Le Le - La Bouche (2007)

Dance / Pop
Label: Magnetron

1. La Bouche (4:11)
  2. La Bouche (On y Danse) (5:12)
  3. Captive (De Ton Chiffre) (5:01)
  4. Le Brett Easton Ellis (3:57)
  5. Le Grand Méchant Look (3:34)

Artifact
Ik vind er eigenlijk barweinig aan?

avatar van Ploppesteksel
Ja, ik begrijp het ook niet echt goed.
De muziek is niet echt heel slecht, maar ik versta de tekst niet echt.
Wat zingen ze eigenlijk ?
Waarom Fabergé het Frans opzoekt is me ook een raadsel ..

Volgens mij missen jullie een beetje de ironie van het project.

Ergens is het natuurlijk hardstikke foute muziek, maar het is wel verdraaid goed gedaan en als je het mij vraagt ook erg grappig. Het kolderieke Frans in La Bouche (sowieso al ranzig uitbundige filterhouse die knap precies op het randje van briljant en fout balanceert), de uitspraak van Le Brett Easton Ellis (overdreven gedetailleerd), etc.

Misschien zoek ik er teveel in, maar gezien de humor die je bij de JvT tegenkomt vermoed ik van niet eigenlijk.

Ik luister hier in ieder geval naar met een grote glimlach op mijn gezicht. Dat ik slechts 3,5* stem is omdat ik andere tracks minder leuk vind dan de twee genoemde.

Ondertussen 4.
Ja, ik snap het nog steeds niet, ik heb dan ook enkel nog maar 'La Bouche' gehoord . Maar wat zingen ze ? Ik vind de humor niet.
En de ironie over het project .. wie heeft het dan opgestart & waarom ?

avatar van Zwammer
Waarom staat het nummer 'Hard' er niet op?
Die vind ik toch een stuk beter dan bijv. 'La Bouche'

avatar van luc011190
@ Ploppesteksel: Wie? P Fabergé. Waarom? Omdat hij hard komt.

avatar van Ploppesteksel
En wie zit er dan nog bij ?
Wat bedoel je met 'omdat hij hard komt' ?
Ik ben niet zo vertrouwd in de hip-hop wereld ook al heeft het er misschien niets mee te maken ...

avatar van T.O.
Eén keer gehoord en toen bleef het de hele dag in mijn hoofd hangen.

Ik vrees dat die italo-disco nog best eens aan een revival kan beginnen dankzij dit soort dingen.

avatar van Kos
Kos
Wtf is dit nou weer? .

avatar van Yak
Yak
'Le Bret Easton Ellis' is in 3 weken tijd al mijn top van meestgedraaide nummers op Last.FM binnengeslopen, echt veel te hilarisch.

Zwammer schreef:
Waarom staat het nummer 'Hard' er niet op?
Die vind ik toch een stuk beter dan bijv. 'La Bouche'

Hard staat samen met Skinny Jeans op een andere single.

Imagine.
IDD, die twee nummers staan op de single van Skinny Jeans.

avatar van levenvergeten
Kos schreef:
Wtf is dit nou weer? .

Sergé Fabergé brengt samen met twee kompanen Franse pop op z'n Duits. En hárd!

Tres geniale!

avatar van luc011190
levenvergeten schreef:
Franse pop op z'n Duits. En hárd!

Frans op z'n Duits, spijker op z'n kop!

avatar van Ploppesteksel
Skinny Jeans is wel een erg grappig nummer.
Van dit EP'tje ken ik nog niets... Waar valt hij te vinden?

Horde berichten verplaatst naar LeLe

avatar van thomzi50
Is iedere track hier Franstalig?

avatar van levenvergeten
Ja, zo Frans als het maar zijn kan.

avatar van Ploppesteksel
Kan iemand exact zeggen wat Faberyayo zingt in het refrein van Le Brett Easton Ellis, wat er achter 'le coup' komt versta ik niet echt..

avatar van Baardvis
Dit is echt geniaal spul mensen. De muziek zelf is niet eens zo geniaal als de lyrics. Dit is gewoon dichten van de bovenste plank. Ik heb echt een hele avond lang (onder invloed) lam gelegen van het lachen om Jean Pierre Le Douche.

avatar van andnino
T.O. schreef:
Eén keer gehoord en toen bleef het de hele dag in mijn hoofd hangen.

Scherp vooruit gezien, in 2007.