Roger Sanchez - First Contact (2001)

Dance
Label: Dance Pool

1. Computabank (6:08)
  2. Another Chance (7:32)
  3. Contact (5:43)
  4. You Can't Change Me (5:49)

met Armand van Helden en N'Dea Davenport

5. The Partee (6:03)
  6. Ventura (5:53)
  7. I Never Knew (6:52)

met Cooly's Hot Box

8. Nothing2Prove (5:15)

met Sharleen Spiteri

9. Leavin' (6:13)
Niks mis mee, maar eigenlijk is alleen Another change echt geweldig. Ik heb de cd inmiddels al weer weggegeven

aERodynamIC schreef:

maar eigenlijk is alleen Another change echt geweldig.

wat een cover van Toto's I Won't Hold You Back is.

Steve Lukather over de cover Another Change:

Luke: Roger Sanchez... hahaha, the man who built my new house, hahaha!!! Well, it IS weird and I NEVER thought that song would 20 years later become a huge disco hit! Never in a million years, but perhaps maybe some kid will look into where that sample came from and discover Toto for real? In the meantime I am waiting for my FAT royalty checks to come after the first of the year, hahaha. God bless Roger. Maybe he'll use I'll be over U for the next album.

avatar van gemaster
Is het een cover of is er gewoon een sample uit dat Toto nummer gepakt? Dat lijkt me nogal een wezenlijk verschil.

Ik vind Another Chance trouwens ook geweldig.

Wel leuk, ik ben wel benieuwd geworden naar dat Toto-nummer. Ik vond Another Chance altijd opvallend vertrouwd klinken, nu begrijp ik waarom.

avatar van gemaster
Ik was ook benieuwd naar dat Toto nummer, net maar even gepindakaasd dus. Het begint allemaal nog wel aardig als een tragere versie van Roger Sanchez, maar na een minuutje gaat het weer helemaal fout. Verschrikkelijk gedateerde popballad die me helemaal, maar dan ook helemaal niks doet. 1,5* voor het aardige begin van het nummer.

avatar van brooklyn
TOTO schreef:

Steve Lukather over de cover Another Change:

Die band doet het dus alleen voor het geld, dat is dan ook weer duidelijk

ik geloof niet dat je Luke hier serieus moet nemen, als er één band is die het niet uitstraalt puur alleen om het geld te doen is het Toto wel.

avatar van brooklyn
Dat laat hij dan op een aparte manier blijken...

avatar van gemaster
Het valt me in ieder geval wel op dat Lukather veel lacht om zijn eigen 'grapjes'. Het zal wel een dolle boel zijn, on tour met Toto.

avatar van Poeha
gemaster schreef:

Anders ga je toch ook geen grap vertellen, of wel?

avatar van Timo710
Another Chance is wel een heel erg lekker nummer. Ook een hele dope album cover, ik moest eens meer van deze man gaan opzoeken.

Dwangbuis
Tamelijk zwak album. Voor Another Chance ga ik nog steeds op de knieën, de rest is al te oppervlakkige house.

avatar van monique
You can't change me is ook een aardig nummer

avatar van pureshores
heel veel kwaliteits nummers op deze cd: de 4 singles waarvan I never knew een ontzettend overlooked nummer is, Computabank en Ventura zijn avontuurlijke dansnummers. Het enige nummer wat mij irriteert is The Partee door het latin gevoel waar ik niks mee heb.

You can't change me was een heerlijke opvolger van Another chance maar die heeft hier niks gedaan volgens mij, net zoals die andere 2 singles niet.

avatar van pureshores
een halfje erbij want het is toch wel een zomerse plaat waar eigenlijk niks op aan te merken is-hij gaat de top10 in want ik merk dat ik er toch erg veel mee heb. Zelfs Another chance verveelt nog steeds niet. En de plaat klinkt niet plat ondanks de toegankelijkheid. Leavin' is een sneaky underdog
The Partee blijft de zwakke schakel

avatar van BoyOnHeavenHill
En zoals zovelen kwam ook ik hier vanwege Another chance, maar ook zoals zovelen vind ik de rest van het album behoorlijk teleurstellend. Contact is een lekker stampend nummer (zij het sterk aan Daft Punk schatplichtig), en dankzij het wat afwisselender arrangement en de warme en suggestieve zang van Sharleen Spiteri vind ik ook Nothing 2 prove erg leuk, maar de rest is een vrij zouteloze mix van goedkope dance, zouteloze electro en heel veel Daft Punk (en op The partee Basement Jaxx). En ik weet wel dat ik niet teveel op teksten moet letten, maar "You can't change me / Or rearrange me", hoe voorspelbaar wil je je rijm en je strekking hebben? Halve puntjes voor de drie hoogtepunten en het lekker volle en vette geluid, maar het album als geheel maakt toch maar bitter weinig indruk.