Eros Ramazzotti - E² (2007)

Italië
Label: Sony

1. Non Siamo Soli (3:42)

met Ricky Martin

2. Terra Promessa (3:41)
  3. Una Storia Importante (3:59)
  4. Un Cuore con le Ali (3:51)
  5. Adesso Tu (4:00)
  6. Se Bastasse una Canzone (5:07)
  7. Cose Della Vita (Can't Stop Thinking of You) (4:51)

met Tina Turner

8. Un'altra Te (4:41)
  9. Favola (4:38)
  10. L' Aurora (5:31)
  11. Più Bella Cosa (4:26)
  12. Piu´che Puoi (4:14)

met Cher

13. Non Ti Prometto (4:04)
  14. I Belong to You / Il Ritmo Della Passione (4:25)

met Anastacia

15. La Nostra Vita (4:39)
  16. Ci Parliamo da Grandi (4:33)
  17. Dove Si Nascondono Gli Angeli (3:45)
  18. Il Tempo Tra di Noi (4:26)
  19. Adesso Tu (4:01)
  20. Cose Che Ho Visto (4:11)
  21. Musica È (12:25)
  22. Dolce Barbara (4:29)
  23. Taxi Story (4:00)
  24. Cose Della Vita (4:26)
  25. L' Aurora (3:21)

met Wyclef Jean en Michael Duplassis

26. Più Bella Cosa (4:23)
  27. Dove C'è Musica (4:01)

met Steve Vai

28. E Ancor Mi Chiedo (5:18)
  29. Fuoco Nel Fuoco (4:02)

met Carlos Santana

30. L'ombra del Gigante (4:33)
  31. Il Buio Ha I Tuoi Occhi (4:05)

met Rhythm del Mundo

32. Un Attimo di Pace (3:19)
  33. Un'emozione Per Sempre (3:47)

met The Chieftains

34. Solo Ieri (4:12)
  35. Esta Pasando Noviembre (4:13)

met Amaia

EVANSHEWSON
Ramazotti, nog maar die naam horen doet me ongewild terugdenken aan mijn vorige lief.

Die had namelijk geen kloten smaak wat muziek betreft ; Deze slijmerd hier, Lionel Richie, Toni Braxton, bweurk, gauw doorspoelen, en me concentreren op leuke dingen...

Geweldigenoten
Das echt wat je noemt een beoordeling van dit album :-s .

Maar goed, absoluut een lekkere verzamelaar voor (natuurlijk) de dagen als het zonnetje weer begint door te breken. Gelukkig hebben ze (in tegenstelling tot de verzamelaar uit 97) Musica E onaangetast gelaten en volledig erop gezet.

Mmmm espresso'tje erbij en genieten maar... Ik merk wel dat de tracklist niet helemaal juist is, maar de eer laat ik aan iemand anders over.

Evan...succes met het verwerken van je lief...

Geweldigenoten
jeetje, toch weer cd 2 vele malen gedraaid en Musica E was al mijn favoriet...maar deze versie slaat echt alles!

avatar van mnrk
Geweldigenoten schreef:

Inderdaad een lekkere verzamelaar....Musica E en natuurlijk "se bastasse una canzone"...klassiekers voor mij.

Ik heb een grote liefde voor Italie, ook al ben ik daar nooit geweest. Ik ben al een tijdje bezig om muziek van italiaanse bodem te luisteren. Daarom ben ik ook op Eros Ramazzotti gestuit in het KLM-vliegtuig. Ik heb even rustig de tijd genomen om het album af te luisteren. Hij heeft een stem die emoties bij mij oproept. De beats vind ik erg passen bij de sfeer. Alleen begrijp ik nog niet veel van de teksten. Mijn favoriete nummer is Cose Della Vita. Dit is de versie zonder Tina Turner.

avatar van Braam502
De Italiaanse Frans Bauer....
Gelukkig klinkt het Italiaans zo verdomd lekker en komt hij weg met zijn teksen. Heeft iemand deze weleens vertaald:)

avatar van mnrk
Gisteren concert van Eros gezien in Ahoy. Alle hits kwamen weer voorbij met natuurlijk ook zijn nieuwe werk.

Spreek voor de rest geen Italiaans....maar t klinkt geweldig zoals hij het brengt.

avatar van lennon
Geweldigenoten schreef:

Dan heb je de cd niet goed beluisterd denk ik, want dit is een compleet nieuwe versie met het London session orchestra...
Sterker nog, heel cd2 staat vol met opnieuw bewerkte versies

Musica E is 1 van de mooiste nummers ooit naar mijn idee..

De versie op dit album doet het nummer echt eer aan, het origineel blijft nummer 1, maar dit maakt de remake met Bocelli wel heel erg goed

Verder is dit album met cd 2 interessant, want qua verzameld werk hebben we het nu wel gehad Wel jammer dat Wyclef het weer voor elkaar krijgt om een nummer te verkrachten... dieptepuntje.. Het schitterende L'aurora is compleet naar de knoppen geholpen...snap uberhaupt niet wat die man in de muziek wereld doet..