Danko Jones - Born a Lion (2002)

Canada
Label: Bad Taste

1. Play the Blues (2:51)
  2. Lovercall (2:52)
  3. Sound of Love (3:50)
  4. Papa (3:14)
  5. Soul on Ice (3:27)
  6. Word Is Bond (3:45)
  7. Way to My Heart (3:12)
  8. Caramel City (3:17)
  9. Get Outta Town (1:56)
  10. Suicide Woman (3:19)
  11. Love Is Unkind (4:16)
miloz
Heerlijk rockalbum. Rockt lekker en elke riff blijft hangen. Op een gegeven moment gaat het gezeur van Danko over zijn vrouwtjes wel een beetje irriteren. Maar ondanks dat is het een lekker album. Beter dan de albums die hierna kwamen.

avatar van chansadres
Beste Danko Album! Met de bescheiden hit Lovercall en het heerlijke Play the blues en Way to my heart, toch echt een knaller

nanneb
chansadres schreef:

hier sluit ik me volledig bij aan!!
5*****

avatar van douwens
Wel aardige plaat dit, met de single Lovercall als hoogtepunt. Wel een beetje een Jimi Hendrix kloon.

Kingsnake
Van wat ik ken van Danko en co., vind ik dit wel hun beste (less: meest overtuigende) plaat.

De sound is lekker rauw, de drums/gitaar/bas staan lekker in de mix.
De teksten van Danko zijn natuurlijk enorm banaal en simplistisch. Alle nummers gaan over vrouwen maar ach ik vind het een sympathiek bandje en ze spelen lekkere partynummers die hangen tussen de bluesrock en de punkrock.

avatar van Raymond S
Te gek album waarbij de indruk sterk bestaat dat onze vriend Danko een vrouwen-hater is.
Ondanks dit gegeven zijn het allemaal heerlijk kop-staart nummers.
Dit is tevens de enige cd die ik van deze band ken (heb), welke cd van DJ zijn ook aan te bevelen?
Goede 3,5 ster cd.

avatar van captain scarlet
"We sweat blood" is ook wel 'n lekkere plaat. Z'n laatste album is 'n stuk minder.

avatar van VanDeGriend
Onnodige qoute verwijderd.