DeWP schreef:
Het is eigenlijk een geweldig album, passend in de tijdgeest van 1982.
Dat kun je wel zeggen! In het jaar waarin Thriller verscheen, kwam Herbie Hancock met een album dat bijna precies zo klonk. Geen wonder, want zes van de acht songs op dit album zijn volledig of mede geschreven door Rod Temperton, de man die ook Michael Jackson (en vele anderen trouwens) aan hits hielp. Hij schreef bijvoorbeeld ook de titelsongs van Thriller en Off the wall.
De omschrijving jazz-funk, zoals die hierboven staat, doet de muziek op deze plaat dan ook geen recht. Dit is disco-achtige R&B. Het is misschien wel Herbie´s meest commerciële pop-album en tevens de afsluiting van de periode waarin hij met enige regelmaat steeds poppier klinkende albums maakte. Een jaar later was het tijd voor de electro-dance van Rockit en ook daarmee haakte hij in op een trend, die toen net aan het ontluiken was.
Dit is in zijn genre absoluut geen onaardig album, maar je verwacht het niet van iemand als Herbie Hancock. Het is goed gemaakt, maar klinkt door het gebruik van diverse vocalisten (onder wie jammer genoeg Hancock zelf) ook een beetje anoniem.
Mede daarom zal het destijds wel tussen wal en schip gevallen zijn, ondanks de commerciele potentie. Want nummers als Lite me up, The bomb en Motor mouth (hé, toevallig zong MJ daar ook over op zijn Thriller-LP) zouden met de juiste promotie zomaar top-40 hits geworden kunnen zijn.