Henrik Schwarz - Live (2007)

Duitsland
Electronic / Jazz
Label: !K7

1. Sun Ra - Lullaby for Realville (2:04)
  2. Kuniyuki - Earth Beats [Henrik Schwarz Rmx] (5:48)
  3. Mari Boine - Vuoi Vuoi [Henrik Schwarz Rmx] (6:34)
  4. Jesse Rose en Henrik Schwarz - Stop, Look & Listen (4:27)
  5. Henrik Schwarz - Kalimba Dance (1:11)
  6. Henrik Schwarz / Âme / Dixon - Where We At (6:17)
  7. Kraak & Smaak - No Sun in the Sky [Henrik Schwarz Rmx] (3:57)
  8. Henrik Schwarz - Leave My Head Alone Brain (6:35)
  9. Boundzound - Louder [Henrik Schwarz Vox Rmx] (5:33)
  10. Mandrill - Mango Meat (3:32)
  11. Henrik Schwarz - Jimis (4:56)
  12. Henrik Schwarz - Imagination, Limitation (DJ-Kicks) (3:44)
  13. James Brown - It's a Man's World [Henrik Schwarz Rmx] (6:34)
  14. Dark Globe en Boy George - Atoms [Henrik Schwarz Rmx] (5:00)
  15. Henrik Schwarz - Walk Music (3:51)
  16. Henrik Schwarz - Jazz Book #2 (Music for Little Hands) (3:43)
Echt een heerlijke mixplaat dit. Luister hem nu al een tijdje en de flow is ontzettend aangenaam. Echt de ultieme plaat om bij tot rust te komen; zelfs het nummer van Sun Ra (een artiest waar ik een paar erg ontoegankelijke platen van heb gehoord) past goed in het geheel.

Met name het nummer van Mari Boine is ontzettend mooi. Ik dacht eerst dat ze in een Afrikaanse taal zong, maar een beetje klikken leert me dat het waarschijnlijk Laps is.

Dit is in ieder geval een dikke aanrader voor de mensen op de site die naar wat serieuzere 'dance' (bv. de Innervisions catalogus) luisteren.

avatar van T.O.
Zeker wel een interessante artiest dit ja, ben ook wel benieuwd naar die DJ-Kicks editie van hem.

avatar van doornappel
DJ-Kicks van Henrik Schwarz is meer dan de moeite waard! Echt een heerlijk staaltje electro om van te genieten vanuit de luie stoel.

avatar van Antie
Electro kun je dit niet echt noemen.
Dit is deephouse met soul, funk en jazz invloeden.
En een producer/dj waar we de komende jaren nog veel van gaan
horen.
Als je hem ooit als dj aan het werk kunt horen moet je zeker
niet verbaasd zijn als je hem ziet alleen met een laptop.
Ben blij met zijn opkomst, want de elektro- en minimal-hype
werd het wel eens tijd dat er een verfrissende artist uit het niks kwam opduiken.
Dit is muziek dat echt soul-minded is

avatar van PaulieWalnuts
Holy shit wat vet. Unieke sound. Het album heeft inderdaad een geweldige 'groove'. Verrassend.

avatar van dj maus
Zijn zeer gelimiteerde Live-CD uit 2005 vind ik nog een pak beter, maar deze mag er zeker ook zijn, al had ik veel al op 12".

Favorieten zijn Vuoi Vuoi Me, Jimis, Imagination Limitation, en natuurlijk het prachtige Walk Music.

24 oktober in de Melkweg: Schwarz/Âme/Dixon

avatar van unaej
Ook voor jazz-liefhebbers een lekker brokje electro. Henrik Schwarz slaagt erin om de oorspronlijke jazz-tracks in hun authentieke sfeer te laten baden, maar maakt ze tegelijk heel dansbaar en catchy. Dat zorgt voor een herkenbaar geluid in een verrassende context, wat uiteraard altijd mooi meegenomen is. Ik ga maar eens op zoek naar de DJ-Kicks van de man...

avatar van dj maus
PaulieWalnuts schreef:
24 oktober in de Melkweg: Schwarz/Âme/Dixon

Viel toch behoorlijk tegen, vergeleken met z'n geweldige optreden in Doornroosje, begin vorig jaar (waarvan ook stukken op deze cd terecht zijn gekomen.)

dj maus schreef:

Was veel meer minimal dan wat ik van Schwarz ken. Die Bill Withers remix was wel erg vet.

tuktak
best een leuke mix, maar ik hekel die afro-soul vocalen in housemuziek. die wekken vrijwel altijd irritatie bij me op, omdat ze altijd vrijwel hetzelfde zijn en de productie overheersen. ja dat is de stijl, maar daardoor is deze mix wat lastig vol te houden voor mij.

avatar van Bibendum
Fantastische plaat, ideaal voor in de late avonduurtjes.
De mix van jazz- en soulelementen met deep house werkt aanstekelijk.
Niet alleen voor dance-liefhebbers, ook mensen die van jazz, soul en wereldinvloeden houden vinden hier hun gading.
Live moet dit fantastisch klinken. Als hij in de buurt ooit eens zijn tenten opslaat, ga ik zeker een toegangsticketje kopen.
Ook zijn samenwerking met andere dj's in het collectief 'Innnervisions' is de moeite waard. Ik vind het heerlijke relax-muziek. Hopelijk brengt hij snel een nieuw album uit.

avatar van I-do-not-exist
Lekkere mix hoor. Die jazz invloed bevalt mij wel. Louder is het hoogtepunt.

Gister weer even dit cd'tje opgezet en nagenoten van zijn set op Awakenigs festival afgelopen zaterdag. Was vergeten hoe goed dit album wel niet is.

avatar van Nubis
Per ongeluk ontdekt een tijdje terug. Echt super chill! Ben benieuwd naar z'n live kunsten.

Erg fijne plaat. Gezien zijn huidige repertoire wordt het tijd voor deel twee:)

Hele mooie mixplaat. Het niveau van remixer Schwarz en producer Schwarz is mooi in balans. Deze man is wat mij betreft toch de meest interessante van het Innervissions-trio, en dat zegt best wat. Ik vind Schwarz ook ongelooflijk sterk in het verwerken van vocalen. Op deze plaat alleen al op Walk Music, Vuoi Vuoi Moi en Where We At, echt een meerwaarde.