Belle & Sebastian - Dog on Wheels (1997)

Label: Jeepster

1. Dog on Wheels (3:10)
  2. The State I Am In (4:58)
  3. String Bean Jean (4:42)
  4. Belle & Sebastian (4:33)
De eerste release van Belle & Sebastian na het monumentale Tigermilk en wat mij betreft hielden ze dat niveau met Dog on Wheels goed vast. Het titelnummer is sublieme pop, The State That I Am In stond natuurlijk al op Tigermilk (volgens mij de enige keer dat een albumtrack van B&S ook op een single) en de twee andere liedjes zijn ook heerlijk. Voor mij is dit hun beste EP.

avatar van FisherKing
Dog on Wheels is een uitzondering ja, eindelijk een lekker ritme
En op een of andere manier een uitzondering in hun oeuvre inderdaad. Ach kom, ik geef gewoon een 3.0

Eindelijk een lekker ritme? Net las ik nog dat de muziek wel meeviel, maar dat die stem zo ergerlijk was...

avatar van FisherKing
herman schreef:

Als je goed luistert is die stem hier heel anders gebruikt.

avatar van Yak
Yak
FisherKing schreef:

eindelijk een lekker ritme

In dat geval raad ik je ook Le Pastie De La Bourgeoisie aan, die staat op deze EP.

Dog on Wheels vind ik het sterkste nummer op deze e.p.
De andere nummers halen in mijn ogen dat niveau niet, maar zijn zeker nog steeds niet te missen songs 4 *

Ik vind String Bean Jean een van hun beste nummers.

avatar van Kaaasgaaf
Ik dacht dat deze e.p. van vóór Tigermilk was. En ik vind The State I Am In die hier op staat misschien wel beter dan de versie op Tigermilk.

avatar van Cor
Cor
Dog on Wheels, mooi liedje!!

Nihilisme
Kaaasgaaf schreef:

Nah, ik niet. Maar wel een erg mooie versie inderdaad. String Bean Jean blijft één van de beste BaS-liedjes.

Dikkop
Wat een kattengejank tijdens Belle & Sebastien.

Da's wel heel negatief, maar je geeft wel 4,5*?

Dikkop
Ik heb mss een beetje overdreven met dat kattengejank.
Maar loepzuiver wordt er toch niet altijd gezongen?
Of ligt dat aan mij?

Mooi vind ik het wel!