Metro Station - Metro Station (2007)

Label: Red Ink

1. Seventeen Forever (2:54)
  2. Control (3:20)
  3. Kelsey (3:37)
  4. Shake It (2:59)
  5. Wish We Were Older (2:55)
  6. Now That We're Done (3:28)
  7. True to Me (2:52)
  8. Tell Me What to Do (3:09)
  9. California (2:42)
  10. Disco (2:41)
  11. After the Fall * (2:55)
  12. Shake It [The Lindberght Palace Remix] * (6:25)
avatar van joyce19791
1,0
De single "Shake It" komt nu vaak voorbij op radio/tv. Na aanleiding van die single dit hele album gaan luisteren.
Het klinkt allemaal wel leuk en catchy, maar ook niet meer dan dat. Niets bijzonders.

1,5
Ook naar aanleiding van die single dit even gaan luisteren, maar o o o. Beats komen allemaal overduidelijk uit een (goedkope) drumcomputer en daarbij lijken ze allemaal op elkaar. Dan de zang, want dat is ook echt dramatisch. Die twee zitten alleen maar in de microfoon te hijgen, of het is een speciaal filtertje om te verhullen dat ze totaal niet kunnen zingen. Dan de teksten. Tja welke teksten eigenlijk. Vaak teksten die totaal niet op de beat passen en dus kunstmatig worden verlengd of ingekort. Verder is natuurlijk ook duidelijk te merken dat die gasten rond de 16 jaar zijn. Ook de uitspraak is tenenkrommend, lijkt een soort accent, maar wel eentje dat ik echt nog nooit heb gehoord.

Wilde eigenlijk 1 ster geven, maar vanwege 2 redelijke nummers (Seventeen Forever en True To Me) toch 1,5 ster.

avatar van Arrie
Ik nomineer Shake It nu al tot irritantste single van het jaar!

Laurora
Laten we het eens over de tekst hebben:

Uit coming around:
"I'm in it just for this
These moments
Are somthing I will miss
You she'd a tear
There's a feeling down below
That makes pain
Somehow die so slow
You know
You know
And you know
I'm getting you off"

?

Desalniettemin heb ik dit blijkbaar ergens in november 2.5 ster gegeven en ik houd het ook zo "hoog".
Ik word af en toe wel blij van wat simpele muziek met filterstemmen.

Ik kom er nu ook achter dat mijn bericht niet echt toegevoegde waarde heeft, maar deze plaat is dan ook niet de moeite waard.

1,5
Toch ook even de lyrics van "Seventeen Forever" opgezocht. Verstond echt de tweede zin van het refrein totaal niet. Lijkt wel een buitenaards stukje tekst, totdat ik kon lezen wat die kerel nou precies "zingt".

We're one mistake from being together
But let's not ask why it's not right
You won't be seventeen forever
And we can get away with this tonight

Waarom laten ze iemand met een spraakgebrek zingen?

avatar van japser121
0,5
Dit is gewoon niet goed genoeg
De single Shake It vind ik enorm vervelend en voorspelbaar
De drums, elektrische bliepjes, zang, tekst, gitaar riffs (als die er al zijn),... alles zit gewoon niet goed genoeg om mij te overtuigen...

Sluuz schreef:

We're one mistake from being together
But let's not ask why it's not right
You won't be seventeen forever
And we can get away with this tonight

Waarom laten ze iemand met een spraakgebrek zingen?

spraakgebrek?? haha
ik kon het goed verstaan, hoor

Ik vind het een potentieel album. De nummers lijken alleen wat op elkaar. Vier goede songs:
Cotrol
Shake it
Seventeen Forever
en Kelsey
Voor de rest maar zwak, slecht, en voorspelbaar.. Toch voor het erg goede nummer Control een zwak. Ìk ben het eens met de haters, en degene die dit album maar niks vind. Maar de lyrics spreken me aan.
Goede eerste plaat voor de jonge boysband Metro Station. Maar voor hun volgende wil ik ze beter hebben, anders zullen ze 2,45 * niet meer halen
- Mr.Panda: 2,5 *

(C) MR.PANDA
Alles wat in dit bericht werd geschreven is alleen maar mijn mening

avatar van Pinsnider
Hum... Ik vind het nog niet eens zozeer vervelend in muzikaal opzicht, maar meer tekstueel. Ik voel me niet de doelgroep en dus een gezonde ouwe lul...

avatar van Fake_world
Altijd een band het voordeel van de twijfel geven zeg ik, nou..
Nadat ik al een paar nummers gehoord had van hun cd, die wel vreselijk poppy wezen, ga ik altijd eens af op live opnames, zo te zien of ze de aandacht wel waard zijn...
Oh boy, was i wrong!
Als je de zangers bezighoort, kan je niet anders besluiten dat pro tools een handig iets is voor hen.
Hoewel de zang absoluut niet denderend was, was de muziek toch deftig, voor zover die simpele deuntjes moeilijk te spelen zouden zijn.
Misschien is het ook omdat ik totaal niet ben voor deze muziek, en misschien bewijzen ze zich later nog, maar nu is dit 13 in een dozijn en absoluut niet mijn goesting.
Doch geen stem van me, aangezien ik alleen eerlijk stem op albums en hier men oordeel nogal beinvloed zou zijn door externe factoren.

avatar van Devoo
Ik zie ze zondag op Werchter, en damn.. dit wordt lachen.. Enige band op het programma die ik totaal niet zie zitten!

avatar van Slowgaze
Ik heb een hele busreis van Berlijn naar Nederland (4 uur o.i.d.) naast een Metro Station-fan gezeten en dat overleefd.
Moet ik wel zeggen dat ik Sophia bij haar heb geïntroduceerd die dag en we daar samen naar hebben zitten luisteren.

avatar van Evii x
Devoo schreef:

Heb ze daar ook gezien.
Het was nét niet zo erg als ik verwacht had, maar man! Wat een ego heeft die ene gast wel niet! :-o
Ik kan me ook niet herinneren dat er veel mensen stonden...

avatar van Fake_world
Vreselijk dat ze in de humo dit beter vonden dan Social Distortion...

avatar van Devoo
Ik vond ze vreselijk saai eigelijk op Werchter. Echt man, zelfs hun grote hit "Shake It" was niet tof. En inderdaad, echt veel volk was er niet naar voor gegaan voor hun.

avatar van bone machine
bone machine (crew)
stelletje "pose" rockers. Trekt op niets!

avatar van rem5
Vind dit nog wel gaan eigenlijk. Aan de teksten te zien nemen ze zichzelf niet serieus (anders zou het wel dom zijn haha) en het werkt best aanstekelijk. Totaal geen diepgang, maar licht van toon en daardoor prima op te zetten zo tussendoor hoor.