40 Cal. - Broken Safety 2 (2007)

geen stemmen

Label: Babygrande

1. 40 Cals (2:32)
  2. Dip-Dip (3:16)

met Juelz Santana

3. Celebrity Hustla (3:47)
  4. Hostile Takeova (2:47)

met Hell Rell

5. The Big Boys (3:58)

met Jha Jha

6. Drama Season (4:05)
  7. Hi-Road (3:30)

met Rell

8. Since U Been Away (3:29)
  9. Getting By (3:27)
  10. Skit (2:25)

met Levi en Murph

11. Give Me Some Head (3:12)
  12. Close Ur Eyes (3:22)
  13. Stick 'Em (4:24)

met Cam'ron en JR Writer

14. New Anthem (3:01)
  15. Neva Neva (2:50)

met A-Mafia en Ru Spits

16. Dead Poets Society (2:34)
  17. Chickens in da Coup * (2:46)

met Sudaboss

Harco
Wat minder rauw dan Trigger Happy (2006) en Trigger Happy 2. Broken Safety heb ik nooit geluisterd, dus daar kan ik niets over zeggen. Deze zal wel in het verlengde van die plaat liggen.

Deze is ook wat poppier dan eerdergenoemde albums, mede door wat R&B-achtige refreinen. Ik prefereer Trigger Happy ook omdat daar minder gastartiesten op staan. 40 Cal. kan zelf prima een album dragen.

Ondanks dat 'ie wat poppier en minder rauw is dan de Trigger Happy-reeks, toch een erg leuk album.

Mezelf
Een zeer slap album. Teksten die we al duizenden keren gehoord hebben en daarnaast zijn de producties ook weer erg Diplomats-achtig. Daar is opzich niks mis mee, alleen heb ik al zoveel van dit soort beats gehoord, ze moeten eens een andere sound proberen of werken met totaal andere producers.

Enige goede nummers zijn voor mij Stick Em (mede door Cam'ron) en Dip Dip met Juelz Santana.