Gaat steeds meer richting Depeche Mode vind ik, althans de vrijgegeven single/video. Ik ben niet meteen overtuigd, wel benieuwd naar het hele album. Nog even afwachten, hun vorige album vond ik erg sterk.
Tjonge, dit is toch wel weer een sterk album! Ik moest even wennen aan de iets andere benadering dan op de voorganger. Dit is bij wijle een stuk elektronischer en minder postpunk en neigt vocaal soms naar Depeche Mode en Simple Minds, met name door de sterke zang van Andrea Visaggio die hier ook 'natuurlijker' lijkt te zingen zonder al te veel galm. Het uitwaaierende gitaarwerk is fenomenaal, tegen de shoegaze aan. Innovatieve songs met meer experiment en alles behalve recht-toe recht- aan postpunk. Zeker geen 'gemakkelijke' plaat en niet geschikt voor de massa, maar dat is hun intentie ook niet. Wat overeind blijft staan is dat het album spannend blijft tot het eind, elke song heeft wel iets aantrekkelijks waardoor je blijft luisteren.
Een beetje Depeche mode en Echo and the bunnymen, maar daarnaast ook wel echt een eigen sound.
De switch tussen postpunk en meer new wave is heel nice.
Ook maar eens hun debuut checken!