David Gilmour Girls - Vultures (2007)

Rock / Electronic
Label: Relish

1. Tune in Your Aura (8:45)
  2. Tar and Feather (6:15)
  3. Like a Kiss from Mr. Jesus (6:02)
  4. Crimson as Murder (6:11)
  5. Young Rats (3:01)
  6. Skelter Skelter (6:34)
  7. Heavy Metal Music Magazines ReduX (10:16)
  8. The Vultures (4:46)
avatar van Collect Call
Zeker een goed album, heb hem net maar denk dat mijn stem niet zal veranderen. Het is naar mijn mening best vernieuwend. Ik vind het eerste nummer een erg goede openings nummer. Super goed allemaal, kan je lekker op spacen
Peace

avatar van meyer
wat is dit?

avatar van rudiger
Heeft dit iets met De Gilmour te maken ?

Nee, dit is een electropopbandje.

avatar van Justinx
Ik heb dit plaatje een stukje gehoord op Luisterpaal een aantal weken geleden. Klonk allemaal erg goed inderdaad. Ik ga hier maar eens achteraan.

avatar van Collect Call
Electropopbandje :S dat klinkt zo denigrerend. Het is meer dan dat, electro, jaren '60 psychedelic rock, passie, emotie. Het is echt mooi gewoon. Like a kiss from mr. Jesus bijvoorbeeld. Je kunt er heerlijk bij nadenken en stilstaan.

"Develop your Soul": Marcellous Lovelace

avatar van Ollie
Ik vind het beetje Punkfunkdisco achtig. vind ze beetje weg hebben van Kraftwerk, vermengd met rock! Klinkt allemaal wel lekker!

Heb dit album gisteren gekocht, omdat de naam mij als groot Pink Floyd-fan wel aansprak en ik er een positieve recensie over had gelezen in de Oor, en ik moet zeggen het is me niet tegengevallen!
Het is een lekkere mix van electronic, rock en pop, met psychedelische invloeden. Het openingsnummer is gelijk ijzersterk, daarna gaat het met nummers 2 t/m 4 wat meer richting de prog-/spacerock à la de vroege Pink Floyd, en het klinkt wel een beetje als Ash Ra Tempel, alleen wat meer uptempo. Het vervolg van het album is wat meer poppy, vooral Young Rats en The Vultures, alhoewel Skelter Skelter ook niet zou misstaan op de dansvloer van de plaatselijke disco. Het gevarieerde, plus het feit dat het muzikaal goed in elkaar zit en nergens gaat vervelen of jeuken, maakt dat dit een zeer aardige plaat is, zeker de moeite waard! 4,5*

avatar van orbit
Jammer, maar behalve het eerste nummer vind ik dit dus kut met peren! Het bevestigt ook weer wat ik over de neerlandse electro denk, het stinkt! Ik kan de meeste nummers gewoon niet uitluisteren.. het irriteert me teveel! Er zit wat runofthemill rock/metal in deze nummers, maar erger, ook veel vaak gebruikte beat-arrangementen. Juist de tijd waarvoor wordt genomen en de type arrangementen maakt dit een zwakke plaat. Tegen het einde wordt de boel nog slechter. Plaat die ik twee keer heb gehoord en niet nogmaals wil horen, daarvoor vind ik het allemaal te cheesy en te voorspelbaar. Sorry, maar ik moet hard zijn en mijn eigen gevoel volgen. 2*

avatar van Onderhond
1,0
meyer schreef:
wat is dit?

Reactie waar ik me voor 100% bij kan aansluiten. Wacht nog even met stemmen, dat wel.

lambf
Het eerste nummer is echt afschuwelijk. Het nummer dat erop volgt is nog wel aardig, maar zo is de hele cd wel een beetje. Het is allemaal wat saai, de electronica doet wat matig en oudbollig aan, evenals het rock-element. En dan denk je, het positiefste punt van deze cd is dat de zang ontbreekt, gaan ze ookl nog zingen! pff, dat doet de kous van deze cd af.

1,5
Titmeister schreef:
...het feit dat het muzikaal goed in elkaar zit en nergens gaat vervelen of jeuken, maakt dat dit een zeer aardige plaat is

Ik zal de plaat wel achterstevoren draaien ofzo, want bij mij verveelt en jeukt dit overal.

Ik ben groot liefhebber van zowel Pink Floyd als electronische muziek, maar deze plaat is voor mij een typisch voorbeeld van een slecht geslaagde mix tussen rock en electronic.

Ook is dit het eerste "electronic album van de week" waarbij voor mij de zin ontbreekt een stukje van acceptabele lengte te schrijven.
Een 1,5* geven wil ik dan nog wel doen (helaas voor dit 'product van eigen bodem').

avatar van Onderhond
1,0
lambf schreef:

Gelukkig enkel op twee nummers, anders had ik het finaal afgebroken.

Vind de bovenstaande heren nog erg positief allemaal. Lijkt compleet nergens naar, klinkt muf en oubollig. Drab gekeuvel dat maar blijft aanmodderen de hele CD lang.

Heb verder niks met Pink Floyd, noch met rock. Vind er ook bijzonder weinig electronic aan. Compleet falen, album mag zich blij prijzen met 1*

avatar van Opschuiven
Ik vind single 'Young Rats' veel cooler dan verwacht. Luister vooral ook de Headman mix van dat nummer!

avatar van nognooit
Ik vind dit een aardig plaatje, maar niet meer dan dat eigenlijk.
Live zijn ze een stuk sterker.