is nog veel harder."
Ben benieuwd.

Zelfde drugs, hogere dosis

avatar van Reint
Ik vond dit best een aardige plaat. De studio-sessie bij 101barz vond ik nagenoeg perfect. Maar de teksten op deze plaat vond ik af en toe toch te ranzig en over the top, zonder dat het grappig was (bij 101barz kon ik goed de humor er van in zien).
Jammer.

Devlab
Het nieuwe album Tot het ontbindt is ondertussen uit, hij is weer erg gaaf geworden! muzikaal en qua teksten allemaal net iets vetter dan deze ep

handsome_devil
yay, een nieuwe spinal & steen

3VOOR12 Speler - 3voor12.vpro.nl

ook op de 3voor12 luisterpaal

Waarom staat Kadaverrap 2: Tot Het Ontbint er nog niet op?

Voeg hem toe dan Neeger

avatar van FlyLo
De energie die alle tracks uitstralen is enorm. Flows en beats zijn dik in orde. De teksten zijn werkelijk hilarisch en steken meestal wel goed in elkaar.
Blijf steken op 3* vanwege de ietwat vervelende stemmen en uitspraak/accent.

avatar van TheFunkyM
zieke geesten dit..

avatar van TheFunkyM
Op zich staan er ook wel wat grappige nummers op.
Sexslavin is helemaal ziek gewoon..
De rest eigenlijk ook, best wel lekkere flow hebben de heren.. alleen hoger dan een 3 kan ik hier niet voor geven.. Daarom vind ik het onderwerp waar ze over rappen te eentoning en te ziek..

Reint schreef:
Jammer.

Ondertussen is dit wel wat veranderd. Heerlijke plaat eigenlijk. Erg humoristisch ook, scherp. Totaal los(geslagen) van andere nederhop. Snel eens Nul7Negen opzoeken.

pascal83 schreef:

Beetje oud de volgende beelden, maar live (is vooral Steen) erg goed en vooral erg lomp: 101.TV / 101Barz
(deze beat bij 'Haat' is trouwens wel veel beter)

Dit is niet Haat, maar Echte Liefde.

avatar van Reint
De hoes is uiteraard een eerbetoon aan de hoes van The Beatles' Rubber Soul.

avatar van vork666
Op zich een lekkere cd; het einde van Haat is echter belachelijk en Sexslavin wordt wat saai na een tijdje. Daartegenover staat wel dat Mijn Huis, Doe Het en de ringtone van Steen in het laatste deel van Kadaverrap geniaal zijn. 3.5*

avatar van Stapler
Die beat van Haat . Spinal en Steen over Shockmount beats is meestal wel helemaal geweldig zeg .

Slechte muziek als je het mij vraagt. lijkt wel een nederlandse imitatie van gravediggaz gecombineerd met necro maar dan veel slechter. Steen met zijn eentonige shockerende teksten die gewoon dwaas zijn en spijnal die op een wat lyrische manier steen hard achterna gaat.
Vond die oude shit van spinal (nul7negen) veel beter.

avatar van Boermetkiespijn
Doe mij Necro maar... Toch was het wel weer even wat nieuws, mooi was die tijd