Boudewijn de Groot - Lage Landen Tour 2007 (2007)

Alternatieve titel: Live in de Lage Landen

Label: Hans

1. Waar Ik Woon (7:21)
  2. Lage Landen (6:19)
  3. Hogeduin (2:23)
  4. Achter de Hemelpoort (7:31)
  5. Hoogtevrees in Babylon (4:47)
  6. Sonnet IV (2:45)
  7. Zelden Kunnen Praten (5:00)
  8. Op Weg Naar Mijn Lief (8:01)
  9. Spelende Meisjes (2:44)
  10. Canzone 4711 (4:22)
  11. Grijze Dame (3:40)
  12. Een Allereerste Liefde (4:08)
  13. Altijd Samen (3:56)
  14. Tegenland (6:26)
  15. Cinderella (5:08)
Hier verschijnt ook een dvd-versie van, dus de liefhebbers worden weer verwend.
Op zich ook een aardige tracklist.

avatar van frankieman
Heb de CD sinds vandaag(dvd komt er binnekort bij). En zoals ik al had verwacht een prachtige live cd. Ik ben tijdens de tour een paar keer gaan genieten van Boudewijn's prachtige stem(en ga in december ook nog een keertje)De mooiste nummer van de tour samengevat op 1 cd, vooral Waar ik Woon, Op weg naar mijn lief, Grijze Dame, en de twee afsluiters zijn echte pareltjes. Ook de nieuwe nummers(lage landen, hogeduin, Achter de hemelpoort, etc) zijn een streling voor het oor. Als ik moet kiezen tussen deze live versies van de nummers of de studioverise. Ga ik zeker voor de eerste(wat meestal is voor Boudewijn, die man is live NOG beter dan in de studio)

avatar van c-moon
Ziet er een geode tracklisting uit !!!
Al ben ik nog steeds niet helemaal overtuigd van Bou's jongste studio-album, zoals hij altijd goed is live, zullen ongetwijfeld zelfs die nummers van de nieuwe plaat live goed klinken...

Op 1 december ga ik hem zien in de Elisabethzaal (Antwerpen) .... en het zal niet voor het eerste zijn dat ik deze grote meneer zal zien.. wel het eerst op deze tournee

avatar van de_neus
Ben afgelopen maandag naar zijn concert in Utrecht geweest! heerlijk, er was nóg meer speelvreugde dan bij de vorige tour, Eeuwige jeugd. Boudewijn leek het veel meer naar zijn zin te hebben, meer zijn eigen keuze te spelen dan het eeuwige maas&waal en dergelijke. het concert had meer diepgang, mede hierdoor.

Live zijn de nieuwste nummers beter te verteren dan de studio-opnamen vind ik, ze zijn niet zo toegankelijk als die van de vorige, prachtige plaat maar dat maakt de nummers vaak des te briljanter na enige malen herluisteren.

Leuk forum trouwens, ben hier net nieuw!

EVANSHEWSON
Ondanks dat ik redelijk teleurgesteld was in zijn laatste studioplaat - en dit voor het eerst - vond ik vandaag dit album en nam het toch maar mee;
Ik heb het al enkele keren beluisterd en jàwel, deze liveplaat is best goed, de muzikaal niet de sterkste songs van zijn recentste plaat klinken live een stuk frisser en zijn beter verteerbaar, maar ik geniet hier toch het meest van de opener Waar Ik Woon, het prachtige Op Weg Naar Mijn Lief, wat ik een magistraal nummer vind, de geheel anders gefraseerde "Canzone 4711", Tegenland en het immer wonderbaarlijke Cinderella.

***1/2

Father McKenzie
Toch echt een goed live-album, onlangs herbeluisterd, klinkt toch prachtig. Boudewijn is als de wijn, hij wordt beter met de jaren.