Aghora - Aghora (1999)

7. Jivatma (11:17)
  8. Existence (6:23)
  9. Anugraha (4:41)
avatar van rafke pafke
Niet zo geweldig album eigenlijk. Prima muzikanten en zangeres, maar de composities zijn maar zelden boeiend.

avatar van ZAP!
Fantastisch, een revelatie. Nog nooit van deze band gehoord, maar wat een fantastische combi. Normaal ben ik niet zo van de zweverige zangeressen of zangers, maar hier klikt het gewoon. Productie is lekker naturel en composities zitten prima in elkaar. De jam in 'Jivatka' is misschien wat teveel van het goede, maar verder is dit een en al genieten van een vakkundig gespeelde mix van jazz en metal (plus wat rock en Oosterse tinten) met feeërieke zang. En ik denk dat vaker draaien nog wel gaat helpen. Dus zet ik 'm meteen maar weer op...

Voor nu dik 4,5*.

avatar van ZAP!
Eerlijk is eerlijk, qua compositie en ideeën begint het nogal es op elkaar te lijken, maar met zo'n unieke sound is dat niet zo heel erg. Wel een halfje er weer af.