TomC3 & Prince Po - Saga of the Simian Samurai (2007)

Label: Threshold (II)

1. The Saga Begins (1:40)
  2. Saga of the Simian Samurai (2:22)
  3. Roota to the Toota (2:06)
  4. Lessons in Drama (2:45)
  5. Candy (2:26)
  6. Now and Then (2:26)
  7. Apocalyptic Medicine (3:29)

met Motion Man en Kool Keith

8. Choose (3:17)
  9. Speak (2:03)
  10. Bad Brainz (3:15)
  11. Land of Perfect (3:19)
  12. I'm Hatin' (4:44)
  13. Can't Stop, Won't Stop (2:28)

met A.G.

14. Rockland (3:19)

met Del tha Funkee Homosapien

avatar van waxs
Prince Po bij het grootste deel van de Hip-Hop liefhebbers bekend vanwege zijn samenwerking met Pharoahe Monch als Organized Konfusion. TomC3 moeten we kennen van "Dopestyle 1231" en "Project Polaroid", ik ben dan ook erg benieuwd hoe deze samenwerking uitpakt.

avatar van MFPascal
Klinkt inderdaad veelbelovend.

avatar van Chrisseh
Klinkt inderdaad toch wel erg leuk. De twee myspace (van TomC3) tracks waren al lekker, de rest klinkt tot nu toe ook goed.

Klinkt goed

Die gastbijdrage van Kool Keith is ook dope

avatar van Chrisseh
Zit een beetje te twijfelen tussen een 3,5 en een 4. Toch maar voordeel van de twijfel. Lekker plaatje.

avatar van Osiris Apis
Ja, dat heb ik ook. Ik ga hem nog eens een keer luisteren, voordat ik hem beoordeel.

avatar van waxs
Ik ga hem vandaag (vrije dag) maar eens op me gemak beluisteren.

avatar van hiphopmaster
Verrassend goede combinatie, vooral de beats en producties van TomC3 zijn vernieuwend.
Zijn samenwerking met Kool Keith heb ik eerlijk gezegd nog niet geprobeerd, maar na het horen van deze plaat toch maar snel eens doen.
Niet alle nummers weten mij te overtuigen, maar er staan wel genoeg nummers op die het checken waard zijn.
Lessons in Drama, Land of Perfect en uiteraard de track met Motion Man & Kool Keith (Apocalyptic Medicine) zijn voor mij de beste tracks. Vooral KK laar zich van zijn beste kant horen, hij rapt heel laid back op een heel relaxtere beat. Een ruime voldoende (3,5*)!