Frank Foster - Here Comes Frank Foster (1954)

Jazz
Label: Blue Note

1. Little Red (3:55)
  2. How I Spent the Night (5:01)
  3. Blues for Benny (3:49)
  4. Out of Nowhere (3:37)
  5. Gracias (4:14)
  6. The Heat's On (3:48)
  7. How I Spent the Night [Alt. Take] * (4:19)
  8. Frankie and Johnny * (4:08)
  9. Baby Grand * (4:03)
  10. Christina * (3:39)
  11. Summertime * (3:55)
  12. Festival * (4:01)
  13. Bumpkins * (3:51)
  14. Frankie and Johnny [Alt. Take] * (4:06)
  15. Summertime [Alt. Take] * (3:55)
  16. Festival [Alt. Take] * (3:53)
  17. Bumpkins [Alt. Take] * (3:44)
Een heerlijk relaxte vibe op dit album. Niks bijzonders wellicht, maar ik hou hier altijd wel van.
Gezellige jazz. Mag je zoiets zeggen?

avatar van Tony
Dat mag, denk dat ik weet wat je bedoelt, zonder dat ik dit album heb gehoord. Dat je Frank Foster aan het beluisteren bent is sowieso een compliment waard. Ken alleen wat albums uit begin jaren '70, toen hij zich kortstondig in de spiritual en black consciousness jazz hoek begaf. Daarnaast heeft hij ook gewoon big band achtige albums gemaakt en is dit wellicht een redelijk straight bebop album. Rare snuiter, die Frank Foster.

Het klinkt een beetje dubieus, maar ik vind dit echt puur genieten. Kort maar krachtig ook.

Een naam die je niet zo vaak tegenkomt.

avatar van Tony
Erg gelinkt aan Count Basie. Heeft eerst op saxofoon in het Count Basie Orchestra meegespeeld om het na de dood van Basie als bandleider voort te zetten. Hij houdt wel van grote bezettingen, luister maar eens naar The Loud Minority en/of Shiny Stockings. Enjoy!

Soledad
Ja Foster is een heerlijke saxofonist. Hij verscheen ook op twee platen van de onderschatte pianist Elmo Hope.

Elmo Hope Quartet & Quintet - Hope Meets Foster (1956)
Elmo Hope - Trio and Quintet (1954)

Beide platen behoren echt tot mijn favoriete jazz uit de ‘50’s. En ik weet zeker dat ze jou zullen smaken aERodynamIC

Ik kon nog een leuk 10” exemplaar op de kop tikken. Altijd leuk!