Nine Inch Nails - Year Zero Remixed (2007)

Alternatieve titel: Y34RZ3R0R3M1X3D

Label: Interscope

1. Gunshots by Computer [Saul Williams Remix] (1:43)
  2. The Great Destroyer [Modwheelmood Remix] (4:19)
  3. My Violent Heart [Pirate Robot Midget Remix] (2:34)
  4. The Beginning of the End [J-Type Overdrive Mix] [Ladytron Remix] (4:20)
  5. Survivalism [Saul Williams Remix] (4:18)
  6. Capital G [Epworth Phones Remix] (7:25)
  7. Vessel [Bill Laswell Remix] (6:10)
  8. The Warning [Stefan Goodchild Featuring Doudou N'Diaye Rose Remix] (3:43)
  9. Meet Your Master [The Faint Remix] (3:35)
  10. God Given [Stephen Morris & Gillian Gilbert Remix] (4:27)
  11. Me, I'm Not [Olof Dreijer Remix] (14:00)
  12. Another Version of the Truth [Kronos & Enrique Gonzalez Müller Remix] (4:25)
  13. In This Twilight [Fennesz Remix] (4:37)
  14. Zero Sum [Stephen Morris & Gillian Gilbert Remix] (5:38)
avatar van AGE-411
Over titels die niemand kan onthouden gesproken...

avatar van John Doe
''Year Zero Remixed''

avatar van KampF
OMFGDUD3L0L100K@7T3H717L3 m4N!!!!1

avatar van doornappel
zal me benieuwen, heb het wel op het werk van NIN in de mix! let's hope it's GOOD.

Mephistory
Wat een briljante titel.

avatar van Opschuiven
Van welk nummer is dat eerste nummer dan geremixed? Hoop niet dat dat gewoon een track is van Saul Williams aangezien ik hem een behoorlijke kwal vind!

avatar van doornappel
Opschuiven schreef:

Het nummer 'Hyperpower!' van Year Zero

avatar van riiiiiiiii
ben héél benieuwd naar nummer 4, 9 EN VOORAL 11

doornappel schreef:

Het nummer 'Hyperpower!' van Year Zero
Waarom dan die vage titel en niet gewoon: HYPERPOWER! (Saul Williams Remix).

avatar van james_cameron
Prima remix-album, alleen jammer dat de langste track (11) ook de meest saaaaaaaaaaaaaie is. Afgezien daarvan zijn de meeste remixen bijna net zo interessant als de originele versies.

avatar van Zwammer
Hmm ik zie remixen van Phones en van mister 'The Knife' Olof Dreijer, daar ben ik wel benieuwd naar

Opschuiven schreef:
Waarom dan die vage titel en niet gewoon: HYPERPOWER! (Saul Williams Remix).

Omdat het strict genomen geen remix is. Het is HYPERPOWER! met vocals van Saul. Gunshots By Computer is in dit geval een meer toepasselijke titel.

Verder zeer goed remix album. Alleen die 14 minuten van Olof Dreijer slaan wel heel erg een gat in het album.

vondeich
Vind het toch heel wat minder dan Year Zero. Er zitten nummers tussen die ik ronduit slecht vind, maar hier en daar zitten zeker een aantal interessante remixes tussen. Al met al 3*

avatar van Opschuiven
ik vind de remix van eigen bodem eigenlijk het beste! De 'Pirate Robot Midget' remix van 'My Violent Heart' is eigenlijk de enige mix die ik beter vind dan het origineel, en dat zegt nog al wat aangezien dat een van mijn favoriete nummers is van die cd!

avatar van Fatboyslim
In This Twilight door Fennesz, vind ik zeer geslaagd. Het geluid van Fennesz zelf is duidelijk in terug te horen, overtreft voor mij het origineel.

avatar van CWTAB
15 jaar na de release eindelijk dit album in het bezit op vinyl, kom ik er nu pas achter dat er toch redelijk wat verschilt qua tracklijst:

- Survivalism (Survivalism_Tardusted) & Vessel [Bill Laswell Remix] zijn enkel op de cd uitgebracht
- Vessel [Mix 1] (Bill Laswell), Capital G (Switch), The Good Soldier (Sam Fog), Vessel [Mix 2] (Bill Laswell) & Capital G (Ladytron) zijn enkel op de vinyl terug te vinden en zorgen voor een bonuslengte 41 minuten (voor 5 nummers)

De enige track die voor mij wat toevoegt is de Vessel Mix 2 (goed voor 13 minuten), de rest is ondermaats..

Voor een remix album is dit vrij goed te doen