Chromatics - Night Drive (2007)

Electronic / Pop
Label: Italians Do It Better

1. The Telephone Call (1:49)
  2. Night Drive (3:45)
  3. I Want Your Love (6:38)
  4. Running Up That Hill (6:05)
  5. The Killing Spree (4:07)
  6. Healer (3:56)
  7. Mask (5:36)
  8. Tomorrow Is So Far Away (7:07)
  9. Let's Make This a Moment to Remember (3:42)
  10. Tick of the Clock (17:37)
  11. Shining Violence * (3:16)
  12. Circled Sun * (4:07)
  13. Bell * (2:37)
  14. The Gemini * (4:00)
  15. Accelerator * (7:29)
totale tijdsduur: 1:00:22 (1:21:51)
avatar van Zwammer
Het Italians Do It Better label heeft er weer een fan bij. Na het heerlijke Glass Candy album komen ze nu weer met deze plaat. Ik luister het nu voor de eerste keer, maar mijn gevoel zegt dat ik hier veel sterretjes voor ga geven

Binnenkort ook die compilatie cd maar eens checken

Vond het aanvankelijk wat te veel van hetzelfde, maar na x aantal luisterbeurten begint het goed in de smaak te vallen. Soms vind ik de sound wel wat te scherp klinken.

Hoogtepunten: Night Drive en I Want Your Love (ook de cover van Running Up That Hill is best goed!)

Voorlopig een 3.5 (kan nog verhoogd worden)

avatar van sander.
Die Kate Bush cover is perfect uitgevoerd! Verder weer een sfeervol album van Italians Do It Better.

avatar van Kos
Kos
Tick of the Clock is vet in de film Drive!

avatar van DjFrankie
DjFrankie (moderator)
Lekkere muziek die niet overal origineel is maar wel lekker klinkt, alleen die cover van Kate Bush vind ik zeer zeker niet goed. Stem komt niet over en past totaal niet bij het nummer.

The Killing Spree daarentegen is heerlijk super relaxed doet me denken aan Vangelis.
Healer en Mask zijn ook weer heerlijke nummers. In Tomorrow Is So Far Away zit een stukje Tubalar Bells en bij Let's Make This a Moment to Remember hoor ik weer stukjes Alan Parsons Project.

Slotstuk Tick of the Clock is de grand finale heerlijk nummer, wat alleen veel eerder had kunnen stoppen, blijft ook een beetje hangen wat jammer is, je wacht op een bepaalde spanning die er niet komt.

avatar van KampF
Tick of the Clock is zo simpel, maar zo doeltreffend. Al is het alleen maar om een bepaald geluid neer te zetten. Heel fijn!

avatar van jellecomicgek72
Tick of the clock Drive

avatar van wibro
Prima debuut. Album bevat mooie nummers zoals The Killing Spree en het bonusnummer Accelerator. De Kate Bush cover vind ik daarentegen een miskleun, maar ja dat geldt bij mij bijna voor alle covers. Jammer want anders was dit debuut voor mij zonder meer gelijkwaardig aan hun opvolger "Kill for Love". Voor die cover meen ik toch een ½ puntje in mindering te moeten brengen.

4.0*